De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Even over iets anders. Novo Nordisk krijgt ook klappen - 20%. Ik heb ze verkocht op hun hoogtepunt, maar lijkt nu wel opnieuw een goed instapmoment.
Core PCE 0.1% VS 0.2% EXP MoM, 2,8% vs 2,9%. YoY. Inflatie komt een stukje lager uit en we krijgen wat herstel te zien.
De concurentie is groot.
CagriSema, een kandidaat-behandeling voor obesitas, slechter scoort dan verhoopt.
Het Amerikaanse Eli Lilly, 's werelds meest waardevolle farmabedrijf en de grote rivaal van Novo Nordisk, meldde begin deze maand dat Zepbound, zijn obesitasmiddel, in een vergelijkende studie tot een gemiddeld gewichtsverlies van 20,2 procent leidde. Wegovy, van Novo Nordisk, klokte af op 13,7 procent.
Novo Nordisk rekende op CagriSema om de toenemende concurrentie af te houden, die almaar feller woedt in de erg lucratieve en dus zeer competitieve obesitasmarkt.
!!! Amai. Ik dacht dat Ozempic het goudhaantje was. Blijkbaar was dat experimentele obesistasmedicijn ook wel heel erg belangrijk voor de waardering. Ik heb ze ook gehad en verkocht aan 905 dkk.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
In België heet het product van Eli Lilly Mounjaro. Het is inderdaad nog een stuk krachtiger dan Ozempic.karine schreef: ↑20 december 2024, 15:02De concurentie is groot.
CagriSema, een kandidaat-behandeling voor obesitas, slechter scoort dan verhoopt.
Het Amerikaanse Eli Lilly, 's werelds meest waardevolle farmabedrijf en de grote rivaal van Novo Nordisk, meldde begin deze maand dat Zepbound, zijn obesitasmiddel, in een vergelijkende studie tot een gemiddeld gewichtsverlies van 20,2 procent leidde. Wegovy, van Novo Nordisk, klokte af op 13,7 procent.
Novo Nordisk rekende op CagriSema om de toenemende concurrentie af te houden, die almaar feller woedt in de erg lucratieve en dus zeer competitieve obesitasmarkt.
Ook Pfizer heeft een product in de pijplijn.
Licht off-topic: in mijn omgeving ken ik een paar mensen die Rybelsus (ook van Novo Nordisk, vergelijkbaar met Ozempic maar in pilvorm en minder krachtig) nemen om gewicht te verliezen. Ze betalen dit uit eigen zak, zowat 100 euro per maand.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Never catch a falling knife
Nee, serieus, Novo Nordisk is de eerste, en zal goed blijven verkopen met Ozempic en Rybelsus. Maar er komt flinke concurrentie, moeilijk te voorspellen hoe de beurskoers daarop zal reageren. Waarschijnlijk is dit al grotendeels in de koers verrekend, de top was rond de 1000 Deense kroon en nu zitten we onder de 600.
De daling van de laatste dagen vind ik bizar. Hun nieuwe product is krachtiger dan Ozempic, maar omdat het "maar" 22,5% gewichtsdaling geeft ipv de verwachte 25%, reageren beleggers negatief.
Sorry, maar we hebben het over een product waarmee iemand die 150kg weegt kan zakken naar 118kg, dat vind ik toch indrukwekkend.
Dus deze laatste correctie is overdreven, daarom heb je misschien toch gelijk om terug bij te kopen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Shutdown is afgewend. De weg ligt open voor een Christmas rally.
Reeds zichtbaar in de koers van BTC.
Reeds zichtbaar in de koers van BTC.
We gaan dringend defensie aandelen moeten kopen ook al zijn ze 50% gestegen.
Voor Trump is 2% van het Bbp voor defensieuitgaven niet meer genoeg. Hij denkt nu aan 5% maar zou nog kunnen leven met 3,5%.
België zit op 1,3%. Waar gaan ze dat geld halen?
https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/res ... .jpeg@webp
Voor Trump is 2% van het Bbp voor defensieuitgaven niet meer genoeg. Hij denkt nu aan 5% maar zou nog kunnen leven met 3,5%.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zeg ik al eeuwen. De lage (West)-Europese defensieuitgaven waren één van de grote campagnepunten van Trump. Als we hier in Europa met z'n allen collectief verontwaardigd zijn dat een figuur als Trump de verkiezingen wint, dan is het opdrijven van onze defensieuitgaven één van de acties die we zelf kunnen ondernemen. Op die manier heeft hij alvast een groot argument minder om Europa te bashen.karine schreef: ↑Gisteren 08:59 We gaan dringend defensie aandelen moeten kopen ook al zijn ze 50% gestegen.
Vorig jaar de twee te krijgen etf's nog willen aankopen maar zijn inmiddels al 50% gestegen. En bij dalingen zoals de voorbije dagen is het ook niet dat ze spectaculair gaan dalen.
Defensie wordt stilaan een nood zoals water blijkbaar.
Defensie wordt stilaan een nood zoals water blijkbaar.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Waar zouden we zoal kunnen besparen?
Misschien kan de begroting 2023 enige inspiratie bieden?
Misschien kan de begroting 2023 enige inspiratie bieden?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
In de praktijk gaat het er op neerkomen :
-GEEN regering ( in de eerste 550 jaar)
- die pipo's hun royaal loon blijft lekker doorlopen
- alles wordt in "voorlopige twaalfden " gedaan
-GEEN regering ( in de eerste 550 jaar)
- die pipo's hun royaal loon blijft lekker doorlopen
- alles wordt in "voorlopige twaalfden " gedaan
Zwaar overdreven koersreactie persoonlijk. De volle dosis zou ook niet gebruikt geweest zijn (57%) terwijl dit bij Eli Lilly wel het geval was over de hele lijn, vandaar misschien het verschil in percentages. Ik zou aan 40% korting kunnen instappen tov mijn verkoopprijs. Winst heb ik al en het is niet dat ik het aandeel nog drastisch verder zie zakken.Charlesvdw schreef: ↑Gisteren 07:00Never catch a falling knife
Nee, serieus, Novo Nordisk is de eerste, en zal goed blijven verkopen met Ozempic en Rybelsus. Maar er komt flinke concurrentie, moeilijk te voorspellen hoe de beurskoers daarop zal reageren. Waarschijnlijk is dit al grotendeels in de koers verrekend, de top was rond de 1000 Deense kroon en nu zitten we onder de 600.
De daling van de laatste dagen vind ik bizar. Hun nieuwe product is krachtiger dan Ozempic, maar omdat het "maar" 22,5% gewichtsdaling geeft ipv de verwachte 25%, reageren beleggers negatief.
Sorry, maar we hebben het over een product waarmee iemand die 150kg weegt kan zakken naar 118kg, dat vind ik toch indrukwekkend.
Dus deze laatste correctie is overdreven, daarom heb je misschien toch gelijk om terug bij te kopen.
Weer volledig off topic maar toch.
Gisteren iemand ter zake gezien misschien ? (het plan van Mevrouw Demir) Al de huidige schoolboeken gaan vernietigen en tegen september 2025 vervangen.
Terug on topic dan.
Bij de NAVO gaan er al langer geruchten om eventueel defensie obligaties gaan uit te geven. In Europa zit nog heel veel cash bij de particulieren. Hiermee zouden enorme budgetten kunnen worden opgehaald.
Belgische premier steunt EU-obligaties om defensie-uitgaven te stimuleren.
16 februari 2024 om 10:59 uur