Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
De Bmw I5 rijders die overstappen naar een MG of een andere Chinese Ev zullen blij verrast zijn met de kwaliteit. Die is BMW definitief kwijt.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik ben heel tevreden over mijn BMW op fossiele brandstof
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik ook. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om een kermisauto te kopen.
Re: Rijden met EV vs ICE
Heb een hybride BMW maar tank uitsluitend E95. Dat maakt dus 3 op een rij voor de fossiele brandstof rijders.
Daarbij ben ik er nog niet zo zeker van dat bedrijven die dure leasebedragen willen blijven betalen. We shall see.
Daarbij ben ik er nog niet zo zeker van dat bedrijven die dure leasebedragen willen blijven betalen. We shall see.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik zie er aan jullie kant die jaloers zijn op mensen met een uitkering. Het is maar wat je raar of zielig vindt.
Zelf had ik anders tot aan mijn pensioen ook nog (liever) "iets bereikt". Het is nu anders gelopen.
Ik vind dat ik niet jaloers moet zijn op anderen en anderen niet op mij.
Wie het er niet mee eens is : ik maak me er geen zorgen om. Dagelijks leven verloopt het best zonder ....... (vul zelf maar in).
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik denk niet dat “jaloezie” het juiste woord is. Eerder zoiets als “zuinig omspringen met belastingsgeld” of “kritisch vanuit een streng rechtvaardigheidsgevoel”haelewyn schreef: ↑14 december 2024, 20:01Ik zie er aan jullie kant die jaloers zijn op mensen met een uitkering. Het is maar wat je raar of zielig vindt.
Zelf had ik anders tot aan mijn pensioen ook nog (liever) "iets bereikt". Het is nu anders gelopen.
Ik vind dat ik niet jaloers moet zijn op anderen en anderen niet op mij.
Wie het er niet mee eens is : ik maak me er geen zorgen om. Dagelijks leven verloopt het best zonder ....... (vul zelf maar in).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Jaloezie is misschien niet het juiste woord. Het woord dat die geestestoestand afdoende beschrijft moet nog uitgevonden worden. Afgunst zit er zeker wel in.. maar het hangt samen met nog wat anders.
Rechtvaardig voor jou....
Voor mij moet het ganse land jouw visie niet volgen.
Ik heb 30 jaar gewerkt en bijgedragen aan de sociale zekerheid. En nu krijg ik gerechtvaardigd een rechtvaardig deel terug.
Dat jij daar misschien anders over denkt vanuit een rechtvaardigheidsgevoel dat niet gesteund wordt door enige kennis van het onderwerp van je gedachten : Mij kan het echt niet schelen.
We wijken af... Door jullie constante propaganda.
Rechtvaardig voor jou....
Voor mij moet het ganse land jouw visie niet volgen.
Ik heb 30 jaar gewerkt en bijgedragen aan de sociale zekerheid. En nu krijg ik gerechtvaardigd een rechtvaardig deel terug.
Dat jij daar misschien anders over denkt vanuit een rechtvaardigheidsgevoel dat niet gesteund wordt door enige kennis van het onderwerp van je gedachten : Mij kan het echt niet schelen.
We wijken af... Door jullie constante propaganda.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Toch niet. Afgunst mag je schrappen (anders zou ik hetzelfde doen als jou, ik heb daarvoor ook genoeg gewerkte jaren als ik volgens jouw theorie redeneer). Het andere is eerder iets als "enkel iets willen geven aan hen die het echt nodig hebben" of "werken is de beste manier om vooruit te geraken in het leven".haelewyn schreef: ↑Gisteren 09:44 Jaloezie is misschien niet het juiste woord. Het woord dat die geestestoestand afdoende beschrijft moet nog uitgevonden worden. Afgunst zit er zeker wel in.. maar het hangt samen met nog wat anders.
Rechtvaardig voor jou....
Voor mij moet het ganse land jouw visie niet volgen.
Ik heb 30 jaar gewerkt en bijgedragen aan de sociale zekerheid. En nu krijg ik gerechtvaardigd een rechtvaardig deel terug.
Dat jij daar misschien anders over denkt vanuit een rechtvaardigheidsgevoel dat niet gesteund wordt door enige kennis van het onderwerp van je gedachten : Mij kan het echt niet schelen.
We wijken af... Door jullie constante propaganda.
30 jaar werken verrechtvaardigt volgens jou 15 jaar geen moeite meer doen om nog te werken?? Dan verschillen we inderdaad heel veel van elkaar. Gelukkig maar, en dat geldt zowel voor mij als voor jou (want iemand moet jouw uitkering toch betalen?)
We wijken inderdaad af in dit topic, vooral omdat dergelijke discussies bij jou steeds weer herleid worden tot jouw eigen individuele situatie en jouw eigen frustraties: ... stomme VDAB blabla ... stoute werkgevers foeifoeifoei ... kus mijn kl..en, ik doe geen klop meer ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Je leeft in je eigen werkelijkheid en je vertelt je fantasie / nonsens voor waarheden. Waarschijnlijk ben je gelukkig zo.
Het is je gegund.
Kwakkie was begonnen ... ik niet.
Links is een jaloerse bende bla bla bla
Iedereen die niet bijdraagt is een profiteur bla bla bla
Vinceke werkt aan de goeie kant van de werkeloosheid maar kent van het onderwerp niks bla bla bla
Die gasten van rechts praten wel vaker over dingen waar ze niks van afweten.
Het is je gegund.
Kwakkie was begonnen ... ik niet.
Fvdb wou geld verbranden bla bla blaVincentVega schreef: ↑Gisteren 11:17 [stomme VDAB blabla ... stoute werkgevers foeifoeifoei ... kus mijn kl..en, ik doe geen klop meer ...
Links is een jaloerse bende bla bla bla
Iedereen die niet bijdraagt is een profiteur bla bla bla
Vinceke werkt aan de goeie kant van de werkeloosheid maar kent van het onderwerp niks bla bla bla
Die gasten van rechts praten wel vaker over dingen waar ze niks van afweten.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Misschien ben ik toch nog te overtuigen?
De nieuwe BMW M5 kan me in ieder geval bekoren. …
BMW M5 treedt nieuw tijdperk binnen. De legendarische high-performance-berline met veertig jaar erfgoed is intussen aan zijn zevende generatie toe en het directiemodel van BMW M GmbH krijgt voor het eerst een geëlektrificeerde aandrijving. Een modelspecifieke versie van het M HYBRID-systeem geeft de nieuwe BMW M5 (energieverbruik, gewogen, gecombineerd: 1,7 – 1,6 l/100 km en 25,5 – 25,0 kWh/100 km over de WLTP-cyclus; CO2-uitstoot, gewogen, gecombineerd: 39 – 37 g/km over de WLTP-cyclus; brandstofverbruik met lege batterij: 10,3 – 10,2 l/100 km over de WLTP-cyclus; CO2-klassen, gewogen, gecombineerd B, met ontladen batterij G) een maximumvermogen van 535 kW/727 pk en een maximumkoppel van 1.000 Nm. De combinatie van een hoogtoerige V8-motor met M TwinPower Turbo-technologie en een elektromotor, zorgt samen met de vermogensoverdracht via de achttraps M versnellingsbak Steptronic en M xDrive-vierwielaandrijving voor een sprint van 0 tot 100 km/u in 3,5 seconden.
De nieuwe BMW M5 kan me in ieder geval bekoren. …
BMW M5 treedt nieuw tijdperk binnen. De legendarische high-performance-berline met veertig jaar erfgoed is intussen aan zijn zevende generatie toe en het directiemodel van BMW M GmbH krijgt voor het eerst een geëlektrificeerde aandrijving. Een modelspecifieke versie van het M HYBRID-systeem geeft de nieuwe BMW M5 (energieverbruik, gewogen, gecombineerd: 1,7 – 1,6 l/100 km en 25,5 – 25,0 kWh/100 km over de WLTP-cyclus; CO2-uitstoot, gewogen, gecombineerd: 39 – 37 g/km over de WLTP-cyclus; brandstofverbruik met lege batterij: 10,3 – 10,2 l/100 km over de WLTP-cyclus; CO2-klassen, gewogen, gecombineerd B, met ontladen batterij G) een maximumvermogen van 535 kW/727 pk en een maximumkoppel van 1.000 Nm. De combinatie van een hoogtoerige V8-motor met M TwinPower Turbo-technologie en een elektromotor, zorgt samen met de vermogensoverdracht via de achttraps M versnellingsbak Steptronic en M xDrive-vierwielaandrijving voor een sprint van 0 tot 100 km/u in 3,5 seconden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Leuke cijfertjes voor die M5. Maar euh, weegt die geen 2,5 ton? Dat kan toch niet dynamisch rijden, zou ik denken. Het wordt pas echt link, als je de illusie krijgt dat het dynamisch is maar gewoon rechtdoor gaat met 90km/u in een bocht.
Maak voor mij een leuk-ogende 7-reeks met een 6-cylinder benzinemotor en belast deze naar gebruik en niet op bezit. Verkocht!
Maak voor mij een leuk-ogende 7-reeks met een 6-cylinder benzinemotor en belast deze naar gebruik en niet op bezit. Verkocht!
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Hij heeft wel ruim 727 pk onder de motorkap om die 2,5 ton op de weg te houden, in Nederland is deze plug-in hybride fiscaal ook gunstig omwille van de lage CO-uitstoot.pukkie007 schreef: ↑Gisteren 18:20 Leuke cijfertjes voor die M5. Maar euh, weegt die geen 2,5 ton? Dat kan toch niet dynamisch rijden, zou ik denken. Het wordt pas echt link, als je de illusie krijgt dat het dynamisch is maar gewoon rechtdoor gaat met 90km/u in een bocht.
Maak voor mij een leuk-ogende 7-reeks met een 6-cylinder benzinemotor en belast deze naar gebruik en niet op bezit. Verkocht!
Marr het zal voorlopig een droom blijven gezien het prijskaartje
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik snap niet wat mensen in dit soort auto's zien qua prijs. Of je moet wel heel veel km's rijden.
Al dat soort wagens heb ik gehad, maar nu pas ik er voor om er mee in de file te staan.
Al dat soort wagens heb ik gehad, maar nu pas ik er voor om er mee in de file te staan.
Re: Rijden met EV vs ICE
Nee Finny, je hebt nooit een nieuwe M5, AMG 55/63, S8 of een Ls 600 gehad. Zelfs een occasie van dit kwartet lijkt me onwaarschijnlijk. Geen erg natuurlijk, maar zo opscheppen!? Foei.
Re: Rijden met EV vs ICE
Er zijn er die zo'n auto kopen om in de living te zetten.
Ik zou er alleen mee op circuit rijden moest ik me er eentje kunnen veroorloven. Te duur en te mooi om gewoon op straat te rijden. Een M2 of M3 is dan meer dan genoeg als alledaags vervoermiddel.