ETF Portefeuille
TIP
Re: ETF Portefeuille
Dividend etf's zijn goed als ze uitkerend zijn, voor wie geregeld inkomsten wil ontvangen. Maar met kapitaliserende dividend etf's maak je minder winst dan met algemene etf's denk ik.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou gewoon 1 world ETF kopen. Hoeveel kosten betaal je op al die transacties?christophe78 schreef: ↑10 november 2024, 13:39 Om terug te keren naar de originele post. Ik heb mijn portefeuille aangepast met small cap en emergine erbij.
Veel overlap maar toch ook kleinere bedrijven en de niet ontwikkelde landen erbij. Zie foto van spaarplan.
Reacties zijn welkom.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfs voor wie geregeld inkomsten wil ontvangen, zijn uitkerende dividend etf's niet ideaal. Hij betaalt immers RV op de dividenden in het land van herkomst en nog eens in België. Hij kan dan beter Belgische dividendaandelen kopen of obligaties of termijnrekeningen.
Het is zeker geen diversificatie, het is een concentratie, 'alle' aandelen van vhyl zitten reeds in iwda/vwce. Dus je zal.dubbel belegen in die aandelen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.