Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
Ik zie de relevantie niet. De dingen die je opnoemt staan volgens mij niet gekend als mogelijks betaalmiddel.B7H4long schreef: ↑1 december 2024, 20:21Wat kan je momenteel kopen met tulpenbollen, of cabbage patch dolls, or ....EarthNvstr1 schreef: ↑1 december 2024, 18:00 Maakt weinig uit. Als iets het zal vervangen in de toekomst dan koop je dat gewoon op dat moment met je bitcoin.
Als je op dat moment geen bitcoin hebt, maar je hebt bv. wel euro, dan koop je dat nieuw ding met euro.
Net zoals je vandaag bv. bitcoin zou kunnen kopen met bv. euro.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als ik de cryptomarkt zo bekijk dan heb ik toch nog 1 vraag voor de believers onder jullie. Als bitcoin zo speciaal is en volgens jullie een intrinsieke waarde heeft, leg mij dan eens uit waarom al die andere onnozele muntjes ook zo gestegen zijn?
Wel, u beantwoordt de vraag deels zelf. Er bestaan talloze cryptocurrencies en er worden elke dag nieuwe bijgemaakt. Zelfs cryptomunten die louter omwille van de scherts gemaakt werden, vinden oncontroleerbaar veel opkopers. Tegenwoordig kan men mits enkele muisklikken een eigen nieuwe cryptomunt opstarten en op de markt brengen. En net daarin zit het bijzondere van bitcoin. Ondanks het feit dat er geen enkele onderliggende waarde bestaat, ondanks het niet-unieke karakter, ondanks alle andere rationele contra-argumenten, blijven mensen er waarde aan koppelen.
Het sterkste argument dat in het voordeel van bitcoin spreekt is dan ook de schier oneindige toevoer van onnozelaars. Tot nader order werden in deze wedkamp de onnozelaars steeds beloond door andere onnozelaars.
Of men nu gelooft in bitcoin of niet, het is erg interessant om de evolutie te zien ontrafelen.
Het sterkste argument dat in het voordeel van bitcoin spreekt is dan ook de schier oneindige toevoer van onnozelaars. Tot nader order werden in deze wedkamp de onnozelaars steeds beloond door andere onnozelaars.
Of men nu gelooft in bitcoin of niet, het is erg interessant om de evolutie te zien ontrafelen.
Ik heb gezegd.
Daar zijn heel veel redenen voor, waarvan ik er hier maar enkele opnoem die me in gedachten opkomen:
- hebzucht: najagen van snelle rendementen versus sparen in bestendige groei
- imago: bij elke bull-markt wordt Bitcoin door sommigen als boomer old technology bestempeld, om hun eigen blitse revolutionaire veelbelovende coin te shillen (die dan 2 jaar later 99% de dieperik in duikelt...)
- marketing: achter gehypede alt-coins zit vaak een bedrijf, een marketingteam, dat iets aan de man wil brengen. Bitcoin is geen bedrijf, heeft geen CEO, geen personeel en wil uit zichzelf niets aan de man brengen, het IS er gewoon en het kabbelt rustig voort, blok na blok.
- social media influencers (gesponsord door een of andere alt-coin)
- gebrek aan kennis: Bitcoin verwarren met crypto, alles op 1 hoop gooien, het onderscheid tussen beide niet onderzoeken
Bitcoin bevindt zich misschien in het midden, tussen non believers, en crypto-hunters.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Er is nog nooit slechts één pyramidespel geweest, van wanneer er een hype is probeert iedereen zijn deeltje te "verzilveren" voor het te laat is ... Velen, die munten hebben gekocht die met 99,99% zijn gedaald, zullen ook niet snappen waarom hun munt niet meer bestaat of bijna volledig waardeloos is geworden en andere zoals Bitcoin nog wel, want wat is het verschil uiteindelijk ... ?
Zolang de media, zoals DPG, Bitcoin blijft promoten zullen er meer mensen instromen en zal de prijs zonder enige echte reden of verklaring blijven stijgen; tot de dag dat men beseft dat men niets "echt" heeft en dan zal het zoals met NFT's ineens naar niks gaan ... Zo is het al oneindig vaak in de geschiedenis geweest en zal het ook nog oneindig vaak gebeuren ... Enkelen zullen heel veel geld verdienen, de meerderheid zal zijn broek scheuren ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Las gisteren dat dat meisje van “Hawk Tuah spit on that thing” haar eigen Hawk meme crypto heeft gelanceerd.
Een groot succes was het zo te lezen niet
Een groot succes was het zo te lezen niet
GeeuwvoorheenCP1234 schreef: ↑7 december 2024, 00:39---
Zolang de media, zoals DPG, Bitcoin blijft promoten zullen er meer mensen instromen en zal de prijs zonder enige echte reden of verklaring blijven stijgen; tot de dag dat men beseft dat men niets "echt" heeft en dan zal het zoals met NFT's ineens naar niks gaan ...
---
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mogen enkel believers antwoorden ?
Dat komt n.m.i. door het algemeen markt sentiment, welke grotendeels bepaald wordt door Bitcoin, aangezien Bitcoin met ruime voorsprong de grootste is, zowat even groot als alle andere samen.
De top is gezien jongens. Bij een herbalancering van mijn portefeuille heb ik 1% in bitcoin gestoken @ $104.000. Dik tegen mijn zin. De enige reden is dat de market cap nu zo groot is dat je het niet meer kan negeren wanneer je zoals ik in verschillende asset classes wil beleggen. De market cap is nu 2 biljoen dollar. Die van goud bijna 18.
Verdeling portefeuille is nu 55% aandelen, 34% obligaties, 10% goud en 1% bitcoin…
De crash kan beginnen U bent gewaarschuwd. Vorige keer heb ik ook de top gekocht. Toen heb ik wel dca toegepast waardoor het nog goed is afgelopen.
Noteer trouwens dat je coinshares physical bitcoin kan aankopen bij Saxo zonder enige beurstaks verschuldigd te zijn. Zeer goedkoop dus.
Verdeling portefeuille is nu 55% aandelen, 34% obligaties, 10% goud en 1% bitcoin…
De crash kan beginnen U bent gewaarschuwd. Vorige keer heb ik ook de top gekocht. Toen heb ik wel dca toegepast waardoor het nog goed is afgelopen.
Noteer trouwens dat je coinshares physical bitcoin kan aankopen bij Saxo zonder enige beurstaks verschuldigd te zijn. Zeer goedkoop dus.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Dat noemen ze kapitulatie. Het is de laatste fase voor de bubbel knapt.
Inderdaad, daarom dat ik jullie waarschuw! (Het is wel echt waar hoor)MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 13:01 Dat noemen ze kapitulatie. Het is de laatste fase voor de bubbel knapt.
Edelmetaal is de 2024 asset winnaar in mijn port. In januari stond goud nog onder de 60K € per kg. Vorige week 81K €. Nu iets lager. Over dat herbalanceren moet ik dus ook eens gaan nadenken in 2025, want nu zit het scheef.
Zilver is veel volatieler echter quasi vlak in 2024, niet de beste belegging (te duur gekocht 10+ jaar geleden, eigen schuld), maar goed “ne kilo.is nog steeds ne kilo” . Platina deed het beter maar fysiek lastig aan te raken zonder immense premiums (in beide richtingen AK / VK) tov spot.
Aandelen / holdings hadden hun topmaand in oktober, maar YTD een OK-ish + 5-6% dividenden niet meegerekend. AvH knalde, Brederode vlak, Sofina licht lager en zoals elk jaar bakten de prutsers bij GBL er weer niks van. Ook Quest 20% lager.
Zilver is veel volatieler echter quasi vlak in 2024, niet de beste belegging (te duur gekocht 10+ jaar geleden, eigen schuld), maar goed “ne kilo.is nog steeds ne kilo” . Platina deed het beter maar fysiek lastig aan te raken zonder immense premiums (in beide richtingen AK / VK) tov spot.
Aandelen / holdings hadden hun topmaand in oktober, maar YTD een OK-ish + 5-6% dividenden niet meegerekend. AvH knalde, Brederode vlak, Sofina licht lager en zoals elk jaar bakten de prutsers bij GBL er weer niks van. Ook Quest 20% lager.