Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
China doet zijn best:
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
China schiet enorm te kort:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Rijden met EV vs ICE
We kunnen misschien best eerst voor eigen deur vegen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Voor wiens deur moeten we vegen?Spaarplan schreef: ↑1 december 2024, 12:04 We kunnen misschien best eerst voor eigen deur vegen.
https://preview.redd.it/dont-blame-the- ... 0d0ba8079b[
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- MeneerParmentier
- Full Member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 06 aug 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
De verkoop van Chinese EVs gaat als een tierelier: https://www.cnbc.com/2024/12/02/china-a ... ter%7Cmain
Re: Rijden met EV vs ICE
Produceren en verkopen lukt idd prima. Herstellen, dienst na verkoop, garantie, ... daar hebben ze nog geen kaas van gegeten.
Bij de eerste grote terugroepactie zal dit wel blijken. De lokale verdelers hebben hier amper wisselstukken, als je EV made in China wat mankeert dan staat ie weken of maanden aan de kant. Veel vervangwagens hebben die jongens ook niet staan. Soit, binnen 1 à 2 jaar zal het er in dit topic anders aan toe gaan. Roll on!
Bij de eerste grote terugroepactie zal dit wel blijken. De lokale verdelers hebben hier amper wisselstukken, als je EV made in China wat mankeert dan staat ie weken of maanden aan de kant. Veel vervangwagens hebben die jongens ook niet staan. Soit, binnen 1 à 2 jaar zal het er in dit topic anders aan toe gaan. Roll on!
- MeneerParmentier
- Full Member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 06 aug 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Lees eens wat autojournalisten hierover schrijven. De feiten zijn er, enkel het juiste cijfer er opplakken ligt wat moeilijk. Hoe zou dat ook al komen?
Trouwens de eerste problemen beginnen al in de Europese havens.
Trouwens de eerste problemen beginnen al in de Europese havens.
Re: Rijden met EV vs ICE
Electric vehicle battery prices are expected to fall almost 50% by 2026
Nu nog goedkope Chinese wagens toelaten in Europa.
Nu nog goedkope Chinese wagens toelaten in Europa.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
... om zo onze eigen auto-industrie kapot te maken door vervalste concurrentie met staatsgesteunde en CO2-vervuilende Chinese productenSpaarplan schreef: ↑9 december 2024, 13:43 Electric vehicle battery prices are expected to fall almost 50% by 2026
Nu nog goedkope Chinese wagens toelaten in Europa.
https://www.carscoops.com/wp-content/up ... -EVs-1.jpg
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Niets belet de Europese Unie om eveneens staatssteun te geven aan Europese constructeurs om betaalbare EV te ontwikkelen zoals China doet. Lang leve de EV !
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Betaalbare … of verlieslatende EV’s?
SLECHTS 13 PROCENT CHINESE EV-FABRIKANTEN WINSTGEVEND ROND 2030
Er zijn in Europa en dus ook in Nederland in korte tijd heel wat Chinese merken bijgekomen. In thuisland China zijn er echter nog veel en veel meer. De Chinese markt telt maar liefst 137 merken die elektrische auto's verkopen, maar daar blijven er tegen 2030 mogelijk maar heel weinig van over.
Uit onderzoek van Alixpartners zou blijken dat slechts 19 van de 137 Chinese merken die elektrische auto's verkopen omstreeks 2030 winstgevend zijn.
SLECHTS 13 PROCENT CHINESE EV-FABRIKANTEN WINSTGEVEND ROND 2030
Er zijn in Europa en dus ook in Nederland in korte tijd heel wat Chinese merken bijgekomen. In thuisland China zijn er echter nog veel en veel meer. De Chinese markt telt maar liefst 137 merken die elektrische auto's verkopen, maar daar blijven er tegen 2030 mogelijk maar heel weinig van over.
Uit onderzoek van Alixpartners zou blijken dat slechts 19 van de 137 Chinese merken die elektrische auto's verkopen omstreeks 2030 winstgevend zijn.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
En trollen negeren is blijkbaar niet jouw sterkste kant
BTW: Eén, Europa verbiedt staatssteun er is dus toch enig belet en twee, staatssteun aan onze autofabrikanten komt er op neer dat we de Chinese batterij en batterij materialen industrie sponsoren.
BTW2: Europa lost een probleem niet op met steun, wel met extra belastingen, taksen en regeltjes.
Dat EV kalf is voor de Europese auto bouwers al lang verzopen, lang leve de ICE !