Ligt er iemand wakker van...?
TIP
Re: Ligt er iemand wakker van...?
De top tien van de twee is nagenoeg gelijk, enkel de percentages verschillen een beetje.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dank voor alle reacties. Ik denk dat ik ga doen wat Yaris aangeeft: gedeeltelijk mijn gewone ETF's aanhouden, maar geleidelijk meer evenwicht in mijn portefeuille creëren door aankoop van equal weight-ETF's, small caps, Europe-ETF's, emerging markets...
Blijft natuurlijk het probleem van de extreem grote machtsconcentratie bij de grote ETF-bakkers, maar ik ga ervan uit dat de spaargidsers net zoals ik machteloos toekijken: we stonden erbij en keken ernaar... Maar gezond is het niet!!
Blijft natuurlijk het probleem van de extreem grote machtsconcentratie bij de grote ETF-bakkers, maar ik ga ervan uit dat de spaargidsers net zoals ik machteloos toekijken: we stonden erbij en keken ernaar... Maar gezond is het niet!!
Off topic:
Knap dat AI dat kan, maar ik vind het toch maar een gevaarlijke evolutie. Waarvoor hebben de bedrijven binnen enkele jaren nog mensen nodig? Daar zou ik meer wakker van liggen dan van de keuze tussen een market capitalisation of equal weight etf.
Lekker off topic alhoewel het ook wel te maken heeft met wakker liggen.
Technische beroepen die het meest bedreigd worden zijn eerstelijns IT-ondersteuning, data entry, data analysis en routinematige programmeerfuncties.
Er zullen veel nieuwe jobs ontstaan in de sociale en gezondheidssector.Andere sectoren waar volgens de studie extra jobs kunnen ontstaan, zijn het onderwijs en de wetenschappelijke en technische sector. Technische, creatieve, sociale en probleemoplossende vaardigheden zullen met andere woorden extra veel waarde krijgen in de toekomst. Goed om te weten als je nog een studierichting moet kiezen!
Getroffen sectoren
Denk maar aan de financiën en verzekeringen, de retail, de bouwsector, openbare besturen, de transportbranche en productieomgevingen (bijvoorbeeld heftruckchauffeurs, fabrieksmedewerkers).
10 jobs die AI zal vervangen of (grondig) veranderen:
Technische IT-jobs (programmeurs, computerprogrammeurs, software-ingenieurs, data-analisten)
Mediajobs (reclame- en contentmakers, journalisten)
Juridische banen (juridische medewerkers)
Marktonderzoeksanalisten
Leraren
Financiële banen (financiële analisten, adviseurs in personal finance)
Traders
Grafisch ontwerpers
Accountants
Medewerkers klantenservice
Het positieve.
De kans is klein dat AI meer werkloosheid met zich mee zal brengen, gezien het grote tekort aan werknemers en de vergrijzing
Verminder het risico door over verschillende etf-beheerders te spreiden.Alverman47 schreef: ↑Gisteren 09:25 Blijft natuurlijk het probleem van de extreem grote machtsconcentratie bij de grote ETF-bakkers
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik hoop dat je had gedronken als je dit hebt neergeschreven ...karine schreef: ↑Gisteren 10:43Lekker off topic alhoewel het ook wel te maken heeft met wakker liggen.
Technische beroepen die het meest bedreigd worden zijn eerstelijns IT-ondersteuning, data entry, data analysis en routinematige programmeerfuncties.
Er zullen veel nieuwe jobs ontstaan in de sociale en gezondheidssector.Andere sectoren waar volgens de studie extra jobs kunnen ontstaan, zijn het onderwijs en de wetenschappelijke en technische sector. Technische, creatieve, sociale en probleemoplossende vaardigheden zullen met andere woorden extra veel waarde krijgen in de toekomst. Goed om te weten als je nog een studierichting moet kiezen!
Getroffen sectoren
Denk maar aan de financiën en verzekeringen, de retail, de bouwsector, openbare besturen, de transportbranche en productieomgevingen (bijvoorbeeld heftruckchauffeurs, fabrieksmedewerkers).
Technische IT-jobs (programmeurs, computerprogrammeurs, software-ingenieurs, data-analisten)
Marktonderzoeksanalisten
Leraren
Traders
Grafisch ontwerpers
Accountants
Het positieve.
De kans is klein dat AI meer werkloosheid met zich mee zal brengen, gezien het grote tekort aan werknemers en de vergrijzing
1/ welk tekort aan werknemers ?? overal in de EU stijgt het aantal werklozen
2/ AI gaat zeker geen banen scheppen bij ons, enkel maar doen afnemen
Make Spaargids " Great Again ! "
Niet zozeer het aantal werkelozen stijgt, maar het aantal niet werkenden.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 22:11Ik hoop dat je had gedronken als je dit hebt neergeschreven ...karine schreef: ↑Gisteren 10:43
Lekker off topic alhoewel het ook wel te maken heeft met wakker liggen.
Getroffen sectoren
Marktonderzoeksanalisten
Leraren
Traders
Grafisch ontwerpers
Accountants
Het positieve.
Dat zal de reden zijn dat er hier in een kleine stad alleen al 700 vacatures niet raken ingevuld.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 22:11 Ik hoop dat je had gedronken als je dit hebt neergeschreven ...
Dat zal ook de reden zijn dat er nergens nog werknemers gevonden kunnen worden.
Al van vergrijzing gehoord ?? Zorgpersoneel ??
Al eens op VDAB gekeken ?? +10.000 jobs voor werken in de zorg gevonden
Geen werk, laat me niet lachen, willen werken, dat is wat anders.
Vroeger begon er iemand op het bedrijf en die bleef. Nu blijven ze een week/maand en zijn weer weg.
+1karine schreef: ↑Vandaag 00:52Dat zal de reden zijn dat er hier in een kleine stad alleen al 700 vacatures niet raken ingevuld.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 22:11 Ik hoop dat je had gedronken als je dit hebt neergeschreven ...
Vroeger begon er iemand op het bedrijf en die bleef. Nu blijven ze een week/maand en zijn weer weg.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Je spreekt je eigen dus tegen, want eerst zouden er geen werklozen bijkomen en nu raken er geen jobs ingevuld omdat mensen niet willen werken ...karine schreef: ↑Vandaag 00:52Dat zal de reden zijn dat er hier in een kleine stad alleen al 700 vacatures niet raken ingevuld.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 22:11 Ik hoop dat je had gedronken als je dit hebt neergeschreven ...
Er zullen wel degelijk werklozen bijkomen, ook mensen die WEL willen werken; anderzijds is het zeker zo dat door het extreem-linkse klimaat waar we al decennia onder gebukt gaan, het aantal "parasieten" in de samenleving alleen maar blijft toenemen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
We zullen een verschuiving gaan krijgen.voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 01:48 Je spreekt je eigen dus tegen, want eerst zouden er geen werklozen bijkomen en nu raken er geen jobs ingevuld omdat mensen niet willen werken ...
Er zullen wel degelijk werklozen bijkomen, ook mensen die WEL willen werken; anderzijds is het zeker zo dat door het extreem-linkse klimaat waar we al decennia onder gebukt gaan, het aantal "parasieten" in de samenleving alleen maar blijft toenemen ...
En die parasieten dat was 10 jaar geleden al te voorspellen. Iedereen wist dat een bouwvakker van 65 jaar niet meer op een stelling ging kruipen.
Wel grappig dat de regering wil dat iedereen langer gaat werken, terwijl de bedrijven willen dat iedereen minder lang gaat werken.
(daarnaast zou onze regering mogelijkhede tot omscholing/bijscholing ook veel vlotter en simpeler moeten maken. De maatschappij verandert keisnel, maar probeer als werknemer in een dode sector maar es vlot om te scholen naar een sector waar wel nood aan is zonder je inkomen te verliezen.)
En op wie stemmen de parasieten kijk naar Ninove.voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 01:48 anderzijds is het zeker zo dat door het extreem-linkse klimaat waar we al decennia onder gebukt gaan, het aantal "parasieten" in de samenleving alleen maar blijft toenemen ...
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
PVDA? En vroeger op Groen of Vooruit?platin schreef: ↑Vandaag 10:31En op wie stemmen de parasieten kijk naar Ninove.voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 01:48 anderzijds is het zeker zo dat door het extreem-linkse klimaat waar we al decennia onder gebukt gaan, het aantal "parasieten" in de samenleving alleen maar blijft toenemen ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Het is een strategie die gegarandeerd werkt. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk mensen afhankelijk maakt van sociale voorzieningen (subsidies, uitkeringen, bonussen, gunsttarieven,...). Zorg ervoor dat de overheid alles regelt, gaande van je inkomen, tot en met de consumptie (bvb de frigo die je koopt). Op die manier ontneem je mensen hun zelfredzaamheid. Dit zijn bij de volgens verkiezingen je gegarandeerde stemmen.
Voor de categorie mensen die niet in aanmerking komt bestaat er ook een strategie: laat hen steeds meer belastingen betalen zodat ze vroeg of laat vanzelf overstappen naar de andere categorie, zodat dit een krimpende groep mensen wordt, die bijgevolg met een steeds kleinere groep dezelfde hoeveelheid belastingen moet betalen.
Voor de categorie mensen die niet in aanmerking komt bestaat er ook een strategie: laat hen steeds meer belastingen betalen zodat ze vroeg of laat vanzelf overstappen naar de andere categorie, zodat dit een krimpende groep mensen wordt, die bijgevolg met een steeds kleinere groep dezelfde hoeveelheid belastingen moet betalen.