Aankoop Upkot verstandig?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Aankoop Upkot verstandig?
Ook ik ben "zo'n gek die hierop heeft ingetekend".
En voor de duidelijkheid, ik werk niet bij Upkot.
In verband met spreiding van risico's keek ik uit naar andere mogelijkheden om te investeren dan via de beurs.
Meerdere mogelijkheden bekeken, waarbij het kopen van een kot/appartement om deze dan te verhuren afvielen.
Niet vanwege rendement, maar vanwege de energie die je hier in moet steken.
Via Upkot wordt alles voor jou geregeld, en je krijgt jaarlijks een netto rendement uitgekeerd.
Ik ben er bewust van dat het rendement lager is dan indien je zelf een kot/appartement verhuurt. Maar dat is dus een bewuste keuze die ik gemaakt heb.
Mijn eerlijke "ervaring".
Upkot is een serieus bedrijf, goede communicatie op alle vlakken (natuurlijk op commercieel niveau, maar zeer zeker ook inhoudelijk). Jaarlijks op een vast moment uitkering van rendement.
Ben je op zoek naar de hoogste opbrengst, kies dan niet voor de Upkot formule.
Ben je op zoek naar gemak en een leuke opbrengst, dan is Upkot zeker het overwegen waard.
En voor de duidelijkheid, ik werk niet bij Upkot.
In verband met spreiding van risico's keek ik uit naar andere mogelijkheden om te investeren dan via de beurs.
Meerdere mogelijkheden bekeken, waarbij het kopen van een kot/appartement om deze dan te verhuren afvielen.
Niet vanwege rendement, maar vanwege de energie die je hier in moet steken.
Via Upkot wordt alles voor jou geregeld, en je krijgt jaarlijks een netto rendement uitgekeerd.
Ik ben er bewust van dat het rendement lager is dan indien je zelf een kot/appartement verhuurt. Maar dat is dus een bewuste keuze die ik gemaakt heb.
Mijn eerlijke "ervaring".
Upkot is een serieus bedrijf, goede communicatie op alle vlakken (natuurlijk op commercieel niveau, maar zeer zeker ook inhoudelijk). Jaarlijks op een vast moment uitkering van rendement.
Ben je op zoek naar de hoogste opbrengst, kies dan niet voor de Upkot formule.
Ben je op zoek naar gemak en een leuke opbrengst, dan is Upkot zeker het overwegen waard.
Grappig wat voor mensen hier allemaal rondzweven op dit forum.Gebruikersnaam2 schreef: ↑11 mei 2022, 10:28 Bovenstaand tekstje lijkt me eerder een pitch van iemand van Upkot zelf, het typische immo-taalgebruik lijkt me niet van een spaargidser te komen die dan nog speciaal voor deze reactie een account heeft aangemaakt.
Los daarvan, je mag je "ervaring" delen maar wees dan eerlijk.
Je kan ook gewoon aandelen van Xior kopen, je krijgt daar een dividend en je hoeft geen 100.000 euro inleg te betalen.
Ik heb deze account vlug gemaakt zoals u het plastisch omschrijft, omdat ik mij ergerde aan de reactie als zou ik en andere investeerders gek zijn om te geloven in dergelijke projecten.
Uw houding en reactie wijzen eerder op het gebrek aan respect waardoor andere investeerders mogelijks liever hun scherm wegklikken dan de moeite te nemen om een gefundeerde uitleg te geven.
Dat mijn oplijsting van de voordelen voor u klinkt als een sales pitch, kan ik alleen maar als een compliment aanvaarden en bevestigd alleen maar hoe vooruitstrevend zij als projectontwikkelaar zijn.
Als u liever aandelen koopt in een overhitte markt, doe vooral uw ding zou ik zeggen.
Wat mij meer interesseert: hoe verhoudt het nettorendement zich tot Xior? Daarmee investeer je ook in studentenkoten, weliswaar zonder communitygevoel of andere voordelen, maar de instapdrempel is veel lager en is i.t.t. Upkot wel een liquide belegging.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo Didymus,
In tegenstelling tot Xior investeer je bij Upkot in een gebouw, terwijl je - als ik het goed begrepen heb - bij Xior in het gehele bedrijf investeert. Het gebouw waar ik heb geïnvesteerd was er vorig jaar een netto rendement van 2,3%
In tegenstelling tot Xior investeer je bij Upkot in een gebouw, terwijl je - als ik het goed begrepen heb - bij Xior in het gehele bedrijf investeert. Het gebouw waar ik heb geïnvesteerd was er vorig jaar een netto rendement van 2,3%
Hier nog zo'n gek die hierop heeft ingetekend
Ik denk in hetzelfde project als Spaarder_B aan het rendement te zien. Het is nog maar het eerste jaar (na een klein jaar zonder rendement). Ik ben wel ingestapt zonder kosten (wachten op een lanceringsfase, beetje onderhandelen, iets meer dan 110.000 euro investeren... helpt allemaal)
Vergelijken met Xior is moeilijk. Een aandeel op de beurs is uiteraard liquider, dat staat vast.
Het rendement is moeilijk te vergelijken. Via Upkot krijg je enkel een 'cashrendement', maw wat ze overhouden van de huurgelden na aftrek van de kosten.
Een waardestijging van het onroerend goed kunnen ze niet uitkeren in euro's, dat zit vast in de grond en de constructie. Je kan de meerwaarde van uw woning ook niet te gelde maken tenzij je de woning in zijn geheel verkoopt.
Bij aandeel xior zie je die meerwaarde wel want het aandeel zal stijgen als de activa meer waard worden (en eventueel kan je enkele aandelen verkopen als je die meerwaarde in euros op uw rekening wenst).
Zelf een kot kopen en verhuren zal meer opbrengen, maar je moet er meer werk insteken ook. Aan Upkot heb je geen werk, je hoeft in principe zelfs de algemene vergadering niet te volgen.
En als je zelf een kot koopt, kan je de waardestijging van het onroerend goed ook niet ten gelde maken.
En als laatste, met de stijgende rente in het achterhoofd, Upkot heeft geen leningen. Dat zie ik toch ook als een voordeel tov het Xior-aandeel (waar ik er ook van heb). Als de rente stijgt, komt een vastgoedaandeel onder druk.
Normaal zou ik hier geen post aan wijden maar ik zag dat de positieve berichten enkel kwamen van newbies, wat natuurlijk argwaan opwekt. Ik wou als 'senior-spaargidser' hier toch ook een positief bericht te plaatsen.
Upkot is gewoon een van de vele mogelijke beleggingen met zijn eigen voor- en nadelen.
Ik denk in hetzelfde project als Spaarder_B aan het rendement te zien. Het is nog maar het eerste jaar (na een klein jaar zonder rendement). Ik ben wel ingestapt zonder kosten (wachten op een lanceringsfase, beetje onderhandelen, iets meer dan 110.000 euro investeren... helpt allemaal)
Vergelijken met Xior is moeilijk. Een aandeel op de beurs is uiteraard liquider, dat staat vast.
Het rendement is moeilijk te vergelijken. Via Upkot krijg je enkel een 'cashrendement', maw wat ze overhouden van de huurgelden na aftrek van de kosten.
Een waardestijging van het onroerend goed kunnen ze niet uitkeren in euro's, dat zit vast in de grond en de constructie. Je kan de meerwaarde van uw woning ook niet te gelde maken tenzij je de woning in zijn geheel verkoopt.
Bij aandeel xior zie je die meerwaarde wel want het aandeel zal stijgen als de activa meer waard worden (en eventueel kan je enkele aandelen verkopen als je die meerwaarde in euros op uw rekening wenst).
Zelf een kot kopen en verhuren zal meer opbrengen, maar je moet er meer werk insteken ook. Aan Upkot heb je geen werk, je hoeft in principe zelfs de algemene vergadering niet te volgen.
En als je zelf een kot koopt, kan je de waardestijging van het onroerend goed ook niet ten gelde maken.
En als laatste, met de stijgende rente in het achterhoofd, Upkot heeft geen leningen. Dat zie ik toch ook als een voordeel tov het Xior-aandeel (waar ik er ook van heb). Als de rente stijgt, komt een vastgoedaandeel onder druk.
Normaal zou ik hier geen post aan wijden maar ik zag dat de positieve berichten enkel kwamen van newbies, wat natuurlijk argwaan opwekt. Ik wou als 'senior-spaargidser' hier toch ook een positief bericht te plaatsen.
Upkot is gewoon een van de vele mogelijke beleggingen met zijn eigen voor- en nadelen.
Dat klopt uiteraard en zolang Xior goed wordt beheerd is het risico dus ook beter gespreid.Spaarder_B schreef: ↑11 mei 2022, 14:53In tegenstelling tot Xior investeer je bij Upkot in een gebouw, terwijl je - als ik het goed begrepen heb - bij Xior in het gehele bedrijf investeert.
Je krijgt dus geen inschatting van de actuele waarde van het vastgoed, als ik het goed begrijp? Dan wordt vergelijken inderdaad wel heel moeilijk.Spaarder_B schreef: ↑11 mei 2022, 14:53Het gebouw waar ik heb geïnvesteerd was er vorig jaar een netto rendement van 2,3%
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als de rente stijgt komt een vastgoedaandeel onder druk maar dat geldt toch evenzeer voor die (grote) investering in Upkot ?
Je rendement blijft hetzelfde maar intussen kan je met stijgende rentes misschien elders een hoger rendement halen maar je blijft vastzitten aan je investering. Ik denk niet dat zomaar even vlug verkopen een optie is. Of zie ik iets verkeerd ?
Toekomstgericht zullen aan al die (op dit moment nieuwe) gebouwen van Upkot toch ook kosten gemaakt moeten worden ? Wie betaalt die ? Hoe zit het trouwens met fiscaliteit ? Geldt dit als een tweede eigendom ?
het is een aandeel in een vennootschap die eigenaar is van het gebouw. Het is dus geen tweede verblijf
-
- Newbie
- Contacteer:
Hoe vind je een koper voor zo'n aandeel als je eruit wil?
Dat begrijp ik niet.
Dat begrijp ik niet.
Zelf heb ik UE leren kennen via mijn zoon die op kot zat bij Upkot. Het bedrijf wordt uiterst professioneel en duurzaam geleid. Vandaar dat ik een paar jaar terug ook in een aantal van hun projecten heb geïnvesteerd. Hier wat bijkomende informatie over de verkoop van de aandelen.
Na een blokkeringsperiode van 3 jaar (na de oplevering van het project) kun je je aandelen verkopen. Indien jezelf niet kan of wenst te verkopen, kun je de aandelen terug verkopen aan Upgrade Estate (UE). UE rekent hiervoor een exit vergoeding van 3% aan.
Ook belangrijk om weten is dat er na de blokkeringsperiode van 3 jaar een DCF waardering van het gebouw plaatsvindt. Concreet betekent dit dat je aandelen in waarde stijgen. Om je totaal rendement te kennen moet je de jaarlijkse netto-opbrengst (bijv. 2,3%) en de netto meerwaarde bij verkoop optellen. Voor de volgende Upkot gebouwen waren dit de resultaten bij verkoop na 3 à 5 jaar: Gate Upkot 3,87%, Ganda Upkot 4,07%, Bro Upkot 5,3%, Timi Upkot 5,44%, Mia Upkot 5,84%.
Bij verkoop aan UE moet de 3% exit vergoeding nog in rekening gebracht worden. Die 3% wordt geheven op het totaal geïnvesteerd bedrag inclusief de meerwaarde. UE garandeert op jaarbasis een terug aankoop van aandelen ter waarde van 10 miljoen euro.
Na een blokkeringsperiode van 3 jaar (na de oplevering van het project) kun je je aandelen verkopen. Indien jezelf niet kan of wenst te verkopen, kun je de aandelen terug verkopen aan Upgrade Estate (UE). UE rekent hiervoor een exit vergoeding van 3% aan.
Ook belangrijk om weten is dat er na de blokkeringsperiode van 3 jaar een DCF waardering van het gebouw plaatsvindt. Concreet betekent dit dat je aandelen in waarde stijgen. Om je totaal rendement te kennen moet je de jaarlijkse netto-opbrengst (bijv. 2,3%) en de netto meerwaarde bij verkoop optellen. Voor de volgende Upkot gebouwen waren dit de resultaten bij verkoop na 3 à 5 jaar: Gate Upkot 3,87%, Ganda Upkot 4,07%, Bro Upkot 5,3%, Timi Upkot 5,44%, Mia Upkot 5,84%.
Bij verkoop aan UE moet de 3% exit vergoeding nog in rekening gebracht worden. Die 3% wordt geheven op het totaal geïnvesteerd bedrag inclusief de meerwaarde. UE garandeert op jaarbasis een terug aankoop van aandelen ter waarde van 10 miljoen euro.
Niet zo'n winstgevende belegging voor de aandeelhouder lijk me.ZeeW schreef: ↑26 december 2024, 21:45 Zelf heb ik UE leren kennen via mijn zoon die op kot zat bij Upkot. Het bedrijf wordt uiterst professioneel en duurzaam geleid. Vandaar dat ik een paar jaar terug ook in een aantal van hun projecten heb geïnvesteerd. Hier wat bijkomende informatie over de verkoop van de aandelen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Z'on constructies zijn toch al zo vaak aan bod gekomen, zijn maar goed voor één kant en dat is de promotor van het goed.Finny10 schreef: ↑26 december 2024, 22:57Niet zo'n winstgevende belegging voor de aandeelhouder lijk me.ZeeW schreef: ↑26 december 2024, 21:45 Zelf heb ik UE leren kennen via mijn zoon die op kot zat bij Upkot. Het bedrijf wordt uiterst professioneel en duurzaam geleid. Vandaar dat ik een paar jaar terug ook in een aantal van hun projecten heb geïnvesteerd. Hier wat bijkomende informatie over de verkoop van de aandelen.
Als ik hier een rendement lees van 2,3% voor een inleg van meer dan 100K stel ik mij grote ??
Make Spaargids " Great Again ! "
Het zijn dus eigenlijk aandelen Upgrade Estates die je wil hebben.
Misschien een bijkomende activiteit voor Xior om hun koten te slijten aan spaargidsers aan 2.3%, goedkoper dan bankfinanciering en geen renterisico. En als de markt binnen enkele jaren verzadigd is eigen koten eerst.
Misschien een bijkomende activiteit voor Xior om hun koten te slijten aan spaargidsers aan 2.3%, goedkoper dan bankfinanciering en geen renterisico. En als de markt binnen enkele jaren verzadigd is eigen koten eerst.
Ik zou aanraden eens de inflatiecalculator erbij te nemen om te kijken wat het rendement dan uiteindelijk is.ZeeW schreef: ↑26 december 2024, 21:45 Zelf heb ik UE leren kennen via mijn zoon die op kot zat bij Upkot. Het bedrijf wordt uiterst professioneel en duurzaam geleid. Vandaar dat ik een paar jaar terug ook in een aantal van hun projecten heb geïnvesteerd. Hier wat bijkomende informatie over de verkoop van de aandelen.