2e account op Bolero voor sparen kind
TIP
2e account op Bolero voor sparen kind
Hi,
Ikzelf heb een account bij Bolero, maar wil nu ook perodiek sparen voor mijn dochtertje. Gezien een Bolero account gekoppeld is aan mij als persoon weet ik niet hoe ik een extra account kan maken voor mijn dochter (ik wil immers een scheiding houden tussen de positites die ikzelf heb en diegene die ik voor mijn dochter aankoop). Is dit uberhaupt mogelijk bij bolero? Zoja, hoe? Zoneen, zien jullie een work-around?
Deze vraag kan ik ook bij Bolero zelf stellen, maar wil toch eook jullie inzichten. thanks!
Ikzelf heb een account bij Bolero, maar wil nu ook perodiek sparen voor mijn dochtertje. Gezien een Bolero account gekoppeld is aan mij als persoon weet ik niet hoe ik een extra account kan maken voor mijn dochter (ik wil immers een scheiding houden tussen de positites die ikzelf heb en diegene die ik voor mijn dochter aankoop). Is dit uberhaupt mogelijk bij bolero? Zoja, hoe? Zoneen, zien jullie een work-around?
Deze vraag kan ik ook bij Bolero zelf stellen, maar wil toch eook jullie inzichten. thanks!
Re: 2e account op Bolero voor sparen kind
Voor een min 18 jarige kan men op zijn naam normaal geen rekening aanmaken.
Op naam ouder en kind als begunstigde kan het wel, wel rekening houden vanaf 18 j zijn het dan uw centjes niet meer.
Op naam ouder en kind als begunstigde kan het wel, wel rekening houden vanaf 18 j zijn het dan uw centjes niet meer.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Gewoon een tweede account aanmaken op jouw eigen naam. Bij Bolero is het niet mogelijk een account aan te maken voor minderjarigen. En zelfs al zou het mogelijk zijn, dan moet je jezelf de vraag stellen of je wil dat jouw kind dat geld op zijn 18de verjaardag volledig in handen krijgt...
Ik heb persoonlijk een tweede account waarin ik beleg voor mijn 2 kinderen samen. Hoe en wanneer ik dat geld aan hen geef, zien we wel als het zover is...
Ik heb persoonlijk een tweede account waarin ik beleg voor mijn 2 kinderen samen. Hoe en wanneer ik dat geld aan hen geef, zien we wel als het zover is...
Twee bedenkingen erbij:Pieter1985 schreef: ↑9 december 2024, 11:31 Gewoon een tweede account aanmaken op jouw eigen naam. Bij Bolero is het niet mogelijk een account aan te maken voor minderjarigen. En zelfs al zou het mogelijk zijn, dan moet je jezelf de vraag stellen of je wil dat jouw kind dat geld op zijn 18de verjaardag volledig in handen krijgt...
- Als ze het op hun 18de verkwisten, heb je dan niet als ouder qua opvoeding gefaald? En dan nog, het is hun keuze.
- Als de ouder sterft, gaat een flink deel naar de overheid (iemand met beperkte middelen is volgens mij niet bezig met serieus beleggen op naam van de kinderen). Ik neem liever het risico dat mijn kinderen het geld verkwisten en er mogelijk nog flink wat plezier uithalen, dan dat wanneer ik het loodje leg het geld dient om politiekers, leefloners, terroristen en corrupte regime's te sponsoren. Daar betaal ik namelijk al meer dan genoeg belastingen voor.
Dat doet me wel afvragen: wat als een minderjarige een portefeuille bij Bolero erft?
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat moet iedereen voor zichzelf uit maken, toch? Ik spaar en beleg opdat ik hen later een duw in de rug wil geven als ze een huis willen kopen. En dat lijkt mij een gebeurtenis die zich eerder rond hun 28ste verjaardag zal afspelen dan rond hun 18de verjaardag.
Verder is er inderdaad een kans dat ik in tussentijd kom te sterven en dat er erfbelasting moet betaald worden, maar je kan niet met élk mogelijk scenario rekening houden. Cru gezegd bestaat de kans evengoed dat er met de kinderen iets gebeurt...
In alle geval is het de bedoeling om tegen hun 18de verjaardag een significant bedrag bij elkaar gespaard/belegd te hebben. Een bedrag waar ik een tiener die nog op de middelbare school zit, niet mee wil belasten, hoe matuur en verantwoordelijk die ook mag zijn...
Dat zal de vrederechter in samenspraak met de voogden beslissen.
Estate Guru believer.
Ik beleg ook voor mijn 2 kinderen, maar heb daar geen aparte account voor. Ik hou alles gewoon bij in een google sheet. Ook de bedoeling om geld te beleggen tot wanneer ze afgestudeerd zijn/immo gekocht wordt...Pieter1985 schreef: ↑9 december 2024, 11:31 Gewoon een tweede account aanmaken op jouw eigen naam. Bij Bolero is het niet mogelijk een account aan te maken voor minderjarigen. En zelfs al zou het mogelijk zijn, dan moet je jezelf de vraag stellen of je wil dat jouw kind dat geld op zijn 18de verjaardag volledig in handen krijgt...
Aha, ik dacht niet dat je bij bolero 2 accounts op 1 naam kon opzetten. Dank voor de tip.Pieter1985 schreef: ↑9 december 2024, 11:31 Gewoon een tweede account aanmaken op jouw eigen naam. Bij Bolero is het niet mogelijk een account aan te maken voor minderjarigen.
Ps: Dat ik dit niet op naam van het kind kon (of beter gezegd wou) doen, was me reeds duidelijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Kan weldegelijk. Het is niet 100% ideaal, maar bon. Ik had liever de mogelijkheid gezien om binnen 1 account met verschillende portefeuilles te werken. Maar met meerdere accounts werkt het dus ook.
Beste,
Het 2e account is nu aangemaakt (op mijn naam), maar nu zie ik op het inlogscherm op de app, 2 x mijn naam staan (met welliswaar telkens een ander account nr). Kan je ergens in de instellingen of zo een andere naam aan geven aan elk account (anders dan je persoonlijke naam)? Nu kan ik enkel de 2 rekeningen differentiëren op basis van het Bolero-account-nr en dat ken ik echt niet uit het hoofd.
Dank nogmaals voor de tips.
Het 2e account is nu aangemaakt (op mijn naam), maar nu zie ik op het inlogscherm op de app, 2 x mijn naam staan (met welliswaar telkens een ander account nr). Kan je ergens in de instellingen of zo een andere naam aan geven aan elk account (anders dan je persoonlijke naam)? Nu kan ik enkel de 2 rekeningen differentiëren op basis van het Bolero-account-nr en dat ken ik echt niet uit het hoofd.
Bij mij ook het geval, is maar een nummer vanbuiten leren hé, dezelfde rekening staat ook telkens bovenaan.
Naar de inhoud kan je ook kijken om te zien waarover het gaat. Opnieuw aanmelden duurt ook geen minuut.
Naar de inhoud kan je ook kijken om te zien waarover het gaat. Opnieuw aanmelden duurt ook geen minuut.
Niet akkoord.. als ik terugdenk aan mijn jeugdjaren.. op mijn 18e was ik niet even verantwoordelijk als ik 10 jaar later was. Denk dat er weinigen zijn die op die leeftijd al klaar om met een grote som geld om te gaan maar om dan te zeggen dat je als ouder gefaald hebt vind ik te kort uit de bocht..NVSTR schreef: ↑9 december 2024, 19:37Twee bedenkingen erbij:Pieter1985 schreef: ↑9 december 2024, 11:31 Gewoon een tweede account aanmaken op jouw eigen naam. Bij Bolero is het niet mogelijk een account aan te maken voor minderjarigen. En zelfs al zou het mogelijk zijn, dan moet je jezelf de vraag stellen of je wil dat jouw kind dat geld op zijn 18de verjaardag volledig in handen krijgt...
- Als ze het op hun 18de verkwisten, heb je dan niet als ouder qua opvoeding gefaald? En dan nog, het is hun keuze.
Trouwens, op de website van Bolero staat het heel duidelijk dat ze geen rekening laten openen op naam van een minderjarige: https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... nderjarige
- Als de ouder sterft, gaat een flink deel naar de overheid (iemand met beperkte middelen is volgens mij niet bezig met serieus beleggen op naam van de kinderen). Ik neem liever het risico dat mijn kinderen het geld verkwisten en er mogelijk nog flink wat plezier uithalen, dan dat wanneer ik het loodje leg het geld dient om politiekers, leefloners, terroristen en corrupte regime's te sponsoren. Daar betaal ik namelijk al meer dan genoeg belastingen voor.
Dat doet me wel afvragen: wat als een minderjarige een portefeuille bij Bolero erft?
Ik sluit mij aan bij de suggesties hierboven en een extra account op eigen naam openen. Dat heb ik ook gedaan. Dan geef je het wanneer je denkt dat ze er klaar voor zijn
-
- Full Member
- Contacteer:
Da's inderdaad een gedoe. Ik heb ook nog niet gevonden hoe het moet. En ook geld overschrijven richting de Bolero accounts, is ambetant. Je schrijft het over naar hetzelfde algemene rekeningnummer, maar met een andere gestructureerde mededeling.MrMaster schreef: ↑11 december 2024, 13:29 Beste,
Maak een doorlopend order aan. (elke maand, elke 2 maand, elke 3 maand)Pieter1985 schreef: ↑Vandaag 09:13 Je schrijft het over naar hetzelfde algemene rekeningnummer, maar met een andere gestructureerde mededeling.
Elk order zijn eigen gestructureerde mededeling.
Dus waarom moeilijk als makkelijk ook mogelijk is.
Estate Guru believer.