De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
De Dow Jones is 10 dagen achtereen gezakt. Dat is de langste onafgebroken daling sinds 1974.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb voor iedereen zijn gemoedsrust hier toch een manuele order doorgevoerd voor IWDA op 103.70 euro. Ik heb nu nog 32,63% cash. Happy now?
Is everybody happy, is everybody fine?
Jerome Powell, voorzitter van de Amerikaanse centrale bank, knipte gisteren zoals verwacht voor de derde keer op rij de rente bij, tot maximaal 4,5 procent, maar gaf meteen ook aan dat verdere renteverlagingen in 2025 maar zeer mondjesmaat zullen verlopen.
Dit in contrast met de Europese Centrale Bank, die vorige week duidelijk aangaf dat de rente ook in 2025 nog een stuk lager kan.
Lijkt me vooral goed voor de vastgoedaandelen in 2025.
Dit in contrast met de Europese Centrale Bank, die vorige week duidelijk aangaf dat de rente ook in 2025 nog een stuk lager kan.
[/quote]
Ben benieuwd. Ik heb XIOR, CTP en COFB.
Het jeukt om XIOR en CTP niet bij te kopen. Max positie bereikt, maar toch jeukt het. Vooral bij XIOR.
[/quote]
Ben benieuwd. Ik heb XIOR, CTP en COFB.
Het jeukt om XIOR en CTP niet bij te kopen. Max positie bereikt, maar toch jeukt het. Vooral bij XIOR.
-
- Full Member
- Contacteer:
Soms krijg je er toch kop noch staart aan. Iedereen kijkt al weken uit naar die renteverlaging, want die gaat opnieuw een bijkomende boost betekenen. En dan komt die renteverlaging er effectief, met de boodschap dat er volgend jaar nog bijkomende verlagingen aankomen => alles in het rood.karine schreef: ↑Gisteren 10:18 Jerome Powell, voorzitter van de Amerikaanse centrale bank, knipte gisteren zoals verwacht voor de derde keer op rij de rente bij, tot maximaal 4,5 procent, maar gaf meteen ook aan dat verdere renteverlagingen in 2025 maar zeer mondjesmaat zullen verlopen.
Dit gezegd zijnde, de bredere indexen zitten terug op het niveau van ocharme anderhalve maand geleden.
Beleggers zijn als verwende kinderen. Ze willen iets. Ze krijgen het. Toch zijn ze niet tevreden want ze willen nog meer en nog lekkerder. Bij het vooruitzicht dat ze dat niet zullen krijgen beginnen ze te huilen.
Toch fantastisch. Je zou het sentiment eens moeten zien van die mensen die op Reddit zitten, voornamelijk op Wallstreetbets. Hilarisch. Als het eens wat minder gaat op de beurs, is dat mijn "go to" om eens goed te lachen.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Euh, men had gewoon meer verwacht. Zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?Pieter1985 schreef: ↑Gisteren 10:33 Soms krijg je er toch kop noch staart aan. Iedereen kijkt al weken uit naar die renteverlaging, want die gaat opnieuw een bijkomende boost betekenen. En dan komt die renteverlaging er effectief, met de boodschap dat er volgend jaar nog bijkomende verlagingen aankomen => alles in het rood.
Het is nooit goed genoeg. Zoals die keer dat Nvidia met zijn winstcijfers kwam. De verwachtingen waren al hooggespannen. De resultaten waren nog beter dan verwacht. Toch waren de beleggers ontgoocheld omdat de resultaten niet nog beter dan beter dan verwacht waren.
Met die halve gare musk aan de knoppen kunnen we binnen 1 week 10% hoger staan en binnen 2 maand 60% lager.
Die gaat dat zeker proberen maar hij beseft niet dat hij maar een handpop is van een stelletje superrijken halve garen.
We weten allemaal dat er in het Kremlin een autocraat zit die gesteund wordt door een groep oligarchen. Maar nu zit er ook in het Witte Huis een autocraat die gesteund wordt door een groep oligarchen.