nieuwe federale regering
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Dat is enkel hoe het wettelijk pensioen - de eerste pijler - opgezet is.B7H4long schreef: ↑Gisteren 14:54Dat is hoe het pensioenstelsel oorspronkelijk is opgezet.MeneerParmentier schreef: ↑29 november 2024, 11:33 Wow. Je zult maar je hele leven gewerkt hebben en vlak na je pensionering doodvallen.
Dat is een door de staat georganiseerd minimum inkomen voor alle gepensioneerden.
Dat is mogelijk door het herverdelend karakter en de verplichte bijdragen.
Het basispensiorn in nederland WOA? Is net zoals.bij ons. Daarboven zijn er nog verplichte bijdragen aan bijkomende pensioenen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En de eigenaar van dat kapitaal wordt dan de verzekeringsmaatschappij of gewoon de (R)overheid zelf dan ?Bae1 schreef: ↑29 november 2024, 10:55 Ik heb uit zeer betrouwbare bron die de huidige onderhandelingsnota heeft kunnen inkijken het volgende:
- Uitbetaling van de groepsverzekering & pensioensparen op effectieve pensioenleeftijd afschaffen en enkel nog via maandelijkse lijfrente.
Niet alleen is dat op zich al een schande, maar het wordt nog erger. Concreet heeft dit ook tot gevolg dat bij overlijden het resterende kapitaal niet meer zal worden uitgekeerd, óók niet naar je erfgenamen. Legale diefstal dus, en enkel Bouchez houdt dit momenteel nog tegen.
Zum kotsen.
Wat een walgelijk idee eigenlijk. Gaan ze dan op die manier het lege zilverfonds wat van middelen voorzien