Reden Beëindiging Brandverzekering - Is dit gebruikelijk?
Re: Reden Beëindiging Brandverzekering - Is dit gebruikelijk?
Ik heb ooit, lang geleden, al eens een opzegging gehad van Ethias.
Ik was daar met 2 voertuigen verzekerd voor assistance en had de pech om drie keer op een jaar panne te hebben. Auto's prima onderhouden maar van een merk dat met goedkope onderdelen werkt.
Met andere nummerplaten later terug klant geworden en zonder pechgeval jaren klant gebleven.
Ik was daar met 2 voertuigen verzekerd voor assistance en had de pech om drie keer op een jaar panne te hebben. Auto's prima onderhouden maar van een merk dat met goedkope onderdelen werkt.
Met andere nummerplaten later terug klant geworden en zonder pechgeval jaren klant gebleven.
-
- Full Member
- Contacteer:
Tot op zekere hoogte akkoord, het is niet iedereen gegeven om zich correct uit te drukken maar zelfs al schrijf je hier in het meest perfecte Nederlands dan nog wordt wat je wil zeggen niet altijd begrepen zoals je wil dat het begrepen wordt ... wat verwacht je dan van schrijfsels waar je na vier keer lezen nog niet weet waarover het gaat ?PaperbackWriter schreef: ↑19 augustus 2023, 20:43 Waarom zou het absoluut noodzakelijk zijn om een reactie in "goed Nederlands" te schrijven? Zolang duidelijk is wat er bedoeld wordt is er volgens mij geen probleem.
Het is niet aan iedereen gegeven om zich in correct Nederlands te kunnen uitdrukken en zeker niet om dit schriftelijk te kunnen. Eén voorbeeld is een anderstalige die zich de moeite doet om in onze taal te communiceren; dit onder tal van andere mogelijkheden die verder geen invloed zouden mogen hebben op de beoordeling van iemands kennis ter zake.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Als mijn eigen reactie maar goed begrepen wordt dan is het oké voor mij.Abatoetnie schreef: ↑20 augustus 2023, 10:05 dan nog wordt wat je wil zeggen niet altijd begrepen zoals je wil dat het begrepen wordt ...
Daarmee wou ik het in het algemeen opnemen voor iedere spaargidser die op dit forum al stekelige opmerkingen kreeg voor taalgebruik of spellingsfouten.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk: we dwalen af van het onderwerp...
Gelukkig heb ik nog nooit voorgehad dat ze een verzekeringscontract beëindigden.
Wel kreeg ik ooit al een weigering om cliënt te mogen worden en dit zonder opgave van redenen.
Na telefonisch proberen uit te vissen kwam ik te weten dat ze me daar als een risicogeval beschouwden omdat mijn bonus-malus op 6 stond en ik zou terug een aanvraag mogen indienen als die op 0 stond. Andere en betere gevonden!
Los daarvan begrijp ik niet waarom een brandverzekering ook eenzijdig kan opgezegd worden als men zelf niet in fout was voor de aangegeven schadegevallen.
Of er nu al dan niet een reden was om je op te zeggen doet eigenlijk niets ter zake..
Je hebt de bons gekregen, zoek dus een andere maatschappij.
Heeft totaal géén zin om er over te zeuren.. Het is wat het is..
Thats it..
Je hebt de bons gekregen, zoek dus een andere maatschappij.
Heeft totaal géén zin om er over te zeuren.. Het is wat het is..
Thats it..
Eenzijdige opzegging van een contract zonder opgave van reden is bij veel contracten mogelijk. Banken bijvoorbeeld hebben dat recht ook, dat staat in hun Algemene Voorwaarden. Jij als klant gaat toch ook ergens weg wanneer je er niet meer tevreden bent? Waarom zou de tegenpartij het contract dan niet mogen verbreken?
Als ik een brandverzekering was, ik zou niemand verzekeren die in de bomaanslagenbuurt in het antwerps drugsgebied woont.
Als ik een brandverzekering was zou ik bomaanslagen uitsluiten...
Off topic, maar nu we het toch over criminaliteit hebben: ik lees net dat in en rond het station Brussel-Zuid gemiddeld dagelijks tien (!) misdrijven plaatsvinden. De meest voorkomende misdrijven zijn diefstal en afpersing, gevolgd door drugsgerelateerde feiten.
Off topic, morgen dinsdag
Pukkie ,
Mag ik eens weten bij welke maatschappij jij nu bent ? Ik heb namelijk vandaag ook een opzegbrief gekregen van mijn maatschappij of ik moet akkoord gaan met een de franchise van €1600 .
Alvast bedankt .
Mag ik eens weten bij welke maatschappij jij nu bent ? Ik heb namelijk vandaag ook een opzegbrief gekregen van mijn maatschappij of ik moet akkoord gaan met een de franchise van €1600 .
Alvast bedankt .