Holdings
TIP
Re: Holdings
Schitterend lijstje! Ook ik hou die tien holdings van jou in het vizier! Enkel Caledonia heb ik voorlopig nog nooit gekocht de rest wel!Kempen123 schreef: ↑11 december 2024, 15:21Wel, als Laeka het goede voorbeeld geeft, zal ik maar eens volgen:
1) Avi Global
2) Exor
3) Alba
4) MBB
5) Caledonia
6) Peugeot Invest
7) Wendel
8 GBL
9) IDI
10) Bois Sauvage
Minder goede aspect hiervan: Over-exposure aan autoindustrie (Stellantis in het bijzonder) door combinatie Exor en Peugeot Invest.
Meeste zorgen over: Peugeot Invest wegens management te veel bezig met eigen/familiebelangen ipv aandeelhoudersbelangen (maar te hoge korting om nu te verkopen).
Minste zorgen over: Avi Global
Zoals al gemeld aan de leden heb ik al een paar pakketten recent ingeslagen van Whitestone Group. Voor wie in holdingland thuis is moet je deze WAALSE holding zeker kennen. Opgericht door 2 mensen uit de Albert FRERE stal en in het verleden zijn de familie Moorkens en De PRET ingestapt aan 13 euro met een kapitaalverhoging. Opgelet geringe free float want veel zit in vaste handen.
De holding gaat er prat op dat ze de NAV gaan verdubbelen tegen 2029. Enige beursgenoteerde participatie is Newtree.
Bezoek de website en zie wat voor ander lekkers in de portefeuille zit. Koers nu 12,90 euro!
De holding gaat er prat op dat ze de NAV gaan verdubbelen tegen 2029. Enige beursgenoteerde participatie is Newtree.
Bezoek de website en zie wat voor ander lekkers in de portefeuille zit. Koers nu 12,90 euro!
AVi global heeft obligaties in port. Reynders tax is verschuldigd op dit gedeelte . Dit houdt me tegen om in te stappen.Kempen123 schreef: ↑11 december 2024, 15:21Wel, als Laeka het goede voorbeeld geeft, zal ik maar eens volgen:
1) Avi Global
2) Exor
3) Alba
4) MBB
5) Caledonia
6) Peugeot Invest
7) Wendel
8 GBL
9) IDI
10) Bois Sauvage
Minder goede aspect hiervan: Over-exposure aan autoindustrie (Stellantis in het bijzonder) door combinatie Exor en Peugeot Invest.
Meeste zorgen over: Peugeot Invest wegens management te veel bezig met eigen/familiebelangen ipv aandeelhoudersbelangen (maar te hoge korting om nu te verkopen).
Peugeot Invest stapte recent in ROBERTET. Een meesterzet. En Stellantis is recent uit zijn dalend trendkanaal geslopen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb hiervan uit belangstelling van beide een klein plukje gekocht.....interesse was gewekt nadat een crowdfunder newtree in zijn aanbod stak. Heb ik kunnen aankopen direct op de beurs met een pak korting tov hun aanbod.laeka schreef: ↑11 december 2024, 17:08 Zoals al gemeld aan de leden heb ik al een paar pakketten recent ingeslagen van Whitestone Group. Voor wie in holdingland thuis is moet je deze WAALSE holding zeker kennen. Opgericht door 2 mensen uit de Albert FRERE stal en in het verleden zijn de familie Moorkens en De PRET ingestapt aan 13 euro met een kapitaalverhoging. Opgelet geringe free float want veel zit in vaste handen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Geen plaats voor GBL, Sofina of Gimv in uw portefeuille?laeka schreef: ↑11 december 2024, 17:08 Zoals al gemeld aan de leden heb ik al een paar pakketten recent ingeslagen van Whitestone Group. Voor wie in holdingland thuis is moet je deze WAALSE holding zeker kennen. Opgericht door 2 mensen uit de Albert FRERE stal en in het verleden zijn de familie Moorkens en De PRET ingestapt aan 13 euro met een kapitaalverhoging. Opgelet geringe free float want veel zit in vaste handen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
d'ieteren
vraag me af waarom analisten het niet als volgt hebben uitgelegd:
d'ieteren noteert met een decote van rond de 40% (consensus)
maar d'ieteren zal geen 'beurskoers' uitkeren maar intrinsieke waarde
daarom moeten we dus de 74€ dividend aftrekken van die intrinsieke waarde en niet van de beurskoers
en nadien de decote opnieuw toepassen
compleet zinloos dus om je aandelen te verkopen owv de rv
(ps, dit is een retorische vraag)
vraag me af waarom analisten het niet als volgt hebben uitgelegd:
d'ieteren noteert met een decote van rond de 40% (consensus)
maar d'ieteren zal geen 'beurskoers' uitkeren maar intrinsieke waarde
daarom moeten we dus de 74€ dividend aftrekken van die intrinsieke waarde en niet van de beurskoers
en nadien de decote opnieuw toepassen
compleet zinloos dus om je aandelen te verkopen owv de rv
(ps, dit is een retorische vraag)
Forum volgen he. bericht van 7 december!!! Dit jaar een grand cru jaar in mijn holdings! Cijfers ga ik niet vrijgeven maar er werden of worden er 7 van de beurs gehaald met name TRAMWAYS DU VAR ET DU GARD, TRAMWAYS DE ROUEN, CAMBODGE, SOCFIN, FINACIERE MONCEY, ARTOIS, BAVARIA INDUSTRIES.... allen werden verkocht de laatste Cambodge werd donderdag verkocht.Brugse Leeuw schreef: ↑11 december 2024, 22:27Geen plaats voor GBL, Sofina of Gimv in uw portefeuille?laeka schreef: ↑11 december 2024, 17:08 Zoals al gemeld aan de leden heb ik al een paar pakketten recent ingeslagen van Whitestone Group. Voor wie in holdingland thuis is moet je deze WAALSE holding zeker kennen. Opgericht door 2 mensen uit de Albert FRERE stal en in het verleden zijn de familie Moorkens en De PRET ingestapt aan 13 euro met een kapitaalverhoging. Opgelet geringe free float want veel zit in vaste handen.
Wat kwam erin de plaats? De leden kregen dit al op 27 november op hun bord wat er allemaal bijgekocht werden in verschillende pakketten. Na die datum ging ik lustig door met aankoop Odet (is samen met bollore al opgerukt naar plaats 3 in mijn portefeuille na 27 november, CRESUD Werd verkocht en Brederode en Sofina werden donderdag en vrijdag gekocht.
GIMV is brol en GBL met lichte winst verkocht zeer recent na een korte trade en blij dat ik ervan af ben.
Als alternatief voor GIMV (al verschillende keren uitgelegd) is IDI the place to be (nu wel te duur) en voor GBL is Wendel the place to be.
https://www.bing.com/search?q=tea+price ... 01&PC=U531
Camellia is de grootste theeproducent ter wereld.
Camellia is de grootste theeproducent ter wereld.
Caledonia Investment zat blijkbaar vroeger in de portefeuille van SOFINA en heb dus dat ook al gehad. Mijn geheugen liet me in de steek.laeka schreef: ↑11 december 2024, 16:08Schitterend lijstje! Ook ik hou die tien holdings van jou in het vizier! Enkel Caledonia heb ik voorlopig nog nooit gekocht de rest wel!Kempen123 schreef: ↑11 december 2024, 15:21
Wel, als Laeka het goede voorbeeld geeft, zal ik maar eens volgen:
1) Avi Global
2) Exor
3) Alba
4) MBB
5) Caledonia
6) Peugeot Invest
7) Wendel
8 GBL
9) IDI
10) Bois Sauvage
Momenteel lijkt inderdaad Reyndertaks op een (relatief laag) percentage verschuldigd. Dat is volgens mij niet vanwege obligaties, maar vanwege investering in private equity-fondsen die niet de moeite (willen) nemen om, naar de normen van de Belgische staat, duidelijk te maken in hoeverre ze wel of niet in vastrentende producten investeren.
Het is spijtig, maar zelf geloof ik dat de Reynderstaks niet voor eeuwig is, en dat ook het feit dat Avi daaronder valt eerder een uitzondering is, dus in dit geval maak ik me er niet zoveel zorgen over. Ik zit erin voor de heel lange termijn.
Dat zullen we pas over een paar jaar kunnen beoordelen. En dan nog: Het belang in Robertet is relatief klein, te klein om een significante impact te hebben.
Avi kan ik niet kopen bij SAXO en bij Bolero zijn dat schandalige tarieven.Kempen123 schreef: ↑Gisteren 08:58Momenteel lijkt inderdaad Reyndertaks op een (relatief laag) percentage verschuldigd. Dat is volgens mij niet vanwege obligaties, maar vanwege investering in private equity-fondsen die niet de moeite (willen) nemen om, naar de normen van de Belgische staat, duidelijk te maken in hoeverre ze wel of niet in vastrentende producten investeren.
Het is spijtig, maar zelf geloof ik dat de Reynderstaks niet voor eeuwig is, en dat ook het feit dat Avi daaronder valt eerder een uitzondering is, dus in dit geval maak ik me er niet zoveel zorgen over. Ik zit erin voor de heel lange termijn.
Dat zullen we pas over een paar jaar kunnen beoordelen. En dan nog: Het belang in Robertet is relatief klein, te klein om een significante impact te hebben.
Inderdaad is het belang klein in Peugeot Invest van Robertet maar waarschijnlijk konden ze niet meer kopen.
Hoi,
een pakket Jardine Matheson Holdings verkocht aan topkoers vandaag
Turbo long Call Bollore gekocht (positie verdubbeld dus)
groeten
een pakket Jardine Matheson Holdings verkocht aan topkoers vandaag
Turbo long Call Bollore gekocht (positie verdubbeld dus)
groeten
Hoi,
De klok tikt genadeloos verder! Nog 2 dagen hebben de franse en belgische aandeelhouders en vermoedelijk nog andere landen de tijd om VIVENDI te verkopen anders moeten ze 1,28 euro voorheffing betalen en zitten ze opgescheept met 4 aandelen nl. Canal plus, Louis Hachette (wordt ook een holding), Havas en resterend wat er van Vivendi overschiet. Ook fondsen van banken moeten VERPLICHT uitstappen zeker die de CAC 40 volgen want VIVENDI verdwijnt uit de CAC 40.
Ga vandaag mijn turbo long op BOLLORE verdubbelen en Vrijdag verdrievoudigen tov oorspronkelijke positie.
groeten
De klok tikt genadeloos verder! Nog 2 dagen hebben de franse en belgische aandeelhouders en vermoedelijk nog andere landen de tijd om VIVENDI te verkopen anders moeten ze 1,28 euro voorheffing betalen en zitten ze opgescheept met 4 aandelen nl. Canal plus, Louis Hachette (wordt ook een holding), Havas en resterend wat er van Vivendi overschiet. Ook fondsen van banken moeten VERPLICHT uitstappen zeker die de CAC 40 volgen want VIVENDI verdwijnt uit de CAC 40.
Ga vandaag mijn turbo long op BOLLORE verdubbelen en Vrijdag verdrievoudigen tov oorspronkelijke positie.
groeten
Iemand in de holding Fairfax Financial Services (aan het hoofd staat Perm Watsa en terecht de Warren Buffett van Canada genoemd)! Kijk naar het indrukwekkend parcours dat deze holding de laatste jaren heeft afgelegd!