Tips portefeuille
TIP
Tips portefeuille
Sinds kort heb ik ook een portefeuille uitgebouwd. Momenteel zijn dit allemaal ETF's.
De verdeling is als volgt met het gewicht (%) erachter:
iShares Core MSCI World ETF USD Acc EUR (IWDA) - IE00B4L5Y983 53,82 %
iShares Physical Gold ETC EUR (EGLN) - IE00B4ND3602 15,04 %
iShares MSCI India ETF USD Acc EUR (NDIA) - IE00BZCQB185 14,27 %
Future of Defence ETF Acc EUR (ASWC) - IE000OJ5TQP4 10,27 %
iShares Core MSCI EM IMI ETF USD Acc EUR (EMIM) - IE00BKM4GZ66 6,6 %
Is dit tot hiertoe al een mooie verdeling?
Enige tips naar de toekomst toe?
Eerst was ik van plan om maandelijks een bepaald bedrag verder in IWDA te steken. Alhoewel ik hier begin te twijfelen en misschien toch nog wat andere zaken in mijn portefeuille moet steken om nog meer spreiding te krijgen?
Alvast bedankt!
De verdeling is als volgt met het gewicht (%) erachter:
iShares Core MSCI World ETF USD Acc EUR (IWDA) - IE00B4L5Y983 53,82 %
iShares Physical Gold ETC EUR (EGLN) - IE00B4ND3602 15,04 %
iShares MSCI India ETF USD Acc EUR (NDIA) - IE00BZCQB185 14,27 %
Future of Defence ETF Acc EUR (ASWC) - IE000OJ5TQP4 10,27 %
iShares Core MSCI EM IMI ETF USD Acc EUR (EMIM) - IE00BKM4GZ66 6,6 %
Is dit tot hiertoe al een mooie verdeling?
Enige tips naar de toekomst toe?
Eerst was ik van plan om maandelijks een bepaald bedrag verder in IWDA te steken. Alhoewel ik hier begin te twijfelen en misschien toch nog wat andere zaken in mijn portefeuille moet steken om nog meer spreiding te krijgen?
Alvast bedankt!
Re: Tips portefeuille
India en EMIM overlappen elkaar. In EMIM zit al 20% India.
Als je nog iets wil toevoegen, zouden het small caps kunnen zijn. Anderzijds moet je ook niet overdrijven met spreiding. Ik heb zelf zes etfs en één aandeel. Dat is spreiding genoeg voor mij.
Als je nog iets wil toevoegen, zouden het small caps kunnen zijn. Anderzijds moet je ook niet overdrijven met spreiding. Ik heb zelf zes etfs en één aandeel. Dat is spreiding genoeg voor mij.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Yaris, mag ik vragen welke ETF's jij hebt?
-
- Full Member
- Contacteer:
Naast IWDA zie ik persoonlijk geen ETF die een grote meerwaarde betekent. Spreiding is ok, maar vergeet niet dat je met spreiding altijd rendement opoffert voor gemoedsrust.
15% goud en geen bitcoin vind ik vandaag ook wat vreemd.
Los van dit alles heb je je weg gevonden naar beleggen. Ik neem aan dat je je bij elke ETF in je portefeuille wat ingelezen hebt. Als je weet wat de achterliggende aandelen, sectoren en regio zijn, en je voelt jezelf daar goed bij, dan hoef je je verder niks aan te trekken wat iemand anders daarvan denkt. Dat doe ik ook niet meer.

Neem je best een dividend of een kapitalisatie ETF? Van wat moet je keuze afhangen?
– Bij kapitalisatie worden de geïnde opbrengsten (zoals dividenden van aandelen en intresten van cash en obligaties) automatisch herbelegd in het fonds waardoor de portefeuille aandikt. Die fondsen keren met andere woorden nooit een dividend uit.
– Bij distributie worden de opbrengsten niet herbelegd, maar al dan niet gedeeltelijk uitgekeerd in de vorm van een fondsendividend. Dat gebeurt bij ons meestel jaarlijks. En op het dividend betaalt u de roerende voorheffing.
Evita, mij interesseren andermans portefeuilles niet, tenzij ze om een evaluatie vragen . Ik veronderstel dat anderen zich ook niet voor mijn portefeuille interesseren en zet die dus niet op het forum.
Ik vind het vreemd waarom mensen hier een taboe over maken over wat ze in hun portefeuille hebben zitten?
Hier wordt heel veel raad gegeven over wat een ander dient uit te voeren.
Hun eigen portefeuille het grote staatsgegheim.
X % in Energie Cooperatie's (sommige met taxshelter)
X % in Ecco nova
X % in Belgische aandelen.
X % in Tax shelter (Spreds)
X % in Etf Spdr - Iwda - Iusn - Cspx - Imea
X % in Estate Guru
X % op een spaarrekening
X % Lendahand
X % OcTober EU
En het overzicht staat in Money97 opgeslagen.
Laatst gewijzigd door platin op 28 december 2024, 11:22, 4 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Oké Yaris, bedankt voor uw antwoord. Het was maar een vraag hé, die hier volgens mij niet ongepast was.
Laatst gewijzigd door evita op 28 december 2024, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.