nieuwe federale regering
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Als die bron zo betrouwbaar is , dat hij ze dan met naam en toenaam openbaar maakt.
Tja kijk, ik hoop zelf dat er niets van in huis komt.
Of jullie het nu geloven of niet zal geen enkel verschil maken.
Ik zie in ieder geval geen enkele reden waarom de persoon in kwestie hierover zou liegen/overdrijven.
Of jullie het nu geloven of niet zal geen enkel verschil maken.
Ik zie in ieder geval geen enkele reden waarom de persoon in kwestie hierover zou liegen/overdrijven.
Weet je hoe de partijen hier zelf onderling tegenover staan ? Of is hier een consensus rond ?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je kan BDW veel verwijten maar niet dat hij zijn principes zou opgeven voor postje van premier. Hij is Alexander De Croo niet.
En dat een overwegend centrumrechtse regering zou hard aan de groepsverzekering zou raken lijkt onwaarschijnlijk. Zelfs al zou NVA dat goed vinden (denk ik niet maar soit), dan zou Bouchez zich er nog voor gooien.
En dat een overwegend centrumrechtse regering zou hard aan de groepsverzekering zou raken lijkt onwaarschijnlijk. Zelfs al zou NVA dat goed vinden (denk ik niet maar soit), dan zou Bouchez zich er nog voor gooien.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
En hoe gaan ze dergelijke diefstal die niks oplevert voor de begroting maar een zuiver cadeau is voor de verzekeraars uitleggen aan de bevolking? Lijkt mij weinig waarschijnlijk dat reeds opgebouwde reserves hiervoor in aanmerking komen, zal wel over een hervorming gaan waarbij toekomstige contracten en of bijdragen enkel fiscaal voordeel hebben indien ze later een maandelijkse pensioen premie uitkeren. Zo kan de overheid op lange termijn het huidig wettelijk pensioen omvormen tot een mix van de twee pijlers, met als doel minder uitgaven in pensioenen. Men zal dan tevens minder geneigd zijn om nog eigen bijdragen, premies en bonussen in pensioenplannen te storten wat ook weer extra belasting inkomsten oplevert.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Die overschotten worden uiteraard geconfisceerd door de overheid, die ze zal aanwenden voor diverse "socio-economische investeringen" (zoals het uitkeren van leeflonen in Anderlecht).
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik eigenlijk tot dezelfde conclusie kom. Langs de andere kant kunnen ze de uitbetaling van een gvz ook zo zwaar en progressief belasten, en andersom aan lijfrente voordelen bieden met een verplichting tot lijfrente voor nieuwe contracten.
Het thema gaat echter verder dan enkel extra belasting inkomsten. Wie de vorige supernota De Wever heeft gelezen weet dat ze volop aan het onderhandelen zijn overvortex schreef: ↑Vandaag 08:24 Zo kan de overheid op lange termijn het huidig wettelijk pensioen omvormen tot een mix van de twee pijlers, met als doel minder uitgaven in pensioenen. Men zal dan tevens minder geneigd zijn om nog eigen bijdragen, premies en bonussen in pensioenplannen te storten wat ook weer extra belasting inkomsten oplevert.
"harmonisering tussen de pensioenstelsels voor werknemers, ambtenaren en zelfstandigen."
De groepsverzekering valt daar dus mee onder en is een gemakkelijk slachtoffer. Men kan niet zomaar ophouden met de bijdragen want dit is met een CAO of sectoraal vastgelegd. Verder heeft Rousseau het al langer gemunt op de hoge bedragen die circuleren in sommige gvz, en de rest kan zich verstoppen achter de "harmonisatie" die deels ook wordt opgelegd door Europa, tegen 2028 dacht ik?
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Google het even, dat staat gewoon online.
Het gemiddelde voor de 56-65 jarigen ligt rond de €63.000, de mediaan op minder dan €11.000.
Het gemiddelde voor de 56-65 jarigen ligt rond de €63.000, de mediaan op minder dan €11.000.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Apenootjes dus. Niet eens genoeg om een auto mee te kopen.