WDP
TIP
Re: WDP
Gisteren dipte WDP onder €24 (tot €23.66), wat erg dicht in de buurt kwam van de netto kost voor de nieuwe aandelen via het keuzedividend (€23.56) van eind april en een heel stuk lager dan de €24.76 waartegen vorig jaar in november nog vers geld opgehaald werd via een private plaatsing.
Anderzijds werd een nieuw logistiek complex twv bijna €40 mln in Waregem verworven via een sell en lease-back van de gebruiker. Daarvoor werd betaald in nieuwe WDP aandelen en die werden dan weer gewaardeerd op slechts €22.85. Het gaat wel over amper 0.77% nieuwe aandelen. Het nieuws verklaart waarschijnlijk de relatief korte koersdip.
Vandaag sloot WDP al af op €24.40.
Anderzijds werd een nieuw logistiek complex twv bijna €40 mln in Waregem verworven via een sell en lease-back van de gebruiker. Daarvoor werd betaald in nieuwe WDP aandelen en die werden dan weer gewaardeerd op slechts €22.85. Het gaat wel over amper 0.77% nieuwe aandelen. Het nieuws verklaart waarschijnlijk de relatief korte koersdip.
Vandaag sloot WDP al af op €24.40.
WDP ondertussen onder de 20, het gaat hard...
Kriebelt wel om bij te kopen.
Kriebelt wel om bij te kopen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben vandaag alvast ingestapt aan 19,60€.
Heb een put geschreven deze week. WDP lang het aandeel in mijn portefeuille met een te perfecte waardering, maar nu is het voor het eerst sinds lang wel een mooi opbouwmoment. Aan deze koersen neem ik ook zeker het keuzedividend.
Er zijn toch heel wat insideraankopen geweest nog minder dan een maand geleden aan koersen boven de €20
Er zijn toch heel wat insideraankopen geweest nog minder dan een maand geleden aan koersen boven de €20
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Hier ook een eerste positie genomen in WDP.
Bij Dierickx Leys zijn ze er ook positief over.
De resultaten van het afgelopen kwartaal waren goed. WDP lijkt ons een sterk geleid bedrijf dat op een conservatieve manier beheerd wordt. Het management kan een mooi trackrecord voorleggen. De afgelopen 10 jaar (2014-2023) steeg de EPRA winst per aandeel gemiddeld jaarlijks met meer dan 10%. Tot en met 2027 schat het management dat de EPRA winst per aandeel zal toenemen met 5 tot 6%. WDP zal het dividend laten stijgen naargelang de gegenereerde EPRA winst. De hoge bezettingsgraad, sterke balans, liquiditeitspositie en lage financieringskosten maken dat WDP tot de defensievere vastgoedaandelen behoort. Deze positieve eigenschappen zijn al grotendeels in de beurskoers gereflecteerd. Aan de huidige koers (21,84 euro) noteert WDP met een premie van 6,5% op de EPRA netto-actiefwaarde. Het management geeft aan dat de vraag naar projecten op korte termijn zwakker is wegens de macro-economische omstandigheden. Mede hierdoor is de premie op de EPRA netto-actiefwaarde veel schappelijker geworden. Ook het management en bestuur van WDP blijft aandelen bijkopen. Aan de huidige koersen achten wij WDP koopwaardig.
Bij Dierickx Leys zijn ze er ook positief over.
De resultaten van het afgelopen kwartaal waren goed. WDP lijkt ons een sterk geleid bedrijf dat op een conservatieve manier beheerd wordt. Het management kan een mooi trackrecord voorleggen. De afgelopen 10 jaar (2014-2023) steeg de EPRA winst per aandeel gemiddeld jaarlijks met meer dan 10%. Tot en met 2027 schat het management dat de EPRA winst per aandeel zal toenemen met 5 tot 6%. WDP zal het dividend laten stijgen naargelang de gegenereerde EPRA winst. De hoge bezettingsgraad, sterke balans, liquiditeitspositie en lage financieringskosten maken dat WDP tot de defensievere vastgoedaandelen behoort. Deze positieve eigenschappen zijn al grotendeels in de beurskoers gereflecteerd. Aan de huidige koers (21,84 euro) noteert WDP met een premie van 6,5% op de EPRA netto-actiefwaarde. Het management geeft aan dat de vraag naar projecten op korte termijn zwakker is wegens de macro-economische omstandigheden. Mede hierdoor is de premie op de EPRA netto-actiefwaarde veel schappelijker geworden. Ook het management en bestuur van WDP blijft aandelen bijkopen. Aan de huidige koersen achten wij WDP koopwaardig.
In tijden van crisis is het het beste om vastgoed (of vastgoedaandelen) te kopen, en daar zitten we wel in. Wat mij wel verbaasd is het grote verschil tussen beursgenoteerde aandelen en de (semi) particuliere vastgoedmarkt. De duurtijd van het verschil is ook langer dan gewoonlijk gebruikelijk is. Ik heb zelf enkele maanden geleden een eerste instap gemaakt, volgens het 1-2-4-8 principe (altijd aankoop verdubbelen). Ik kocht "100" aandelen, het zit nu dichtbij de koersen dat ik nog eens voor "200" extra zal instappen. Overigens verwacht ik nog niet meteen beterschap in de vastgoedbusiness, eerder midden 2025...
Beterschap, zolang ze elk jaar een deftig dividend uitbetalen hoeft voor mij de koers ook geen tientallen procenten te stijgen.
Als de regering ons nu ook nog iets gunt en de vrijstelling op dividenden verhoogt zou het natuurlijk nog beter zijn en zou ook de aankoop van dividendaandelen stimuleren.