Top 5 Stockpicks voor 2024
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Top 5 Stockpicks voor 2024
Dus gaan gaan ze zonder personeel werken zoals ik zei?Umi schreef: ↑8 december 2024, 08:44Waarom ze s'nachts geen personeel nodig hebben in 24/7 clubs. Enkel in FR mag het niet owv wet op privacy.pieterjan28 schreef: ↑8 december 2024, 02:24
Volledig akkoord met de moat van basic fit: eenmaal er een basic fit is, nemen ze alle leden van de concurrentie over en gaan die langzaam aan failliet. Ik spreek uit ervaring.
En eigenlijk is het personeel dat daar werkt 80% overbodig. Ik begrijp nog altijd niet waarom ze personeel hebben.
Wat bedoel je met slimme camerasystemen?
https://www.security.nl/posting/831334/ ... detecteren
Toen ik er ging, liet ik regelmatog mensen binnen die niet binnen konden.
Het enige dat ik het personeel daar zie doen is kuisen (stofzuigen, stof afdoen en het papier bijvullen).
-
- Newbie
- Contacteer:
Inderdaad waarschijnlijk enkel de wc's en de douches want die laatste zijn om voor de hand liggende redenen 's nachts niet toegankelijk.
Nee overdag is het veel drukker & is er wel personeel, al is dat minimaal.pieterjan28 schreef: ↑9 december 2024, 19:48Dus gaan gaan ze zonder personeel werken zoals ik zei?Umi schreef: ↑8 december 2024, 08:44
Waarom ze s'nachts geen personeel nodig hebben in 24/7 clubs. Enkel in FR mag het niet owv wet op privacy.
https://www.security.nl/posting/831334/ ... detecteren
'Pasjesfraude' hebben ze ook verstrengd. Er hangen ook camera's op de draaideurtjes & wie sjoemelt krijgt een dagticket gefactureerd.
CEO vertelde een verhaal op een CC of CMD dat ze met 6(als ik me niet vergis) tegelijk door de draaideur gingen. Zeer amusant om de beelden te zien het schijnt & die dagtickets zijn dus allemaal netjes aangerekend zei ie.
-
- Newbie
- Contacteer:
Raar, ik heb dat een stuk of 3x gedaan, meestal bij mensen die niet binnen konden wanneer er geen personeel was en nooit iets over gehoord. Dus er is niets bekend dat ze zonder personeel zouden beginnen werken? Als ik vroeger rekende, zou ik er dan vanuit gaan dat hun Benelux fitnessen zo winstgevend zijn dat hun laagbetaald personeel niks voorstelt?Umi schreef: ↑10 december 2024, 09:01Nee overdag is het veel drukker & is er wel personeel, al is dat minimaal.pieterjan28 schreef: ↑9 december 2024, 19:48
Dus gaan gaan ze zonder personeel werken zoals ik zei?
'Pasjesfraude' hebben ze ook verstrengd. Er hangen ook camera's op de draaideurtjes & wie sjoemelt krijgt een dagticket gefactureerd.
CEO vertelde een verhaal op een CC of CMD dat ze met 6(als ik me niet vergis) tegelijk door de draaideur gingen. Zeer amusant om de beelden te zien het schijnt & die dagtickets zijn dus allemaal netjes aangerekend zei ie.
Hoe lang geleden? Systeem zal ook niet onfeilbaar zijn vermoed ik.pieterjan28 schreef: ↑11 december 2024, 18:16Raar, ik heb dat een stuk of 3x gedaan, meestal bij mensen die niet binnen konden wanneer er geen personeel was en nooit iets over gehoord. Dus er is niets bekend dat ze zonder personeel zouden beginnen werken? Als ik vroeger rekende, zou ik er dan vanuit gaan dat hun Benelux fitnessen zo winstgevend zijn dat hun laagbetaald personeel niks voorstelt?Umi schreef: ↑10 december 2024, 09:01
Nee overdag is het veel drukker & is er wel personeel, al is dat minimaal.
Omzet per mature club; € 1000k
- OPEX € 540k = personeelskosten clubniveau (tegen 30% totaal schat ik) + leases + energiekost & klein onderhoud...
=> Underlying Club Ebitda; € 460k (= 46% marge in 2023 benelux met hoge energieprijzen, dus MGMT lijkt mij conservatief met guidance)
- M capex 62k (mature club, tot 2030)
- Overhead 12% omzet (marketing 5,5% omzet, HQ - 6,5% omzet)
=> EBIT = +-280k /club
- rente & taxes. Pakweg 40M rentelasten op 1600 clubs = 25k/club + 25% taxrate op termijn
=>190k netto winst/club
Stel dat alle huidige +-1600 clubs matuur worden => 300M FCF
-
- Newbie
- Contacteer:
2 maand geleden
Personeel is dan toch nog vrij belangrijk in de opex.
Personeel is dan toch nog vrij belangrijk in de opex.
Ik hoop dat niemand me hierin is gevolgd, verschrikkelijk jaar voor deze selectie.
Chance dat er ook winnaars in portfolio zaten, met META op kop.
Ik zie veel groeibedrijven met verwachtte groei van 20+% voor de komende 5+ jaar. Mercadolibre, Wix, Amazon, .. de switch van value naar GARP growth stocks is aantrekkelijk. Combo van value en growth is mooi meegenomen, maar moeilijker te vinden.
BRT schreef: ↑Gisteren 14:13Ik hoop dat niemand me hierin is gevolgd, verschrikkelijk jaar voor deze selectie.
Ik zie veel groeibedrijven met verwachtte groei van 20+% voor de komende 5+ jaar. Mercadolibre, Wix, Amazon, .. de switch van value naar GARP growth stocks is aantrekkelijk. Combo van value en growth is mooi meegenomen, maar moeilijker te vinden.
Nee, ik ben je niet gevolgd. Een hoogwinstpercentaqge willen = een groot risico lopen.
Veel respect voor u om dit terug boven te halen. Het is niet iedereen hier gegeven om terug op hun mindere goede picks terug te keren.BRT schreef: ↑Gisteren 14:13Ik hoop dat niemand me hierin is gevolgd, verschrikkelijk jaar voor deze selectie.