Holdings
TIP
- MeneerParmentier
- Full Member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 06 aug 2024
- Contacteer:
Re: Holdings
aan de koers van vandaag (159€) + dividend noteert het aandeel nu aan 210,8€
veel hoger zullen er niet veel verkocht hebben en binnen enkele weken staat hij terug aan zijn topkoers
reden : zoals Degroof Petercam en ING al dikwijls zeiden : Dieteren noteert aan de intrinsieke waarde van Belron (zonder de rest!) en al die bullshit voor waardevermindering voor de kleine aandeelhouder, voelt men hier niet
dus weeral verkeerde inschatting van de analisten en Paul D'Hoore!
Re: Holdings
Ja fwybo, we zullen moeten zien of het over een paar weken weer aan zijn topkoers noteert.
Misschien hebben die analisten er zelf hun voordeel mee gedaan. Ze wisten letterlijk dat al die verkopers de volgende dag weer gingen willen instappen . Er zijn ook nogal wat mensen (op de forums en elders) die meesurfen. Bij opening gekocht, al buiten gegooid en op een kwartier goed verdiend .
En die onderwaardering van D'Ieteren is chronisch. Dat die er nu uit zou gaan, nu er zoveel meer schulden zijn, zou ironisch zijn.
Misschien hebben die analisten er zelf hun voordeel mee gedaan. Ze wisten letterlijk dat al die verkopers de volgende dag weer gingen willen instappen . Er zijn ook nogal wat mensen (op de forums en elders) die meesurfen. Bij opening gekocht, al buiten gegooid en op een kwartier goed verdiend .
En die onderwaardering van D'Ieteren is chronisch. Dat die er nu uit zou gaan, nu er zoveel meer schulden zijn, zou ironisch zijn.
Re: Holdings
Daar ben ik nu echt eens benieuwd naar de reden - de verkopen van Porsche - een merk dat me zeer nauw aan het hart ligt - doen het allesbehalve goed. China is compleet gekelderd. Kan zijn dat het aandeel daarop al overgereageerd heeft, geen idee.
Ik denk dat de gouden jaren daar minstens voorlopig voorbij zijn (idem Audi). Hun strategie om versneld all electric te gaan draait uit op een fiasco. Er staan nu nog massa's NIEUWE Taycans van Modeljaar 2023 (we zijn nu modeljaar 2025...) te koop en een gebruikte Taycan raak je ook al is het een prima auto aan de straatstenen niet kwijt - wat denk je van 50-60% afschrijving op 2 jaar?
Nu komen ze met de e-Macan en het is grote paniek want die gaat dezelfde toer op. Het BEV platform dat ze delen met Audi bvb de Q6 e-Tron wordt nu met de hoogste dringendheid bekeken om er toch nog verbrandingsmotoren in te steken.
Ik ken best wel wat mensen met een Boxster / Cayman / 718 en geen enkele daarvan overweegt een 100% elektrische variant. Dat zijn lichte en lichtvoetige auto's (coupé/roadster) die tonnen rijplezier geven. Zet daar iet of wat van een batterijpakket onder en weg rijplezier.
Re: Holdings
Ja het gaat daar niet goed maar Volkswagen is de belangrijkste participatie he. Gaat daar ook niet goed. Holding heeft wel veel schulden maar die zijn in afbouw.VTEC schreef: ↑Gisteren 16:18Daar ben ik nu echt eens benieuwd naar de reden - de verkopen van Porsche - een merk dat me zeer nauw aan het hart ligt - doen het allesbehalve goed. China is compleet gekelderd. Kan zijn dat het aandeel daarop al overgereageerd heeft, geen idee.
Ik denk dat de gouden jaren daar minstens voorlopig voorbij zijn (idem Audi). Hun strategie om versneld all electric te gaan draait uit op een fiasco. Er staan nu nog massa's NIEUWE Taycans van Modeljaar 2023 (we zijn nu modeljaar 2025...) te koop en een gebruikte Taycan raak je ook al is het een prima auto aan de straatstenen niet kwijt - wat denk je van 50-60% afschrijving op 2 jaar?
Nu komen ze met de e-Macan en het is grote paniek want die gaat dezelfde toer op. Het BEV platform dat ze delen met Audi bvb de Q6 e-Tron wordt nu met de hoogste dringendheid bekeken om er toch nog verbrandingsmotoren in te steken.
Ik ken best wel wat mensen met een Boxster / Cayman / 718 en geen enkele daarvan overweegt een 100% elektrische variant. Dat zijn lichte en lichtvoetige auto's (coupé/roadster) die tonnen rijplezier geven. Zet daar iet of wat van een batterijpakket onder en weg rijplezier.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 06 aug 2024
- Contacteer:
Re: Holdings
Het valt op dat de Europese automobielindustrie tegelijkertijd verweten wordt te veel en te weinig ingezet te hebben op de elektrische auto.
Re: Holdings
Het is gewoon te duur diene europese elektrische auto. Gewone particulieren kunnen dat niet meer betalen!MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 16:53 Het valt op dat de Europese automobielindustrie tegelijkertijd verweten wordt te veel en te weinig ingezet te hebben op de elektrische auto.
Re: Holdings
Ik ken niks van auto aandelen, maar wel van auto's en de autosector - ik heb er 30+ jaar geleden mijn thesis over geschreven aan de RUG & heb een grote collectie autoboeken en tijdschriften en lees er veel over.
Ik weet niet hoe de merken van "VAG" financieel onderling verbonden zijn (Rimac / Lamborghini / Porsche?) maar ik heb er een erg somber oog in. De ID.3 / ID.4 / ID.7, laat ons zeggen de Golf, Tiguan en Passat maar dan EV zijn gewoon auto's de naam en de reputatie van VW niet waardig en dan vooral met name qua software. De ID.2 (Polo EV) moest er al lang zijn. En een ID.& (Lupo EV).
Stellantis (waar het ook niet zo lekker loopt, maar dan eerder in de VS) en de Chinese constructeurs pikken marktaandeel in. De kwaliteit bij Audi gaat van de ene generatie na de andere naar beneden qua materiaalgebruik & ook bij Porsche wordt de kaasschaaf boven gehaald en beknibbeld met krasgevoelige goedkope harde plastics tot gevolg.
Bold move om te kopen, maar je hebt meer dan voldoende ervaring en kennis, waarvan ik altijd enorm apprecieer dat je ze hier, gratis, belangeloos en voor niks met ons deelt!
Re: Holdings
Stellantis gaat met behulp van miljardensteun vanuit CHINA in Spanje batterijfabriek investeren! Stellantis heeft zich in 2 participaties in China voor elektrische auto's ingekocht.VTEC schreef: ↑Gisteren 18:19Ik ken niks van auto aandelen, maar wel van auto's en de autosector - ik heb er 30+ jaar geleden mijn thesis over geschreven aan de RUG & heb een grote collectie autoboeken en tijdschriften en lees er veel over.
Ik weet niet hoe de merken van "VAG" financieel onderling verbonden zijn (Rimac / Lamborghini / Porsche?) maar ik heb er een erg somber oog in. De ID.3 / ID.4 / ID.7, laat ons zeggen de Golf, Tiguan en Passat maar dan EV zijn gewoon auto's de naam en de reputatie van VW niet waardig en dan vooral met name qua software. De ID.2 (Polo EV) moest er al lang zijn. En een ID.& (Lupo EV).
Stellantis (waar het ook niet zo lekker loopt, maar dan eerder in de VS) en de Chinese constructeurs pikken marktaandeel in. De kwaliteit bij Audi gaat van de ene generatie na de andere naar beneden qua materiaalgebruik & ook bij Porsche wordt de kaasschaaf boven gehaald en beknibbeld met krasgevoelige goedkope harde plastics tot gevolg.
Bold move om te kopen, maar je hebt meer dan voldoende ervaring en kennis, waarvan ik altijd enorm apprecieer dat je ze hier, gratis, belangeloos en voor niks met ons deelt!
Re: Holdings
En in Indiana (USA) krijgen ze een “lening” van 7,5 mrd $ om samen met Samsung 2 li-ion batterij fabrieken te bouwen
https://www.reuters.com/technology/us-p ... 024-12-02/
Het artikel is wel wat vaag of Trump er al dan niet nog een stokje voor kan steken na 20 januari.
https://www.reuters.com/technology/us-p ... 024-12-02/
Het artikel is wel wat vaag of Trump er al dan niet nog een stokje voor kan steken na 20 januari.
Re: Holdings
1) Nasdaq short
2) DOW JONES short
3) Peugeot invest
4) Tamburi
5) Wendel
6) Bois du sauvage
Vanmorgen aangekocht
2) DOW JONES short
3) Peugeot invest
4) Tamburi
5) Wendel
6) Bois du sauvage
Vanmorgen aangekocht