Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
LOL Jij pleitbezorger van een taxSHIFT? LOLKV schreef: ↑16 november 2024, 07:28VincentVega schreef: ↑15 november 2024, 09:22
Aha, de hangmatten zijn ook al wakker
Jammer dat je jouw communistische principes in je huishouden afzweert en inruilt voor meer kapitalistische principes, zoals “loon naar werken”
Tenzij je bedoelt dat ik een pleitbezorger ben van een taxshift (taxaties op arbeid en andere vormen van inkomsten meer naar elkaar laten toegroeien, keep it simple Vega) begrijp ik niet wat je bedoelt (maar ook niet verwonderlijk met de onzin die je zo vaak uitkraamt)
Nieuwe belastingen introduceren (vermogensbelasting, meerwaardebelasting .) en bestaande belastingen verhogen zonder dat andere belastingen (op inkomen bijvoorbeeld) evenredig verlagen is geen taxSHIFT maar een platvloerse belastingVERHOGING.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Goede vraag ... ik stel mij ook die vraag telkens als iemand het over de middenklasse heeft ...Tradie schreef: ↑17 november 2024, 09:09En wat is bovenklasse?EarthNvstr1 schreef: ↑16 november 2024, 20:37
Gesteld dat de belasting correct geïnd kan worden en een exodus geen zin heeft, ben je dan akkoord om de belasting op de bovenklasse wél te verhogen zodat de middenklasse gespaard kan worden van hogere belasting of eventueel zelfs ook wat vermindering kan krijgen ?
Jammer genoeg is er geen algemeen aangenomen definitie van.
Bovendien zijn er verscheidene domeinen waar de terminologie gehanteerd wordt (inkomen, vermogen, ...).
Hier een tool van De Standaard (van 2023) die een richting aangeeft voor zowel inkomen als vermogen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230922_95268525
Wat je hier allemaal opsomt zal je alvast niet uit mijn mond gehoord hebben.VincentVega schreef: ↑17 november 2024, 09:41LOL Jij pleitbezorger van een taxSHIFT? LOLKV schreef: ↑16 november 2024, 07:28
Tenzij je bedoelt dat ik een pleitbezorger ben van een taxshift (taxaties op arbeid en andere vormen van inkomsten meer naar elkaar laten toegroeien, keep it simple Vega) begrijp ik niet wat je bedoelt (maar ook niet verwonderlijk met de onzin die je zo vaak uitkraamt)
Nieuwe belastingen introduceren (vermogensbelasting, meerwaardebelasting .) en bestaande belastingen verhogen zonder dat andere belastingen (op inkomen bijvoorbeeld) evenredig verlagen is geen taxSHIFT maar een platvloerse belastingVERHOGING.
Dat je vaak graag met vele argumenten je punt probeert te maken zijn we gewoon, ondertussen hoeft men zelfs niet meer begrijpend te kunnen lezen om te weten dat het weer naast de kwestie is.
Of zou het dan toch zo zijn dat je jezelf eigenlijk ook geloofd en het eigenlijk je fanastiewereld is die de bovenhand neemt
Leuke tool. Het ding zegt dat ik rijker ban dan 91 procent van de BelgenEarthNvstr1 schreef: ↑17 november 2024, 12:36Goede vraag ... ik stel mij ook die vraag telkens als iemand het over de middenklasse heeft ...
Jammer genoeg is er geen algemeen aangenomen definitie van.
Bovendien zijn er verscheidene domeinen waar de terminologie gehanteerd wordt (inkomen, vermogen, ...).
Hier een tool van De Standaard (van 2023) die een richting aangeeft voor zowel inkomen als vermogen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230922_95268525
Ik kom helemaal niets tekort maar om nu te zeggen dat ik meer heb dan 91 procent van de Belgen vind ik wel straf.
Lijkt wel een PVDA tool, wie €100.000 aan waarde bezit, huis plus spaargeld, enz... is al boven gemiddeld rijk
Ja inderdaad
Volgens die tool is dan iedereen die in mijn straat woont rijker dan 91 procent van de Belgen want we zijn ongeveer allemaal dezelfde leeftijd en hebben gelijkwaardige afbetaalde woningen. Eén van mijn buren is chirurg, die is dan volgens die tool waarschijnlijk rijker dan 99 procent van de Belgen
Volgens die tool is dan iedereen die in mijn straat woont rijker dan 91 procent van de Belgen want we zijn ongeveer allemaal dezelfde leeftijd en hebben gelijkwaardige afbetaalde woningen. Eén van mijn buren is chirurg, die is dan volgens die tool waarschijnlijk rijker dan 99 procent van de Belgen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je hebt (onder meer) een kort geheugen … of je weet niet wat er allemaal uit je mond komt (Conner heeft hetzelfde probleem in welbepaalde omstandigheden ).KV schreef: ↑17 november 2024, 15:02Wat je hier allemaal opsomt zal je alvast niet uit mijn mond gehoord hebben.VincentVega schreef: ↑17 november 2024, 09:41
LOL Jij pleitbezorger van een taxSHIFT? LOL
Dat je vaak graag met vele argumenten je punt probeert te maken zijn we gewoon, ondertussen hoeft men zelfs niet meer begrijpend te kunnen lezen om te weten dat het weer naast de kwestie is.
Of zou het dan toch zo zijn dat je jezelf eigenlijk ook geloofd en het eigenlijk je fanastiewereld is die de bovenhand neemt
Het is nog maar tijdje geleden dat je het PVDA discours verdedigde dat een aantal nieuwe belastingen voorzag …
Wat je persoonlijke opmerking betreft: Het is inderdaad altijd nuttig op dit forum dat je jezelf geloofTKV van 14 april 2024 schreef: Wat bedoel je exact met Jaloeziediscours ? Hun idee "het geld halen waar het zit" d.m.v. :
- miljonairs taks en bedrijventaks etc ?
Hebben jullie er ook al over na gedacht wat er gebeurt als Trump zijn handelsoorlog begint met hoge invoerrechten?
Europa zal dan weinig meer naar de US kunnen importeren.
Op wat Europa inporteert komen flinke invoerrechten.
Conclusie: voor de burger worden de prijzen een stuk hoger en krijgen we een flinke inflatie.
De staat ontvange de finke invoerrechten.
Kortom de bureger gaar een stuk meer belasting betalen.
Voorbeeld: de EV's uit China.
Eerst kreeg de burger er een flinke subsidie op.
Nu moet de burger de invoerrechten betalen.
Kortom een flinke belastingverhoging, maar daar horen we niemand over.
Europa zal dan weinig meer naar de US kunnen importeren.
Op wat Europa inporteert komen flinke invoerrechten.
Conclusie: voor de burger worden de prijzen een stuk hoger en krijgen we een flinke inflatie.
De staat ontvange de finke invoerrechten.
Kortom de bureger gaar een stuk meer belasting betalen.
Voorbeeld: de EV's uit China.
Eerst kreeg de burger er een flinke subsidie op.
Nu moet de burger de invoerrechten betalen.
Kortom een flinke belastingverhoging, maar daar horen we niemand over.
In een handelsoorlog zijn er alleen maar verliezers.
Zoals in mijn initieel punt gesteld : dit omvat toch gewoon onderdeel van een pakket "Taxshift" ?VincentVega schreef: ↑17 november 2024, 19:23Je hebt (onder meer) een kort geheugen … of je weet niet wat er allemaal uit je mond komt (Conner heeft hetzelfde probleem in welbepaalde omstandigheden ).KV schreef: ↑17 november 2024, 15:02
Wat je hier allemaal opsomt zal je alvast niet uit mijn mond gehoord hebben.
Het is nog maar tijdje geleden dat je het PVDA discours verdedigde dat een aantal nieuwe belastingen voorzag …KV van 14 april 2024 schreef: Wat bedoel je exact met Jaloeziediscours ? Hun idee "het geld halen waar het zit" d.m.v. :
- miljonairs taks en bedrijventaks etc ?
Het marginale tarief van belasting op arbeid t.o.v. de rest dat op geen enkele wijze te verantwoorden is.
Ik geloofDe inderdaad al langer dat jij jezelf nuttig beschouwDe .VincentVega schreef: ↑17 november 2024, 19:23
Wat je persoonlijke opmerking betreft: Het is inderdaad altijd nuttig op dit forum dat je jezelf geloofT
Een volgende stap in je leven zou kunnen zijn dat anderen dat ook vinden
Een eenmalig iets en spreiding van meerkost over 10 j of meer.
Tenzij je natuurlijk elk jaar een nieuwe ev koopt.
Trouwens voor de liberale premie nog een paar dagen tijd.
Daarna kan je aankaarten we betalen toch zo veel belastingen
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
KV schreef: ↑Gisteren 11:17Zoals in mijn initieel punt gesteld : dit omvat toch gewoon onderdeel van een pakket "Taxshift" ?VincentVega schreef: ↑17 november 2024, 19:23
Je hebt (onder meer) een kort geheugen … of je weet niet wat er allemaal uit je mond komt (Conner heeft hetzelfde probleem in welbepaalde omstandigheden ).
Het is nog maar tijdje geleden dat je het PVDA discours verdedigde dat een aantal nieuwe belastingen voorzag …
Het marginale tarief van belasting op arbeid t.o.v. de rest dat op geen enkele wijze te verantwoorden is.
De toevoeging dat de tarieven van de belasting op arbeid moeten dalen, heb je er pas later er aan toegevoegd, toen je voelde dat je de discussie met CN aan het verliezen was. Maar ik ben blij dat je vindt dat de belasting op arbeid te hoog is …
Nog een vraagje terzake: als de belastingen niet stijgen (want enkel een shift en geen verhoging), hoe wou je dan het begrotingstekort aanpakken? Want van snijden in uitgaven was je ook geen voorstander … toch niet in de grote uitgavenposten (zoals SZ).
Leuk dat je nu de verleden tijd gebruikt in een poging om jouw dt-fout te camoufleren. Een beetje symptomatisch voor bijna alle discussies met jou: snel je fouten proberen weg te werken …KV schreef: ↑Gisteren 11:17Ik geloofDe inderdaad al langer dat jij jezelf nuttig beschouwDe .VincentVega schreef: ↑17 november 2024, 19:23
Wat je persoonlijke opmerking betreft: Het is inderdaad altijd nuttig op dit forum dat je jezelf geloofT
Een volgende stap in je leven zou kunnen zijn dat anderen dat ook vinden