Holdings
TIP
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Als hij ze niet ondertussen al verkocht heeft, want enkel mensen die het waard zijn krijgen al zijn transacties te zien.

Nee, we zijn geen slechte verliezers, een proficiat aan Laeka is hier op zijn plaats!
Analisten hijsen holdings op favorietenpodium voor 2025
De Belgische analistenteams zetten liefst vijf holdings in hun top tien van Brusselse aandelen voor 2025. Sofina geniet de meeste kooptips, blijkt uit de halfjaarlijkse bevraging van De Tijd.
En de analisten kunnen het weten natuurlijk.
De Belgische analistenteams zetten liefst vijf holdings in hun top tien van Brusselse aandelen voor 2025. Sofina geniet de meeste kooptips, blijkt uit de halfjaarlijkse bevraging van De Tijd.
En de analisten kunnen het weten natuurlijk.

Laatst gewijzigd door karine op 14 december 2024, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Welk zijn de andere, staan AvH en Brederode er ook bij?
Kinepolis is al jaren eerder een vastgoed conglomeraat / snack verkoper dan een cinema exploitant
Kinepolis is al jaren eerder een vastgoed conglomeraat / snack verkoper dan een cinema exploitant

Foutje van mij, er staan 5 holdings in hun top10.
1 Sofina
2. D’Ieteren
3. Aedifica
4. Kinepolis
5. Ackermans & van Haaren
6. Melexis
7. DEME
8. Syensqo
9. Brederode
10. Tubize
1 Sofina
2. D’Ieteren
3. Aedifica
4. Kinepolis
5. Ackermans & van Haaren
6. Melexis
7. DEME
8. Syensqo
9. Brederode
10. Tubize
Je moet eens naar het rendement kijken van de voorbije 10 - 15 jaar van deze Belgische kleppers.
Via website Tradingview kun je ze allemaal in een mooi grafiekje steken, geeft meteen een zeer mooi beeld als je met een index vergelijkt.
Nu, misschien kijken die analisten naar een andere grafiek hé.

In België zijn er weinig kleppers hé. Ik veronderstel dat die analisten ook deels gesponsord worden door de bedrijven.bryanv schreef: ↑14 december 2024, 17:27 Je moet eens naar het rendement kijken van de voorbije 10 - 15 jaar van deze Belgische kleppers.Via website Tradingview kun je ze allemaal in een mooi grafiekje steken, geeft meteen een zeer mooi beeld als je met een index vergelijkt.
Ik moet wel zeggen dat ik heel tevreden ben over mijn aankoop vorig jaar van Tubize wat wel een Belgische klepper(UCB) mag genoemd worden.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Die analisten hebben vooral de taak om het aantal transacties op te drijven, niet om jouw beleggingsresultaat te verbeteren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
vivendi kocht vorige week voor 160 milj€ stukken Lagardere aan 24,1€
wij kunnen ze kopen aan 12(twaalf)€
wij kunnen ze kopen aan 12(twaalf)€
Wie zorgt er voor dat een aandeel stijgt of daalt. Ik denk niet enkel de analisten. De belegger bepaalt de prijs en niet die analisten dat zoals een windhaan meedraaien en de ene week warm blazen als het stijgt en als het zakt beginnen ze koud te blazen en is het van “we hadden het gezegd”….bryanv schreef: ↑14 december 2024, 17:27 Je moet eens naar het rendement kijken van de voorbije 10 - 15 jaar van deze Belgische kleppers.Via website Tradingview kun je ze allemaal in een mooi grafiekje steken, geeft meteen een zeer mooi beeld als je met een index vergelijkt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Biedingen worden verhoogd tss de 12% en 18%. Te weinig maar beter dan niets.doorwinterd schreef: ↑29 november 2024, 04:57na klachten besliste het AMF dat de expert niet onafhankelijk was en een nieuwe moest aangesteld worden door bolloredoorwinterd schreef: ↑15 september 2024, 17:20
Ondertussen loopt op alle 5 een bod met keuze cash of omwissel UMG.
+86%,+59%,+49%,+98%,+57%
En nu?
1) meteen verkopen aan of licht boven het cashbod = de kleine kans dat biedingen niet doorgaan, wordt vermeden
of
2) afwachten hoger bod = (beperkte kans)
+
de pariteit omwissel UMG ligt vast, maar men kan tot midden december kiezen (cash of aandelen UMG)
nu is UMG ook na de daling niet meteen mijn favoriete aandeel maar in deze situatie lijkt het me geen slechte deal tot het jaareinde:
-of de groeiaandelen en/of UMG zakken de komende 3 maanden, je verliest niets en kiest voor het cashbod
-of ze stijgen en je pakt op het einde of halverwege je extra winst bovenop het cashbod
((wie helemaal tot het einde wacht en voor de omwissel kiest kan de positie UMG via een korte put op umg-AMS nog afdekken tijdens de dagen dat hij/zij op de aandelen wacht))
eerste indicatie: 17 sept : Universal Music Group Capital Markets Day
dit is ondertussen gebeurd al kan men het in vraag stellen, de nieuwe was immers ook al expert voor de uitkoop van blue solutions
de aandelen kan men nog steeds kwijt aan een prijs hoger dan het bod
voor de inbreng van de nieuwe expert is het wachten (waarsch dec), ik verwacht geen wonderen, mss een kleintje
------------------
Bolloré SE heeft vandaag besloten de prijs en de ruilverhouding van de aandelen Universal Music Group (UMG) van de openbare uitkoopaanbiedingen te verhogen, gevolgd door verplichte uitkoopbiedingen aangekondigd op 12 september 2024 voor Compagnie du Cambodge, Financière Moncey en Société Industrielle et Financière de l'Artois aandelen als volgt:
voor het bod van Bolloré SE op Compagnie du Cambodge:
Contant bod: EUR 110 per aandeel Compagnie du Cambodge, wat een stijging van 18,28% vertegenwoordigt ten opzichte van de initiële prijs van EUR 93;
Ruilbod: 4,69 UMG-aandelen voor 1 aandeel Compagnie du Cambodge, vergeleken met de oorspronkelijke ruilverhouding van 4,07;
voor het overnamebod van Bolloré SE op Financière Moncey:
Contant bod: EUR 133 per aandeel Financière Moncey, een stijging van 12,71% ten opzichte van de initiële prijs van EUR 118;
Ruilaanbod: 5,67 UMG-aandelen voor 1 Financière Moncey-aandeel, vergeleken met de oorspronkelijke ruilverhouding van 5,17;
voor het overnamebod van Bolloré SE op Société Industrielle et Financière de l'Artois:
Contant bod: 10.627 euro per aandeel Société Industrielle et Financière de l'Artois, wat een stijging betekent van 14,27% vergeleken met de initiële prijs van 9.300 euro;
Ruilbod: 453 UMG-aandelen voor 1 aandeel Société Industrielle et Financière de l'Artois, vergeleken met de initiële ruilverhouding van 407.
Deze verhoging heeft geen enkele invloed op de overige details van de openbare biedingen, zoals vermeld in de concept-uitgiftenota's die op 13 september 2024 zijn ingediend bij de Franse Autoriteit voor Financiële Markten (AMF).
De herziene voorwaarden van deze openbare biedingen zullen worden meegedeeld aan BM&A, vertegenwoordigd door de heer Pierre Béal, de onafhankelijke deskundige die met goedkeuring van de AMF door de drie doelondernemingen is aangesteld, zodat deze in aanmerking kunnen worden genomen bij de beoordeling van de billijkheid van de prijs en de ruilverhouding die als onderdeel van deze biedingen worden voorgesteld.
De onderwaardering van Prosus loopt de laatste weken weer goed op tegenover de koers van Tencent. Tencent is ongeveer 76% van de waarde. Tencent alleen is ongeveer 48 Euro waard terwijl prosus terug is gezakt naar 38 Euro.
-
- Hero Member
- Contacteer:
kan nog spannend worden voor CBDG / ARTO / FMONC
https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 30034.html
https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 30034.html
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik kon het toch niet laten, ik heb een plukje Brederode en een plukje Sofina gekocht.
Ter ondersteuning van mijn ETF portefeuille (Wereld + EM, 90/10).
Ter ondersteuning van mijn ETF portefeuille (Wereld + EM, 90/10).