rentevergoeding beursrekening
TIP
rentevergoeding beursrekening
Bij het plaatsen van aankooporders moet de gelinkte beursrekening bij bv. Keytrade voldoende gespijsd zijn.
Staat hier een rentevergoeding tegenover wanneer deze gelden gedurende weken (intekening primaire obligatie) of maanden (niet-bereikte aankooplimieten) niet aangewend worden?
Staat hier een rentevergoeding tegenover wanneer deze gelden gedurende weken (intekening primaire obligatie) of maanden (niet-bereikte aankooplimieten) niet aangewend worden?
Re: rentevergoeding beursrekening
Ik vermoed van niet. Er staat ook niets vermeld in de tarievenbrochure.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij keytrade is er op die gelden geen vergoeding, je kan ze dus best pas overschrijven wanneer je het nodig hebt en de overschot direct terug op de spaar- of zichtrekening zetten.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Bij het geval van inschrijving op primaire obligaties kan je geld inderdaad enkele weken geblokkeerd staan. Bij Keytrade kan je niet een spaarrekening als bron opgeven. Het geld moet dus op je effectenrekening staan.
Bij Rabobank.be, Deutsche Bank en BNP Paribas Fortis weet ik uit ervaring dat je een spaarrekening kan gebruiken als bronrekening. Bijkomend voordeel is dat je coupons dan rechtstreeks op een spaarrekening komen en niet op een effectenrekening. Uiteraard heb je bij deze ook een effectenrekening nodig. Op de effectenrekening staan in dergelijk geval dan enkel effecten en geen cash.
Bij Rabobank.be, Deutsche Bank en BNP Paribas Fortis weet ik uit ervaring dat je een spaarrekening kan gebruiken als bronrekening. Bijkomend voordeel is dat je coupons dan rechtstreeks op een spaarrekening komen en niet op een effectenrekening. Uiteraard heb je bij deze ook een effectenrekening nodig. Op de effectenrekening staan in dergelijk geval dan enkel effecten en geen cash.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Met "opportunistische" lage aankooplimieten werken is er bij Keytrade dus duidelijk niet bij!!!cp1234 schreef: Bij keytrade is er op die gelden geen vergoeding, je kan ze dus best pas overschrijven wanneer je het nodig hebt en de overschot direct terug op de spaar- of zichtrekening zetten.
En waarom niet ?? Wat heeft de aankooplimiet te maken met het feit dat ze geen rente geven op die gelden ?stranger schreef:Met "opportunistische" lage aankooplimieten werken is er bij Keytrade dus duidelijk niet bij!!!cp1234 schreef: Bij keytrade is er op die gelden geen vergoeding, je kan ze dus best pas overschrijven wanneer je het nodig hebt en de overschot direct terug op de spaar- of zichtrekening zetten.
Als je ziet wat je met de beurzen kan verdienen/verliezen is de rente van een spaarrekening iets lachwekkend. Maar bon, Ik heb bij Binck altijd voldoende cash staan voor een mooie opportuniteit. Verkoop ik aandelen en heb ik geen verder plannen dan boek ik het over naar een spaarrekening bij een andere bank, idem voor de dividenden. Als ik meer in de beurs wil investeren boek ik het geld gewoon over van een andere bank naar Binckbank. Is voor mij een ideale manier.
Het kan zijn dat je geld dan jaren geblokkeerd zit zonder dat het opbrengt. Bij DB kan je wil 'oppurtunistische' lage aankooplimieten inzetten terwijl het geld ondertussen interest blijft opbrengen op een spaarrekening.cp1234 schreef:En waarom niet ?? Wat heeft de aankooplimiet te maken met het feit dat ze geen rente geven op die gelden ?stranger schreef:
Met "opportunistische" lage aankooplimieten werken is er bij Keytrade dus duidelijk niet bij!!!
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ok, ja op die manier verlies je wel. Aan de andere kant, zoveel verlies je nu ook weer niet door de intrest te verliezen, tenzij je alles natuurlijk met super-lage aankoopkoersen wil kopen. Maar ik neem aan dat dat met de meeste aankooporders toch niet het geval is.Stier schreef:Het kan zijn dat je geld dan jaren geblokkeerd zit zonder dat het opbrengt. Bij DB kan je wil 'oppurtunistische' lage aankooplimieten inzetten terwijl het geld ondertussen interest blijft opbrengen op een spaarrekening.cp1234 schreef:
En waarom niet ?? Wat heeft de aankooplimiet te maken met het feit dat ze geen rente geven op die gelden ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb ook altijd een klein bedrag staan op binck om in te spelen op opportuniteiten. Aangezien het een eerder beperkt bedrag is, wordt het gebruikt voor opties.
Komt er morgen onverwacht slecht nieuws of een aanslag gelijk 11 sept. kan ik direct wat putjes inslaan
Komt er morgen onverwacht slecht nieuws of een aanslag gelijk 11 sept. kan ik direct wat putjes inslaan

[/quote]
Het kan zijn dat je geld dan jaren geblokkeerd zit zonder dat het opbrengt. Bij DB kan je wil 'oppurtunistische' lage aankooplimieten inzetten terwijl het geld ondertussen interest blijft opbrengen op een spaarrekening.
Kent iemand nog andere online brokers dan DB die even soepel zijn in deze? Ik vind het toch niet kunnen dat men gelden zolang ongebruikt moet laten, terwijl ze gemakkelijk, desnoods met aangepaste dagvalutering, (door Keytrade ) van de voldoende gestoffeerde aanwezige spaarrekening gehaald kunnen worden.
Eigenlijk subsidieren wij zo indirect hun (nog altijd) zeer aantrekkelijke (rente)tarieven!!!!
Het kan zijn dat je geld dan jaren geblokkeerd zit zonder dat het opbrengt. Bij DB kan je wil 'oppurtunistische' lage aankooplimieten inzetten terwijl het geld ondertussen interest blijft opbrengen op een spaarrekening.
Kent iemand nog andere online brokers dan DB die even soepel zijn in deze? Ik vind het toch niet kunnen dat men gelden zolang ongebruikt moet laten, terwijl ze gemakkelijk, desnoods met aangepaste dagvalutering, (door Keytrade ) van de voldoende gestoffeerde aanwezige spaarrekening gehaald kunnen worden.
Eigenlijk subsidieren wij zo indirect hun (nog altijd) zeer aantrekkelijke (rente)tarieven!!!!
Bij Binck heb ik al gezien dat je intrest kan hebben op de gekoppelde zichtrekening. Ik veronderstel dat gezien de lage referentierente actueel deze intrest 0.00 bedraagt.