Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Dat is waar. Dwingt u mij nu werkelijk tot het riedeltje herhalen? Met die benzineauto moet men regelmatig naar het tankstation, is lawaaierig, heeft een onberouwbare motor die regelmatig duur onderhoud nodig heeft, hogere BIV, hogere jaarlijkse verkeersbelsting, kost meer aan brandstof, is langzamer, etc etc.
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Het ging hier over het bereik en de actieradius. Jouw beweringen zijn ad hominem en reeds voldoende aan bod gekomen. Herhaling is overbodig.Rhijnvis schreef: ↑27 november 2024, 11:44Dat is waar. Dwingt u mij nu werkelijk tot het riedeltje herhalen? Met die benzineauto moet men regelmatig naar het tankstation, is lawaaierig, heeft een onberouwbare motor die regelmatig duur onderhoud nodig heeft, hogere BIV, hogere jaarlijkse verkeersbelsting, kost meer aan brandstof, is langzamer, etc etc.
Bovendien is mijn wagen helemaal niet onberouwbaar, noch onbetrouwbaar
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Klimaathysterie
Neen dat riedeltje ken ik.
Ik kan ook heel wat riedeltjes over elektrische auto's opzeggen.
Ik heb geld genoeg dus wat kan mij dat jaarlijks onderhoud en taksen schelen. Dat wordt trouwens volledig teniet gedaan door de hogere aanschafprijs en de lagere restwaarde van een elektrische auto.
We zullen trouwens nog eens afwachten hoe hoog de taksen voor een electrische auto binnenkort zullen zijn en welke impact de afschaffing van de premie zal hebben op de verkoop.
Ik heb twee auto's. De BMW als fun auto, lekker met de haren in de wind. En een andere auto voor verplaatsingen en reizen. Die heeft ondertussen 250.000 km and counting dus onbetrouwbaar .
En langzamer? De laatste keer dat ik keek was de maximum snelheid nog steeds 120. Dat haalt elke auto. In de meeste steden mag je zelfs maar 30. Dat haal ik met mijn fiets. En hoe sneller je met uw elektrische auto rijdt hoe sneller je aan de kant zal staan met een lege batterij en je mag staan schilderen om uw batterij weer op te laden dus dat langzamer ben ik nog niet zo zeker van tenzij je met uw electrische auto boven de file kan vliegen.
Ik doe trouwens mijn meeste verplaatsingen van minder dan 20 km met de fiets, dat is pas milieuvriendelijk.
Het beste voor het milieu is uw oude auto oprijden tot die versleten is in plaats van om de haverklap mee te doen met de nieuwste hype en weeral een andere auto kopen.
Ik ben helemaal niet tegen een elektrische wagen maar ik zal er pas eentje kopen wanneer het echt niet meer anders kan door bijvoorbeeld een verbod.
Ik kan ook heel wat riedeltjes over elektrische auto's opzeggen.
Ik heb geld genoeg dus wat kan mij dat jaarlijks onderhoud en taksen schelen. Dat wordt trouwens volledig teniet gedaan door de hogere aanschafprijs en de lagere restwaarde van een elektrische auto.
We zullen trouwens nog eens afwachten hoe hoog de taksen voor een electrische auto binnenkort zullen zijn en welke impact de afschaffing van de premie zal hebben op de verkoop.
Ik heb twee auto's. De BMW als fun auto, lekker met de haren in de wind. En een andere auto voor verplaatsingen en reizen. Die heeft ondertussen 250.000 km and counting dus onbetrouwbaar .
En langzamer? De laatste keer dat ik keek was de maximum snelheid nog steeds 120. Dat haalt elke auto. In de meeste steden mag je zelfs maar 30. Dat haal ik met mijn fiets. En hoe sneller je met uw elektrische auto rijdt hoe sneller je aan de kant zal staan met een lege batterij en je mag staan schilderen om uw batterij weer op te laden dus dat langzamer ben ik nog niet zo zeker van tenzij je met uw electrische auto boven de file kan vliegen.
Ik doe trouwens mijn meeste verplaatsingen van minder dan 20 km met de fiets, dat is pas milieuvriendelijk.
Het beste voor het milieu is uw oude auto oprijden tot die versleten is in plaats van om de haverklap mee te doen met de nieuwste hype en weeral een andere auto kopen.
Ik ben helemaal niet tegen een elektrische wagen maar ik zal er pas eentje kopen wanneer het echt niet meer anders kan door bijvoorbeeld een verbod.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Over riedeltjes gesproken:
How it started:
How it's going:
How it started:
How it's going:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: Klimaathysterie
Een zoveelste bewijs voor de klimaatverandering. Goed dat iedereen nu overtuigd is.
Re: Klimaathysterie
Eerder het bewijs dat de klimaat hysterici het verschil tussen weer en klimaat niet kennen
Re: Klimaathysterie
Mevrouw De Wever en de klimaatbetogers krijgen dus nog gelijk.
Re: Klimaathysterie
Nieuwe CO2-taks vanaf 2027 kan gezin 1.200 euro per jaar kosten
Daan Killemaes
Hoofdeconoom Trends
Vanaf 2027 verschijnt er een nieuwe Europese koolstofbelasting op uw energiefactuur. En het wordt geen kleintje. Tegen 2030 kan een tankbeurt tot 25 procent duurder worden. Verwarmen op aardgas kost een doorsneegezin dan tot 700 euro per jaar extra.
De vervuiler betaalt. Dat principe staat straks nog centraler om van Europa een klimaatneutraal continent te maken tegen 2050. Vanaf 2027 zijn ook de gezinnen en de minder energie-intensieve industrie emissierechten verschuldigd als ze fossiele brandstoffen verbranden om te verwarmen of zich te verplaatsen. In de praktijk zullen de energieleveranciers de nodige uitstootrechten aankopen voor de CO2-uitstoot van hun klanten. Maar die leveranciers zullen de koolstofkosten netjes doorrekenen op de facturen voor hun klanten. (Lees verder onder de video)
...
Bron: https://trends.knack.be/geld/consumeren ... ar-kosten/
Daan Killemaes
Hoofdeconoom Trends
Vanaf 2027 verschijnt er een nieuwe Europese koolstofbelasting op uw energiefactuur. En het wordt geen kleintje. Tegen 2030 kan een tankbeurt tot 25 procent duurder worden. Verwarmen op aardgas kost een doorsneegezin dan tot 700 euro per jaar extra.
De vervuiler betaalt. Dat principe staat straks nog centraler om van Europa een klimaatneutraal continent te maken tegen 2050. Vanaf 2027 zijn ook de gezinnen en de minder energie-intensieve industrie emissierechten verschuldigd als ze fossiele brandstoffen verbranden om te verwarmen of zich te verplaatsen. In de praktijk zullen de energieleveranciers de nodige uitstootrechten aankopen voor de CO2-uitstoot van hun klanten. Maar die leveranciers zullen de koolstofkosten netjes doorrekenen op de facturen voor hun klanten. (Lees verder onder de video)
...
Bron: https://trends.knack.be/geld/consumeren ... ar-kosten/
Re: Klimaathysterie
En gaat men de inkomsten uit die taksen dan gebruiken om de belastingen te verlagen op de "juiste" vormen van energiegebruik, of moet het gewoon dienen om nog maar eens een legertje ambternaren te betalen die het naleven van de gedetailleerde overregulering moeten controleren, zodat we ons ook in de toekomst kunnen blijven afvragen waarom er in de EU zo weinig innovatie en ondernemingslust is?
Re: Klimaathysterie
En vanaf 2026 valt België terug op de 2 resterende kerncentrales en start het de Tinne gascentrales op, die dus ook die uitstoot rechten zullen betalen en doorrekenen op de stroom factuur, het zal niet enkel gas zijn dat duurder wordt
Re: Klimaathysterie
Dan kan Engie ook CO2 gecompenseerd gascontracten naar nederlands model in België aanbieden. Zie https://www.engie.nl/energie/co2-gecompenseerd-gaspiejer schreef: ↑Gisteren 20:28 Nieuwe CO2-taks vanaf 2027 kan gezin 1.200 euro per jaar kosten
Daan Killemaes
Hoofdeconoom Trends
Vanaf 2027 verschijnt er een nieuwe Europese koolstofbelasting op uw energiefactuur. En het wordt geen kleintje. Tegen 2030 kan een tankbeurt tot 25 procent duurder worden. Verwarmen op aardgas kost een doorsneegezin dan tot 700 euro per jaar extra.
De vervuiler betaalt. Dat principe staat straks nog centraler om van Europa een klimaatneutraal continent te maken tegen 2050. Vanaf 2027 zijn ook de gezinnen en de minder energie-intensieve industrie emissierechten verschuldigd als ze fossiele brandstoffen verbranden om te verwarmen of zich te verplaatsen. In de praktijk zullen de energieleveranciers de nodige uitstootrechten aankopen voor de CO2-uitstoot van hun klanten. Maar die leveranciers zullen de koolstofkosten netjes doorrekenen op de facturen voor hun klanten. (Lees verder onder de video)
...
Bron: https://trends.knack.be/geld/consumeren ... ar-kosten/
Bij Comfort Energy kan je nu al vrijwillig kiezen om de CO2 uitstoot van je mazout te compenseren. Als die nieuwe CO2-heffing bovenop die compensatie komt dan zijn bijna alle herbossingsprojecten via en/of andere vrijwillige compensatieplannen ten dode opgeschreven. Een consument net als een bedrijf wil geen tweemaal voor hetzelfde betalen. Naast dat een biomassacentrale of houtzagerij ook niet meer moet rekenen op die omgevallen bomen/takken uit dat duurzaam permanent aangelegd bos. Zie https://www.comfortenergy.be/nl/over-on ... -uitstoot/
Ik had eerder verwacht dat de EU-wetgever een einde aan de wildgroei van de CO2-compenserende certificeringsinstellingen zou maken en één EU-instelling zou oprichten. https://www.iatp.org/call-for-eu-reject ... ng-scandal
Nu waren er al schandalen met de certificering van (herbossings)projecten door Verra en South Pole. Zie voor Verra: https://www.theguardian.com/environment ... -verra-aoe en https://blogs.lse.ac.uk/internationalde ... hazardous/ en https://www.businesswire.com/news/home/ ... al-Mission
en voor South Pole: https://www.transparency.org/en/project ... its-claims
Naast de EU carbon credits trading fraud https://www.europol.europa.eu/media-pre ... n-taxpayer
Dus het EU-plan 1 en EU-plan 2 is een transitie van de vrijwillige carbon credits naar de verplichte herziene EU carbon credits. Met die belastingheffing zondigen ze mogelijk wel tegen hun eigen herbosdingsdoelstelling in datzelfde EU-plan 2.
Er is nu al kritiek op de vorig jaar ingevoerde ontbossingsverordening, zie https://vilt.be/nl/nieuws/europese-volk ... ossingswetThe switch to zero-emission vehicles must go hand in hand with a comprehensive infrastructure for sustainable fuels. MEPs want electric charging areas for cars at least once every 60 kilometres along main EU roads by 2026 and hydrogen refuelling stations every 100 kilometres by 2028.
Read more about how the EU wants to increase the use of sustainable fuels.
A separate emissions trading system will be created for buildings and road transport as of 2027.
Using forests to capture emissions
Forests are natural carbon sinks, meaning they capture more carbon from the atmosphere than they release. EU forests absorb the equivalent of nearly 7% of total EU greenhouse gas emissions each year. The EU wants to use this power to fight climate change.
In March 2023, Parliament and Council approved new rules governing the land use, land use change and forestry sector, increasing EU carbon sinks 15% by 2030.
Read more on how the EU wants to develop carbon sinks
Deforestation and forest degradation have an impact on the EU’s environmental objectives such as combating climate change and biodiversity loss, but also on human rights, peace and security. That is why the EU strives to combat global forest loss.
Using forests to capture emissions
Forests are natural carbon sinks, meaning they capture more carbon from the atmosphere than they release. EU forests absorb the equivalent of nearly 7% of total EU greenhouse gas emissions each year. The EU wants to use this power to fight climate change.
In March 2023, Parliament and Council approved new rules governing the land use, land use change and forestry sector, increasing EU carbon sinks 15% by 2030.
Read more on how the EU wants to develop carbon sinks
Deforestation and forest degradation have an impact on the EU’s environmental objectives such as combating climate change and biodiversity loss, but also on human rights, peace and security. That is why the EU strives to combat global forest loss.
Hopelijk hebben diezelfde of nieuwe oplichters/speculanten al geen nieuwe hiaten in deze herwerkte ETS en deforest regulation ontdekt. Zie https://commission.europa.eu/strategy-a ... en-deal_en en https://www.eumonitor.eu/9353000/1/j9vv ... sjgh0wpcp9