Credit Europe en slinkse depositopraktijken
TIP
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Re: Credit Europe en slinkse depositopraktijken
Als er in de voorwaarden "automatische verlenging" staat, heb je het natuurlijk aan je been als je niet goed oplet.
CE is echter niet alleen, bij Fortis (PNB op heden) had ik hetzelfde voor. Eén telefoontje was echter voldoende.
Helpt telefoon niet, dan heb je nog diverse mogelijkheden, in volgorde van dwingend: - mail, brief, aangetekende brief, briefje door een advocaat laten schrijven....
Bij Fortis had ik twee termijnrekeningen van 3 jaar, en zij hadden gewoonweg alles verlengd voor 5 jaar, aan een intrest die 1,5% onder de gangbare intresten lagen...
Vertrouw nooit geen enkele bank, het zijn geen vzw's...
CE is echter niet alleen, bij Fortis (PNB op heden) had ik hetzelfde voor. Eén telefoontje was echter voldoende.
Helpt telefoon niet, dan heb je nog diverse mogelijkheden, in volgorde van dwingend: - mail, brief, aangetekende brief, briefje door een advocaat laten schrijven....
Bij Fortis had ik twee termijnrekeningen van 3 jaar, en zij hadden gewoonweg alles verlengd voor 5 jaar, aan een intrest die 1,5% onder de gangbare intresten lagen...
Vertrouw nooit geen enkele bank, het zijn geen vzw's...
Je moet in eerste instantie Credit Europe zelf contacteren. Indien deze geen oplossing kan bieden waarbij beide partijen tevreden zijn kan je de Ombudsdienst contacteren. De gegevens vind je op de volgende website:crabbcharles schreef: Reeds meermaals geprobeerd en tot mijn grote frustratie is het callcenter niet te bereiken na 24 seconden wordt de verbinding afgebroken.Men wordt voor aap genomen.
Ik heb het nu nog eens geprobeerd met twee emails te sturen voor de termijnrekening verstreek.Maar helaas weer hetzelfde scenario.Weer zo een potsierlijk briefje waarin medegedeeld wordt dat men weer voor één jaar beslag legt op je tegoeden.Weer een aantal emails verzonden om de deposito te vernietigen en mijn tegoeden uit te betalen,waarop dan weer geen antwoord komt tenzij zoals vorge maal drie weken nadien.Kwestie van service en communicatie kan het tellen.
Is er nu niemand in staat deze slinkse praktijken stil te leggen en deze bank op haar plichten te wijzen ?Deze bank doet zelfs geen inspanning om op dit forum haar handelingswijze toe te lichten.
Credit Europe zal met mijn geld niet meer spelen,en haar publiciteit zal ik verzorgen.
http://www.febelfin.be/febelfin/nl/ombudsdienst/
Bemiddelingsdienst Banken - Krediet - Beleggingen
De Bemiddelingsdienst Banken - Krediet - Beleggingen is een onpartijdig bemiddelingsorgaan, waarin een Ombudsman (benoemd door de financiële sector) en een vertegenwoordiger van de consumenten zetelen. Zij kunnen u helpen bij het oplossen van een probleem met uw bank, beursvennootschap, vermogensbeheerder, beleggingsadviseur of kredietmaatschappij.
Iedere cliënt van een bank, een beursvennootschap, een kredietmaatschappij, een vermogensbeheerder of een beleggingsadviseur aangesloten respectievelijk bij de BVB , de BVK of BEAMA , die als natuurlijke persoon optreedt voor zijn privé-belangen, kan een beroep doen op de Ombudsman als hij geen genoegdoening bij zijn financiële instelling heeft gekregen.
De cliënt dient dus eerst contact op te nemen met de bevoegde dienst van zijn of haar financiële instelling - een lijst met contactgegevens vindt u hier. Krijgt de cliënt geen genoegdoening, dan moet hij de Bemiddelingsdienst duidelijk en nauwkeurig inlichten over het geschil.
De Bemiddelingsdienst brengt een niet-bindend advies uit over het probleem dat is voorgelegd. De procedure verloopt volledig schriftelijk. Al naargelang de aard van het probleem, kan de behandeling van een dossier enkele dagen tot enkele maanden vergen.
Het beroep op de Bemiddelingsdienst is kosteloos.
De Bemiddelingsdienst is te bereiken op het volgende adres:
Bemiddelingsdienst
Banken - Krediet - Beleggingen
Françoise SWEERTS, Ombudsman
François BAYI, Permanente vertegenwoordiger van de consumentenbelangen
Belliardstraat 15-17, bus 8
1040 Brussel
Tel. : +32 2 545 77 70
Fax : +32 2 545 77 79
E-mail : Ombudsman@OmbFin.be
De contactgegevens van Credit Europe volgens de ombudsman zijn:
Credit Europe Bank
voorheen Finansbank
Credit Europe Bank
Mechelsesteenweg 66
2018 Antwerpen
Verstreet Nancy
03/206.56.22
info@crediteurope.be
Ik ben zelf trouwens een tevreden klant van deze bank.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ik krijg ook altijd heel snel een antwoord op mijn vragen per e-mail. Telefonisch heb ik nooit geprobeerd:
zaterdag 10/01/09 15u51 mail gestuurd met vraag over termijnrekening. Maandag 12/01/09 16u44 duidelijk antwoord gehad.
donderdag 11/06/09 0u02 mail gestuurd met vraag om automatisch geopende termijnrekening weer te annuleren. donderdag 11/06/09 9u20 antwoord gehad dat ik dit via een gehandtekend brief of ingescande mail kon doen. Fax verstuurd op vr 12/06/09 12u30, 's avonds zag ik dat het rechtgezet was.
donderdag 03/11/09 00u32 mail gestuurd met vraag over hoe het nu zit met getrouwheidspremies sinds de wetswijziging. Antwoord gekregen o donderdag 03/11/09 09u35
Maandag 04/01/10 20u59 mail gestuurd ivm het weer aftrekken van de premie. Dnsdag 05/01/10 9u54 mail gekregen dat het een probleem was met sommige rekeningen en dat ze dit van iedereen gingen rechtzetten.
Ik heb dus altijd binnen de 24u antwoord gekregen op een email.
zaterdag 10/01/09 15u51 mail gestuurd met vraag over termijnrekening. Maandag 12/01/09 16u44 duidelijk antwoord gehad.
donderdag 11/06/09 0u02 mail gestuurd met vraag om automatisch geopende termijnrekening weer te annuleren. donderdag 11/06/09 9u20 antwoord gehad dat ik dit via een gehandtekend brief of ingescande mail kon doen. Fax verstuurd op vr 12/06/09 12u30, 's avonds zag ik dat het rechtgezet was.
donderdag 03/11/09 00u32 mail gestuurd met vraag over hoe het nu zit met getrouwheidspremies sinds de wetswijziging. Antwoord gekregen o donderdag 03/11/09 09u35
Maandag 04/01/10 20u59 mail gestuurd ivm het weer aftrekken van de premie. Dnsdag 05/01/10 9u54 mail gekregen dat het een probleem was met sommige rekeningen en dat ze dit van iedereen gingen rechtzetten.
Ik heb dus altijd binnen de 24u antwoord gekregen op een email.
Bij mij hebben ze het eerst automatisch verlengd en dan automatisch gecancelled.
Ik was toen op reis en beide opties vond ik niet goed. Op de spaarrekening bracht het niets op en bij de termijnrekening bracht het ook niets op. Ik kon het niet vlug verzetten want ik was voor lange tijd op vakantie.
Na die grote kemel van de interest ben ik blij dat het er weg is. Heb wel nog een aantal mooie termijnrekeningen bij hen.
Ik was toen op reis en beide opties vond ik niet goed. Op de spaarrekening bracht het niets op en bij de termijnrekening bracht het ook niets op. Ik kon het niet vlug verzetten want ik was voor lange tijd op vakantie.
Na die grote kemel van de interest ben ik blij dat het er weg is. Heb wel nog een aantal mooie termijnrekeningen bij hen.
Bij mij zijn er nooit problemen geweest, als ik hun gewoon een mailtje stuur.
Altijd direct vriendelijk antwoord gekregen, én correcte afhandeling van het eventuele probleem, zoals bijvoorbeeld automatische verlenging van termijndeposito's.
(soms krijg je nadien nog wel eens een brief, die automatisch verstuurd werd, en de andere briefwisseling gekruisd heeft, maar die kan je dan gewoon negeren)
Ben reeds bijna 3 jaar een tevreden klant, momenteel voornamelijk met termijnrekeningen.
Altijd direct vriendelijk antwoord gekregen, én correcte afhandeling van het eventuele probleem, zoals bijvoorbeeld automatische verlenging van termijndeposito's.
(soms krijg je nadien nog wel eens een brief, die automatisch verstuurd werd, en de andere briefwisseling gekruisd heeft, maar die kan je dan gewoon negeren)
Ben reeds bijna 3 jaar een tevreden klant, momenteel voornamelijk met termijnrekeningen.
Naar welk telefoonnummer bellen jullie dan? Cal center 070 22 44 55 is voor mij niet te bereiken,steeds een bezettoon en na 24 seconden wordt de lijn verbroken.Ik ben dat circus kotszat.
Probeer eens 03/206.56.22 tijdens de kantooruren.crabbcharles schreef: Naar welk telefoonnummer bellen jullie dan? Cal center 070 22 44 55 is voor mij niet te bereiken,steeds een bezettoon en na 24 seconden wordt de lijn verbroken.Ik ben dat circus kotszat.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Heb je de mogelijkheid om een fax te sturen (via werkgever/kennis), probeer dat dan eens, zal je veel bezorgdheid uitsparen. Een telefoongesprek staat niet op papier, en een e-mail heeft geen wettelijke manier van ontvangstbevestiging of bewijs dat de inhoud authentiek is. Fax kunnen ze in principe niet negeren, de ontvangstbevestiging is een wettelijk bewijs dat ze je bericht ontvangen hebben op het aangegeven tijdstip. Alternatief is een pak duurder: aangetekende verzending.crabbcharles schreef: Naar welk telefoonnummer bellen jullie dan? Cal center 070 22 44 55 is voor mij niet te bereiken,steeds een bezettoon en na 24 seconden wordt de lijn verbroken.Ik ben dat circus kotszat.
Beste Stier,
In de de eerste plaats hartelijkdank voor de uitgebreide informaties in verband met de ombudsdienst.
Helaas was op het nummer 03.206.56.22 al na 14 sekonden een fluittoon te horen m.a.w. lijn onderbroken.
In de de eerste plaats hartelijkdank voor de uitgebreide informaties in verband met de ombudsdienst.
Helaas was op het nummer 03.206.56.22 al na 14 sekonden een fluittoon te horen m.a.w. lijn onderbroken.
Heb je al eens via email gepoogd?crabbcharles schreef: Helaas was op het nummer 03.206.56.22 al na 14 sekonden een fluittoon te horen m.a.w. lijn onderbroken.
Via e-mail gaat het ook :
je hoeft je tijd niet te verspelen aan de telefoon, en je krijgt vlug antwoord.
Mijn ervaring is :
Ze zijn daar eerlijk ; je hoeft je geen zorgen te maken dat ze de mails zouden negeren.
Per fax (of gewone brief) gaat ook, maar daar hoef je alleen gebruik van te maken indien je handtekening noodzakelijk is.
Indien dit zo is, dan laten ze je dat weten in hun mail-antwoord.
Mijn ervaring is :
Ze zijn daar eerlijk ; je hoeft je geen zorgen te maken dat ze de mails zouden negeren.
Per fax (of gewone brief) gaat ook, maar daar hoef je alleen gebruik van te maken indien je handtekening noodzakelijk is.
Indien dit zo is, dan laten ze je dat weten in hun mail-antwoord.
Ook mijn ervaringlouise schreef: Via e-mail gaat het ook :
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Mijn eerste termijnrekening verviel op 4/1.
Ik heb ze zoals op de website gevraagd, per fax geannuleerd, op 4/1.
Dat had niet onmiddellijk resultaat.
6/1 gebeld naar 070, men was ermee bezig.
Op 10/1 een mail gestuurd.
Antwoord: stuur een fax of brief met handtekening, of scan je brief in en mail die ons. Heb ik dus opnieuw gedaan.
Dan op 12/1 nog eens gebeld naar de het 070-nummer.
Sorry, ze hadden véél faxen gekregen rond de jaarwisseling, daarom was de mijne nog niet verwerkt...
Geen nood, mijn geld zou direct worden overgeboekt naar het spaarboekje, en als ik wenste ook meteen naar de tegenrekening.
Dat vond ik een goed voorstel.
Ik houd nu mijn tegenrekening in het oog. Maar het is nog enkele uren te vroeg.
Mijn tweede termijnrekening verviel op 11/1.
Ik had ze meteen ook op 4/1 laten stopzetten op vervaldag.
Dat is perfect op tijd gebeurd. Geld is op zijn bestemming.
Conclusie: lees de brief die je krijgt bij het openen van de termijnrekening, en verwittig tijdig.
Ik heb ze zoals op de website gevraagd, per fax geannuleerd, op 4/1.
Dat had niet onmiddellijk resultaat.
6/1 gebeld naar 070, men was ermee bezig.
Op 10/1 een mail gestuurd.
Antwoord: stuur een fax of brief met handtekening, of scan je brief in en mail die ons. Heb ik dus opnieuw gedaan.
Dan op 12/1 nog eens gebeld naar de het 070-nummer.
Sorry, ze hadden véél faxen gekregen rond de jaarwisseling, daarom was de mijne nog niet verwerkt...
Geen nood, mijn geld zou direct worden overgeboekt naar het spaarboekje, en als ik wenste ook meteen naar de tegenrekening.
Dat vond ik een goed voorstel.
Ik houd nu mijn tegenrekening in het oog. Maar het is nog enkele uren te vroeg.
Mijn tweede termijnrekening verviel op 11/1.
Ik had ze meteen ook op 4/1 laten stopzetten op vervaldag.
Dat is perfect op tijd gebeurd. Geld is op zijn bestemming.
Conclusie: lees de brief die je krijgt bij het openen van de termijnrekening, en verwittig tijdig.
Laatst gewijzigd door Ecusol op 13 januari 2010, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mijn telefoontje op 12/1 heb ik met valuta 13/1 het kapitaal en de intrest op mijn tegenrekening ontvangen.
Geen intrest verloren omdat ze eerst met valuta 4/1 het kapitaal op mijn spaarrekening van CE hebben gezet, en dan met valuta 13/1 naar de andere rekening hebben overgeschreven.
Ik tevreden over de dienstverlening van CE.
Nu nog een hogere rente geven...
Geen intrest verloren omdat ze eerst met valuta 4/1 het kapitaal op mijn spaarrekening van CE hebben gezet, en dan met valuta 13/1 naar de andere rekening hebben overgeschreven.
Ik tevreden over de dienstverlening van CE.
Nu nog een hogere rente geven...