nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ik snap het even niet wat je bedoeld. Je denkt toch niet dat de horeca een goudmijn is.platin schreef: ↑31 december 2024, 14:16 Het gaat hier over te hoge belastingen.
Vandaag in het nieuws.
Studenten mogen minder uren werken.
Hoe we dat gaan opvangen die extra kost, we gaan de prijzen verhogen.
Waarom niet we gaan tevreden zijn met wat minder winst, 50/50 verdelen is niet aan de orde.
Dus de klanten nog wat meer uitpersen is wat van tel.
Daarna kan men dan klagen de klanten blijven weg, waarom .......
Aan een thee citroen , warm water met een theezakje van 10 eurocent , die ze voor 3 euro verkopen valt inderdaad niet veel te verdienen….
Gaat wel over een wijnbar die jobstudenten tewerkstelt.
Estate Guru believer.
Een fles inkoop 10 € halen ze vlot 5 glazen uit aan minimum 10 € .........
Toch zo een sukkels.
Estate Guru believer.
Inderdaad , aan klagers geen gebrek.Thee verkopen ze het liefst. Een zakje Pickwick thee kost 6 eurocent. Doe dat maal 500 en je kent de schamele winst. Het schijfje citroen kost natuurlijk ook iets…
Als het echt zulke goudmijnen zijn, waarom zouden er dan zovelen failliet gaan in de horeca? Maar ja een afgunstige ziet niet verder dan de prijs van een fles wijn uit den Aldi en het glas wijn dat hij in een horeca zaak drinkt hé.
Inderdaad sukkels.
Met een factor 5 zitten de meeste horeca zaken tegen breakeven aan en maken ze vrijwel geen winst.
Bij inkoop x 5,6 à 6 maken ze 10% winst als ze geluk hebben.
De inkoop is verre weg de minste van hun kosten.
Brembos, het is duidelijk dat je er absoluut geen verstand van hebt.
Laat je maar eens goed voorlichten hoe het tegenwoordig zit met de kosten in de horeca.
En nee, een thee verkopen ze niet het liefst.
Mocht jij ooit een horeca zaak moeten runnen, dan was die binnen een week failliet.
Uitschot van bv. 17 jaar kan een pro-deo advocaat krijgen op kosten van de belastingbetaler om bij de Raad van State meermaals een uitgangsverbod aan te vechten. Zelfs als men hele rijke ouders of zelfs eigendommen heeft kan dit. Men kijkt enkel naar de inkomsten uit arbeid of dop of ziekenkas. Ronduit schandalig.EarthNvstr1 schreef: ↑31 december 2024, 10:41Tja, 't is eigenlijk ongelooflijk wat er allemaal bestaat aan tegemoetkomingen.
Ik vemoed dat ik persoonlijk ook enkel maar het topje van de ijsberg zie, wellicht gelukkig maar.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bedankt Vortex. Dan is de conclusie wel dat iemand die 80% werkt een stuk meer dan 80% van zijn/haar vorige loon ontvangt. Zoals de andere poster die op 88% komt.vortex schreef: ↑31 december 2024, 10:24Dat lijkt er al beter op, wie 4/5 gaat werken houdt netto meer over dan een 4/5 loon, en bij gelijkgesteld deeltijds werken komt daar nog een RVA uitkering bovenop. In dit voorbeeld als alleenstaande zonder kinderen ten laste is dat €172 netto. Het verschil tussen voltijds en 4/5 komt dan op €118 per maand of nog; de vijfde dag van een werkweek brengt je slechts €30 op, hoeft toch niet te verbazen dat zovelen in dergelijke regelingen stappen, ik zit er via einde loopbaan regeling ook in, zou wel gek zijn om het niet te doen. Natuurlijk is het maar de vraag of de overheid hieraan middelen moet besteden, het is goed dat de mogelijkheden bestaan om minder te gaan werken zonder impact op de loopbaan maar dat mag wat mij betreft zonder bijkomende uitkering.EarthNvstr1 schreef: ↑31 december 2024, 09:54 Was trouwens ook de 45% schijf vergeten voor de 100% kolom.
Hier de aangepaste versie (voor alleenstaande zonder kind/last):Code: Selecteer alles
3.000 100% 80% Netto maandinkomen 1.928 1.638 -290 Netto maandinkomen 80% 1.542 96
Dan blijft mijn punt gelden. Het lerarentekort (terwijl er nog nooit zoveel leraars waren) is voor een deel te wijten aan versnippering, maar voor een groot deel aan deeltijds werken.
Het deeltijds werken wordt veel te veel gestimuleerd, met de krapte op de arbeidsmarkt zouden die stimuli beter afgebouwd worden...
Toen ik naar school ging (eighties/nineties) bestond het concept deeltijdse onderwijzer/regent/leraar helemaal niet. Nu lijkt het wel of er meer deeltijdsen werken dan voltijdsen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Waarop wacht je om leerkracht te worden en ook deeltijds te werken.
Ik stel voor dat je bijvb LO leerkracht wordt in het lager onderwijs waarbij je de hele dag in een sporthal met roepende kinderen mag staan (113db) voor een laag loon en zeikende ouders omdat een dikzak niet over de bok geraakt en slechte punten krijgt.
Ik stel voor dat je bijvb LO leerkracht wordt in het lager onderwijs waarbij je de hele dag in een sporthal met roepende kinderen mag staan (113db) voor een laag loon en zeikende ouders omdat een dikzak niet over de bok geraakt en slechte punten krijgt.
@ Brembos en Platin
Onderstaand enkele kosten die een horecazaak heeft:
Brutowedden
RSZ bijdrage arbeiders
Bijdrage fonds horeca
Bijdrage Horeca EP arbeiders
Netto voordelen arbeiders
Vervoer personeel
Maaltijdcheques
Huur pand
Autokosten
Onderhoud pand
Water
Gas
Elektriciteit
Klein materiaal
Computerbenodigdheden
Software
Werkkledij (aanschaf + onderhoud)
Vuilcontainer
Betaalterminal
Ereloon accountant
Diverse diensten
Beheer sociaal secretariaat
Brandverzekering
Verzekering rechtsbijstand
Parkeerkosten
Beroepsaansprakelijkheids verzekering
Bijdragen lidgelden
Internet
Telefoon
Bezoldiging uitbater
SVZ uitbater
Social. Bijdrage vennootschap
Bankinteresten
Bankkosten
Terrasvergunning
Muziekvergunning
Auteursrechten muziek
Afschrijvingen auto, meubilair, inventaris, serviesgoed, keukenapparatuur, frigo’s, vriezers, koffiemachine, afwasmachine etc.
Schoonmaakkosten
Kuisproducten
En die kosten lopen gewoon door, ook als het stil is of slecht weer.
Oh ja, haast vergeten. Het theezakje met suikerzakje en schijfje citroen of het glas wijn.
Maar ach die kosten zijn de minste zorg.
Onderstaand enkele kosten die een horecazaak heeft:
Brutowedden
RSZ bijdrage arbeiders
Bijdrage fonds horeca
Bijdrage Horeca EP arbeiders
Netto voordelen arbeiders
Vervoer personeel
Maaltijdcheques
Huur pand
Autokosten
Onderhoud pand
Water
Gas
Elektriciteit
Klein materiaal
Computerbenodigdheden
Software
Werkkledij (aanschaf + onderhoud)
Vuilcontainer
Betaalterminal
Ereloon accountant
Diverse diensten
Beheer sociaal secretariaat
Brandverzekering
Verzekering rechtsbijstand
Parkeerkosten
Beroepsaansprakelijkheids verzekering
Bijdragen lidgelden
Internet
Telefoon
Bezoldiging uitbater
SVZ uitbater
Social. Bijdrage vennootschap
Bankinteresten
Bankkosten
Terrasvergunning
Muziekvergunning
Auteursrechten muziek
Afschrijvingen auto, meubilair, inventaris, serviesgoed, keukenapparatuur, frigo’s, vriezers, koffiemachine, afwasmachine etc.
Schoonmaakkosten
Kuisproducten
En die kosten lopen gewoon door, ook als het stil is of slecht weer.
Oh ja, haast vergeten. Het theezakje met suikerzakje en schijfje citroen of het glas wijn.
Maar ach die kosten zijn de minste zorg.
Ik bezoek nagenoeg nooit de horeca , iets drinken kan je veel goedkoper thuis. Flessen wijn van 5 euro zijn aan mij niet besteed.