Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
[quote=VincentVega post_id=634987 time=1733750176 user_id=59759]
[quote=Spaarplan post_id=634984 time=1733748225 user_id=6167]
[url=https://www.goldmansachs.com/insights/a ... nt-by-2025]Electric vehicle battery prices are expected to fall almost 50% by 2026 [/url]
Nu nog goedkope Chinese wagens toelaten in Europa.
https://www.carscoops.com/wp-content/up ... -EVs-1.jpg
[/quote]
... om zo onze eigen auto-industrie kapot te maken door vervalste concurrentie met staatsgesteunde en CO2-vervuilende Chinese producten
[/quote]
Het slachtoffer van deze politiek zijn de Europese consumenten, wij allemaal dus, die veel te veel betalen voor een nieuwe ev. Intussen zit China niet stil, innovatie en automatisatie (wat wij hier beter ook zouden doen) zal er op termijn voor zorgen dat ze de automarkt zullen domineren.
[quote=Spaarplan post_id=634984 time=1733748225 user_id=6167]
[url=https://www.goldmansachs.com/insights/a ... nt-by-2025]Electric vehicle battery prices are expected to fall almost 50% by 2026 [/url]
Nu nog goedkope Chinese wagens toelaten in Europa.
https://www.carscoops.com/wp-content/up ... -EVs-1.jpg
[/quote]
... om zo onze eigen auto-industrie kapot te maken door vervalste concurrentie met staatsgesteunde en CO2-vervuilende Chinese producten
[/quote]
Het slachtoffer van deze politiek zijn de Europese consumenten, wij allemaal dus, die veel te veel betalen voor een nieuwe ev. Intussen zit China niet stil, innovatie en automatisatie (wat wij hier beter ook zouden doen) zal er op termijn voor zorgen dat ze de automarkt zullen domineren.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Ze zijn hier op het forum niet tegen subsidies, maar wel enkel en alleen voor het eigen volk.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Lang leve de ICE ! Lang leve paard en kar !
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Wie het verschil niet kent tussen subsidies voor aankopen (die je voor elke EV krijgt ongeacht het land van oorsprong, zoals de 5.000 euro die je tot voor kort in Vlaanderen kreeg voor de aankoop van een EV) en subsidies in het productieproces (die de concurrentie verstoren) zou beter zijn mond houdenSpaarplan schreef: ↑Vandaag 04:42Ze zijn hier op het forum niet tegen subsidies, maar wel enkel en alleen voor het eigen volk.
https://table.media/wp-content/uploads/ ... 00x910.jpg
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Je kan inderdaad beter je mond houden.VincentVega schreef: ↑Vandaag 08:29Wie het verschil niet kent tussen subsidies voor aankopen (die je voor elke EV krijgt ongeacht het land van oorsprong, zoals de 5.000 euro die je tot voor kort in Vlaanderen kreeg voor de aankoop van een EV) en subsidies in het productieproces (die de concurrentie verstoren) zou beter zijn mond houdenSpaarplan schreef: ↑Vandaag 04:42
Ze zijn hier op het forum niet tegen subsidies, maar wel enkel en alleen voor het eigen volk.
https://table.media/wp-content/uploads/ ... 00x910.jpg
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Je verandert weeral van onderwerp
Maar goed, de eigenaars van ICE wagens betalen ook hééél veel belastingen ...
BRON: ACEA
Maar goed, de eigenaars van ICE wagens betalen ook hééél veel belastingen ...
BRON: ACEA
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 11 december 2024, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Als men dat niet per capita ziet is zoiets heel onduidelijk.
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Je kan toch duidelijk het bedrag aan subsidies en het bedrag aan belastingen vergelijken voor elk land?
Maar goed: u vraagt, wij draaien ...
Average annual tax revenue per motor vehicle, by country
Belgium: €3,187
Austria: €2,678
Finland: €2,523
Ireland: €2,438
Denmark: €2,251
Netherlands: €2,158
Germany: €1,963
France: €1,911
Italy: €1,727
Sweden: €1,561
Portugal: €1,528
Greece: €1,264
Spain: €1,068
BRON: ACEA
Per voertuig berekend worden ICE-autobezitters dus het zwaarst belast in België
Weeral iets waar we de nummer 1 in zijn (zoals bij de belasting van inkomen uit arbeid)
Maar goed: u vraagt, wij draaien ...
Average annual tax revenue per motor vehicle, by country
Belgium: €3,187
Austria: €2,678
Finland: €2,523
Ireland: €2,438
Denmark: €2,251
Netherlands: €2,158
Germany: €1,963
France: €1,911
Italy: €1,727
Sweden: €1,561
Portugal: €1,528
Greece: €1,264
Spain: €1,068
BRON: ACEA
Per voertuig berekend worden ICE-autobezitters dus het zwaarst belast in België
Weeral iets waar we de nummer 1 in zijn (zoals bij de belasting van inkomen uit arbeid)
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Je moet de wegenbelasting in het echt eens bekijken in Nederland... dan geloof ik van dat lijstje ineens niks meer.
Ik wil hun systeem zeker niet hebben hier.
Brandstof is er duurder dan hier.
Ik wil hun systeem zeker niet hebben hier.
Brandstof is er duurder dan hier.
Re: Rijden met EV vs ICE
Klopt niets van,VincentVega schreef: ↑Vandaag 11:08 Je kan toch duidelijk het bedrag aan subsidies en het bedrag aan belastingen vergelijken voor elk land?
Maar goed: u vraagt, wij draaien ...
Average annual tax revenue per motor vehicle, by country
Belgium: €3,187
Austria: €2,678
Finland: €2,523
Ireland: €2,438
Denmark: €2,251
Netherlands: €2,158
Germany: €1,963
France: €1,911
Italy: €1,727
Sweden: €1,561
Portugal: €1,528
Greece: €1,264
Spain: €1,068
BRON: ACEA
Per voertuig berekend worden ICE-autobezitters dus het zwaarst belast in België
Weeral iets waar we de nummer 1 in zijn (zoals bij de belasting van inkomen uit arbeid)
In Nederland 45% BPM bij aanschaf.
Brandstof 20 à 25% duurder.
Wegenbelasting ook stuk hoger.
In Denemarken 100% belasting op de aanschaf.
etc. etc.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Voor info en klachten : zich wenden tot ACEAFinny10 schreef: ↑Vandaag 12:35Klopt niets van,VincentVega schreef: ↑Vandaag 11:08 Je kan toch duidelijk het bedrag aan subsidies en het bedrag aan belastingen vergelijken voor elk land?
Maar goed: u vraagt, wij draaien ...
Average annual tax revenue per motor vehicle, by country
Belgium: €3,187
Austria: €2,678
Finland: €2,523
Ireland: €2,438
Denmark: €2,251
Netherlands: €2,158
Germany: €1,963
France: €1,911
Italy: €1,727
Sweden: €1,561
Portugal: €1,528
Greece: €1,264
Spain: €1,068
BRON: ACEA
Per voertuig berekend worden ICE-autobezitters dus het zwaarst belast in België
Weeral iets waar we de nummer 1 in zijn (zoals bij de belasting van inkomen uit arbeid)
In Nederland 45% BPM bij aanschaf.
Brandstof 20 à 25% duurder.
Wegenbelasting ook stuk hoger.
In Denemarken 100% belasting op de aanschaf.
etc. etc.
Ik zie in de voorgaande tabel dat voor Denemarken geen bedrag is opgegeven voor categorie 1. de BTW en andere taksen op aanschafbedrag, onderhoud, onderdelen enz …
Wat Nederland betreft: de BPM bestaat uit een vast en een variabel bedrag. Het vaste bedrag bedraagt momenteel 440 euro. Het variabel bedrag is afhankelijk van de CO2-uitstoot en varieert van 2 tot 549 euro per gram CO2.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Laadstroom is in Nederland goedkoper dan bij ons.