Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Re: Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
Het is als een ballon die opgeblazen wordt en men waarschuwt dat de ballon kan knappen. En jou argument is dan: "neen hoor, kijk maar er kan nog lucht in, en nog en nog en nog en nog en nog....".ldwjr schreef: ↑Gisteren 22:49 Ik lees vaak: "pas maar op want op een dag crasht het en dan is het gedaan!"
En ik kan het niet ontkennen. We zagen reeds de crash naar $1. Dan de crash naar $10, de crash naar $1000, de crash naar $2000...
Moraal van het verhaal: "Don't buy Bitcoin, it's Going to crash!!!" (ondertussen ook al weer een clipje van 9 jaar oud...)
Ik treed ldwjr bij: "Wanneer vallen de oogkleppen af? Nog eens 15 jaar? 30? Of roept men binnen 50 jaar nog steeds zelfvoldaan “Tulpenbol”?MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 11:16Het is als een ballon die opgeblazen wordt en men waarschuwt dat de ballon kan knappen. En jou argument is dan: "neen hoor, kijk maar er kan nog lucht in, en nog en nog en nog en nog en nog....".ldwjr schreef: ↑Gisteren 22:49 Ik lees vaak: "pas maar op want op een dag crasht het en dan is het gedaan!"
En ik kan het niet ontkennen. We zagen reeds de crash naar $1. Dan de crash naar $10, de crash naar $1000, de crash naar $2000...
Moraal van het verhaal: "Don't buy Bitcoin, it's Going to crash!!!" (ondertussen ook al weer een clipje van 9 jaar oud...)
Ik ben gewoon nieuwsgierig…"
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Daar kan dus niemand op antwoorden. En daarin zit hem net het probleem. Als we nu eens wisten hoever de ballon nog kan opgeblazen worden dan kun jij met een gerust hart verder instappen en met een kleine veiligheidsmarge de zaak verkopen net voordat de ballon knapt.
Laat ik de stelling eens omdraaien: stel dat de ballon eindeloos verder kan opgeblazen worden. Waar moet dan de lucht vandaan blijven komen? Het zou impliceren dat iedereen botcoins moet gaan kopen met de bedoeling om ze nooit meer te verkopen. De prijs zal in dit scenario eindeloos verder blijven stijgen. Maar mijn vraag is dan: waarom? Wat voor nut heeft het om steeds meer bitcoins te kopen aan steeds hogere prijzen zonder dat er al te veel mensen ooit eens hun winst willen nemen?
In zulk scenario mag er uiteraard ook nooit een concurrerende technologie verzonnen worden.
Laatste bitcoin wordt geminend in 2140.
Stel dat Elon Musk binnen x aantal jaren 100.000 ton goud vindt op mars...en hij brengt dat mee naar de aarde.MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 13:10Daar kan dus niemand op antwoorden. En daarin zit hem net het probleem. Als we nu eens wisten hoever de ballon nog kan opgeblazen worden dan kun jij met een gerust hart verder instappen en met een kleine veiligheidsmarge de zaak verkopen net voordat de ballon knapt.
Laat ik de stelling eens omdraaien: stel dat de ballon eindeloos verder kan opgeblazen worden. Waar moet dan de lucht vandaan blijven komen? Het zou impliceren dat iedereen botcoins moet gaan kopen met de bedoeling om ze nooit meer te verkopen. De prijs zal in dit scenario eindeloos verder blijven stijgen. Maar mijn vraag is dan: waarom? Wat voor nut heeft het om steeds meer bitcoins te kopen aan steeds hogere prijzen zonder dat er al te veel mensen ooit eens hun winst willen nemen?
In zulk scenario mag er uiteraard ook nooit een concurrerende technologie verzonnen worden.
Wat is de waarde dan nog van goud?
Je zal niet eindeloos bitcoin kunnen (bij)kopen omdat er maximaal 21 miljoen bitcoins mogen gemined worden. Op dit moment zijn er ongeveer 18 miljoen in omloop. Hoe meer er dus nog bijkomen, hoe dichter we tegen die 21 miljoen komen (geschat rond het jaar 2140).
Bitcoins zullen dus schaarser worden en dit zou de prijs in principe nog meer moeten opdrijven.
Bitcoins zullen dus schaarser worden en dit zou de prijs in principe nog meer moeten opdrijven.
En er zijn er nu al meer dan 3 miljoen definitief verloren
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Ik twijfel daar aan. Als we even kijken naa de snelheid van de technologische evolutie, dan lijkt het mij sterk dat men zich in dat tijdperk nog zal bezighouden met dergelijke primitieve technologie. Tenzij als kunstwerk ofzoiets. Banaantje erbij, ducttape en klaar.
Stel dat de inflatie weer flink stijgt, wat is de waarde van de euro dan nog?investr schreef: ↑Vandaag 14:23Stel dat Elon Musk binnen x aantal jaren 100.000 ton goud vindt op mars...en hij brengt dat mee naar de aarde.MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 13:10
Daar kan dus niemand op antwoorden. En daarin zit hem net het probleem. Als we nu eens wisten hoever de ballon nog kan opgeblazen worden dan kun jij met een gerust hart verder instappen en met een kleine veiligheidsmarge de zaak verkopen net voordat de ballon knapt.
Wat is de waarde dan nog van goud?
Sinds de invoering van de euro is die nog maar de helft waard.
En als je rekent vanaf 1955 is het geld in België nog maar 10% waard.
Sinds de invoering van de euro is het goud wel 1050% gestegen.
Quantumcomputing zou dat mogelijk kunnen “kraken”…maar dan nog.MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 15:35Ik twijfel daar aan. Als we even kijken naa de snelheid van de technologische evolutie, dan lijkt het mij sterk dat men zich in dat tijdperk nog zal bezighouden met dergelijke primitieve technologie. Tenzij als kunstwerk ofzoiets. Banaantje erbij, ducttape en klaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Maakt weinig uit. Als iets het zal vervangen in de toekomst dan koop je dat gewoon op dat moment met je bitcoin.MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 15:35Ik twijfel daar aan. Als we even kijken naa de snelheid van de technologische evolutie, dan lijkt het mij sterk dat men zich in dat tijdperk nog zal bezighouden met dergelijke primitieve technologie.
Wat kan je momenteel kopen met tulpenbollen, of cabbage patch dolls, or ....EarthNvstr1 schreef: ↑Vandaag 18:00Maakt weinig uit. Als iets het zal vervangen in de toekomst dan koop je dat gewoon op dat moment met je bitcoin.MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 15:35
Ik twijfel daar aan. Als we even kijken naa de snelheid van de technologische evolutie, dan lijkt het mij sterk dat men zich in dat tijdperk nog zal bezighouden met dergelijke primitieve technologie.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.