Woedend op onze bank BNP Paribas Fortis
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Woedend op onze bank BNP Paribas Fortis
Dit jaar zijn wij verhuisd naar een nieuw adres. In juli brachten wij alles in orde bij onze bank BNP Paribas Fortis: ID uitlezen, document ondertekenen met de nieuwe gegevens. Wij overwinteren elk jaar in Spanje. Dit weekend waren plots al onze rekeningen geblokkeerd: een betaling uitvoeren was onmogelijk, domiciliëringen en doorlopende opdrachten waren niet meer zichtbaar. Het is juist de wissel van de maand en 3 domiciliëringen waren ook geweigerd. Na een hele voormiddag bellen (leuk) kwam de kat op de koord. De ondertekende documenten moesten door de bankbediende ingescand en doorgestuurd worden naar het hoofdkantoor. Hij had dat niet gedaan voor wat betreft mijn document. En dus besluit de bank onze rekeningen, zonder enige vorm van verwittiging, rappels en/of andere communicatie dan maar doodleuk te blokkeren. Uiteraard is dit in 1ste instantie een menselijke fout (en die maakt iedereen) maar heeft zo’n grote bank dan geen interne procedures rond dubbelchecken en interne en externe communicatie?
Wij zijn 50 jaar klant bij BNP, maar overwegen nu ernstig al onze rekeningen weg te halen (is niet de eerste flater).
Wij zijn 50 jaar klant bij BNP, maar overwegen nu ernstig al onze rekeningen weg te halen (is niet de eerste flater).
Re: Woedend op onze bank BNP Paribas Fortis
Menselijke fouten gebeuren nu eenmaal ook bij banken. Bij BNP net iets vaker ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
BNP is inderdaad niet de beste bank als het aankomt op klantenservice. Sedert de overname van de bank van de post is het er niet beter op geworden.
Ik was 40 jaar klant bij bank van de post maar bij de overname liep plots alles in het honderd en ben ik vertrokken.
Ik was 40 jaar klant bij bank van de post maar bij de overname liep plots alles in het honderd en ben ik vertrokken.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Open een rekening bij Argenta. Een heel stuk goedkoper EN een betere service.
BNP Paribas Fortis, een mismeesterde bank die belastingsgeld nodig had om niet failliet te gaan, verafschuwt jou als klant.
BNP Paribas Fortis, een mismeesterde bank die belastingsgeld nodig had om niet failliet te gaan, verafschuwt jou als klant.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hier kan ik ook niet meer aanmelden via PC-banking.
Blijkt dat ik FYSIEK moet langsgaan in een kantoor.
Tegenwoordig werkt heel veel via Itsme, ik ben ook al jaren klant, maar gebruik BNP enkel nog omdat ik een oude levensverzekering er heb staan en pensioensparen dat via domiciliering loopt. Maar toch moet ik fysiek langsgaan in een kantoor. Leuk detail... om de service te verbeteren werd mijn kantoor in het dorp gesloten en kan ik nu 10 km ver rijden om mijn pas laten in te lezen. Wat een vooruitgang !
Blijkt dat ik FYSIEK moet langsgaan in een kantoor.
Tegenwoordig werkt heel veel via Itsme, ik ben ook al jaren klant, maar gebruik BNP enkel nog omdat ik een oude levensverzekering er heb staan en pensioensparen dat via domiciliering loopt. Maar toch moet ik fysiek langsgaan in een kantoor. Leuk detail... om de service te verbeteren werd mijn kantoor in het dorp gesloten en kan ik nu 10 km ver rijden om mijn pas laten in te lezen. Wat een vooruitgang !