Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Kortlopende 0% obligaties (dec. t/m april) nog 56%
Goud was 42%, nu nog 4%
Cash 40%
YTD 24%
Wacht even nw. regeringsmaatregelen en beurs af om in jan. weer met ETF's en aandelen te beginnen.
Goud was 42%, nu nog 4%
Cash 40%
YTD 24%
Wacht even nw. regeringsmaatregelen en beurs af om in jan. weer met ETF's en aandelen te beginnen.
ETF: +26.88%
CRYPTO: +374.93%
Tak 21: +4.67%
Pensioensparen: +6.89%
Samenstelling ETF/CRYPTO:
IWDA: 37.87%
WTI2: 4.30%
QDVE: 11.41%
XMOV: 2.83%
S0LR: 9.04%
BTC: 7.49%
ADA: 27.06%
CRYPTO: +374.93%
Tak 21: +4.67%
Pensioensparen: +6.89%
Samenstelling ETF/CRYPTO:
IWDA: 37.87%
WTI2: 4.30%
QDVE: 11.41%
XMOV: 2.83%
S0LR: 9.04%
BTC: 7.49%
ADA: 27.06%
+13,04 %
50,42% ETF
42,50% cash
5,51% stocks
1,57% crypto
50,42% ETF
42,50% cash
5,51% stocks
1,57% crypto
Toen ik ADA aankocht, zo'n twee jaar terug heb ik die aangekocht aan 0.25 Euro. Toen vertegenwoordigde ADA zowat 5.5% van mijn portefeuille. Ik heb die behouden maar momenteel vertegenwoordigen die dus een veel groter deel van mijn portefeuille maar ik ben van plan om die nog te behouden tot zeker eind januari en dan goed op te volgen wat de invloed van het aantreden van Trump is op de koers.
Ik heb ADA gekozen omdat ik mij daar goed over ingelezen had en veel vertrouwen erin had (ook nu nog trouwens).
Ik heb ADA gekozen omdat ik mij daar goed over ingelezen had en veel vertrouwen erin had (ook nu nog trouwens).
Zouden er veel stockpickers zijn die de index verslaan in dit boerenjaar?
Ik zit aan 17% , eigenlijk blij, maar behoorlijk onder de index.
Ik zit aan 17% , eigenlijk blij, maar behoorlijk onder de index.
Gemiddeld de helft van het geld actief belegd in aandelen doet het beter dan de index, voor kosten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Dat klopt niet helemaal, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ongeveer de helft van de beleggers (in feite is het minder -- volgens morningstar is het bij bankfondsen bijvoorbeeld slechts 30%) doet het in elk gegeven jaar beter dan de index. Het probleem voor actieve beleggers zit hem erin dat de winnaars in het ene jaar ook de verliezers zijn van het volgende jaar (en omgekeerd). Regression to the mean.
Mijn 2% van de portefeuille betreft nu ook volledig ADA, vandaar de vraag. Ik vermoed een stijging de eerste 6 weken van 2025. Ik stap wellicht uit na een stijging van 300%.xvsteep schreef: ↑1 december 2024, 11:59 Toen ik ADA aankocht, zo'n twee jaar terug heb ik die aangekocht aan 0.25 Euro. Toen vertegenwoordigde ADA zowat 5.5% van mijn portefeuille. Ik heb die behouden maar momenteel vertegenwoordigen die dus een veel groter deel van mijn portefeuille maar ik ben van plan om die nog te behouden tot zeker eind januari en dan goed op te volgen wat de invloed van het aantreden van Trump is op de koers.
Houden rekening met de valuta verschillen op jaarbasis?
Zit het verschil verrekend in elke lijn, of maken jullie een aparte lijn aan voor valuta schommelingen?
Een obligatie in USD kan bvb 2% meerwaarde hebben op jaarbasis maar ook nog eens 5% aan valutastijging.
Zit het verschil verrekend in elke lijn, of maken jullie een aparte lijn aan voor valuta schommelingen?
Een obligatie in USD kan bvb 2% meerwaarde hebben op jaarbasis maar ook nog eens 5% aan valutastijging.
Ikzelf reken de valutaschommelingen direct per lijn erbij: alle posities in dollar worden bijvb direct omgerekend naar euro met de huidige wisselkoers.pukkie007 schreef: ↑5 december 2024, 11:10 Houden rekening met de valuta verschillen op jaarbasis?
Ik ben benieuwd wat Trump hiervoor echt zal betekenen. Als hij zijn plannen (die wij hier in de pers zien) uitvoert, dan zou dit wel eens een enorme boost kunnen betekenen voor de koers. Ik hou het alleszins goed in het oog.bryanv schreef: ↑5 december 2024, 10:39Mijn 2% van de portefeuille betreft nu ook volledig ADA, vandaar de vraag. Ik vermoed een stijging de eerste 6 weken van 2025. Ik stap wellicht uit na een stijging van 300%.xvsteep schreef: ↑1 december 2024, 11:59 Toen ik ADA aankocht, zo'n twee jaar terug heb ik die aangekocht aan 0.25 Euro. Toen vertegenwoordigde ADA zowat 5.5% van mijn portefeuille. Ik heb die behouden maar momenteel vertegenwoordigen die dus een veel groter deel van mijn portefeuille maar ik ben van plan om die nog te behouden tot zeker eind januari en dan goed op te volgen wat de invloed van het aantreden van Trump is op de koers.
Ja, want mijn uitgaven zijn in euro.pukkie007 schreef: ↑5 december 2024, 11:10 Houden rekening met de valuta verschillen op jaarbasis?
Een intrest van 15% in TRY heeft weinig waarde als de mint een kwart devalueerde.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Aandelenportefeuille: 23,1%
Volledige portefeuille: 14,4%
Volledige portefeuille: 14,4%
Code: Selecteer alles
1Week 1Mnd 3Mnd 6Mnd #YTD# 1Jr/Jr 3Jr/Jr 5Jr/Jr
0,3 1,9 8,2 8,2 14,4 17,5 4,7 8,4 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
Waarvan
0,5 2,7 13,9 12,4 23,1 27,4 8,3 14,4 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
Waarvan
2,3 4,2 9,2 -5,9 11,6 15,9 4,6 21,5 De B7H4long-A-aandelen selectie
Code: Selecteer alles
1Week 1Mnd 3Mnd 6Mnd #YTD# 1Jr/Jr 3Jr/Jr 5Jr/Jr
2,2 2,5 3,0 x 6,1 11,6 3,2 6,2 SPDR® MSCI Europe Sm Cap Val Wtd ETF ...
-2,2 2,4 18,8 x 21,2 33,2 11,6 15,1 SPDR® MSCI USA Small Cap Val Wtd ETF ...
1,1 4,9 15,5 x 29,5 32,1 11,7 13,8 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is
0,2 2,2 1,9 x 3,8 5,5 -3,2 -1,6 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds
0,3 1,7 -0,5 x 2,4 5,1 -3,3 -1,5 VAGF – Wereld Aggregate Hedged Bonds