nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
ik vind het allemaal pulpfictionCarpeNoctem schreef: ↑6 januari 2025, 13:55Je volgt alweer kritiekloos het overheidsnarratief. Maar hier kun je je wat inlezen.
Of ook eens je mening geven ...
Ik kijk met heimwee terug naar de Corona lockdown en heb er nooit last van ondervonden. Eerder integendeel…
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Ik stel voor dat we er een jaarlijkse traditie van maken. Iedereen voor 2 weken terug in zijn eigen bubble. En laten we dan meteen ook het internetverkeer stilleggen gedurende die periode.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Gesloten cafés en fitnesscentra, altijd een mondkapje bij je (moeten) hebben en obsessief je handen (moeten) wassen telkens je iets aangeraakt hebt: weinig mensen zullen met heimwee terugdenken aan de tijd dat deze zaken aan de orde van de dag waren.MeneerParmentier schreef: ↑6 januari 2025, 16:45Ik stel voor dat we er een jaarlijkse traditie van maken. Iedereen voor 2 weken terug in zijn eigen bubble. En laten we dan meteen ook het internetverkeer stilleggen gedurende die periode.
Toch was het niet alleen kommer en kwel tijdens de coronacrisis. (Corona)hobby's zoals wandelen, sporten in de buitenlucht maar ook binnenshuis hobby's zoals bordspellen, gameconsoles en lego stegen in populariteit. Reizen in eigen land deed ons weer de mooie plaatsen binnen de eigen landsgrenzen ontdekken. En vooral, thuiswerk werd de norm in plaats van de uitzondering. Ja, voor sommige zaken zou je inderdaad wel met veel heimwee terugdenken aan die periode ...
Laatst gewijzigd door VincentVega op 6 januari 2025, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Cafe’s en sportscholen bezoek ik niet. Je kan net zo goed gratis in openlucht sporten.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Jij hebt duidelijk geen dierbare moeten begraven in die tijd. Plezant hoor, kiezen wie er bij mag zijn en wie niet.haelewyn schreef: ↑6 januari 2025, 15:34Totaal geen last van gehad. Ik vond die maatregelen gepast en goed.Popkwiskampioen schreef: ↑6 januari 2025, 13:59 . Maar dat ze het nadien serieus hebben uitgehangen op "advies" van o.a. professor Marx (ja, die) Van Ranst, kan toch niet worden ontkend? We zijn met 11 miljoen maandenlang elke avond als kippen in "ons kot" gestoken. Ik had gehoopt dat daar een grondig maatschappelijk debat over zou worden gevoerd als alles acht de rug was, maar niets daarvan.
Maar gezien er verschillende meningen waren mocht het daarna wel ophouden.
Voor mij is dat debat achteraf niet nodig en tijdverspilling.
Als er een debat moet komen, pomp er dan aub niet onnodig geld van de gemeenschap in.
Onnodig... Ons land zou misschien voor een keer eens goed voorbereid kunnen zijn op iets. Of gaan we opnieuw MVR zijn totalitaire lusten laten botvieren als het nog eens zo ver is?
MVR en totalitaire lusten ? Welke blokker bedoelt u?
Komaan, haal je logica even boven.Popkwiskampioen schreef: ↑6 januari 2025, 22:17]
Jij hebt duidelijk geen dierbare moeten begraven in die tijd. Plezant hoor, kiezen wie er bij mag zijn en wie niet.
Alle Belgen zijn gelijk voor de wet.
Ouderlingen hebben vaker sterfte dan jongeren. Wie gaat er vaakst naar een begrafenis ? Ouderlingen..
We sluiten cafés om verspreiding te voorkomen maar op een begrafenis kan alles ?
Een pandemie met enkele miljoenen doden is niet plezant.
Neem je het MVR of eender wie kwalijk dat ze het niet plezant gemaakt hebben ?
Dan zijn we uitgepraat, vrees ik.
Met enkele kortzichtige ideeën loste je het probleem toen ook niet op.
Een pandemie is lastig. Niemand zal je dat tegenspreken. Ik had last van de pandemie. Niet van de maatregelen.voorheenCP1234 schreef: ↑6 januari 2025, 23:12 Een trol onder zijn steen kan daar inderdaad weinig last van hebben gehad, een mens daarentegen wel;
En ik herinner me toch vaak dat ik die Virologen gelijk moest geven, er waren toch vaak momenten dat maatregelen werden gelost en je kort later cijfers weer omhoog zag gaan.haelewyn schreef: ↑Gisteren 07:18Een pandemie is lastig. Niemand zal je dat tegenspreken. Ik had last van de pandemie. Niet van de maatregelen.voorheenCP1234 schreef: ↑6 januari 2025, 23:12 Een trol onder zijn steen kan daar inderdaad weinig last van hebben gehad, een mens daarentegen wel;
Virologen , infectiologen , statistici, .... allemaal dezelfde conclusies. Maar wat blijkt dan hier ... MVR de gebeten hond ...
Of neen, Er was één Viroloog die zich onderscheidde van de rest van de Virologen , vermoedelijk degene waar ViVi zich ook in kon vinden wegens hetzelfde kaliber (daar waar de rest van de samenleving het eigenlijk een clown vond)
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220110_96378704
Nu ik trouwens zijn foto nog eens zie ik precies wel een gelijkenis met Vega zijn avatar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Pas op of je krijgt een ban wanneer de vriendjes van de trol of de trol zelf je via zijn andere accounts je gaan melden.voorheenCP1234 schreef: ↑6 januari 2025, 23:12Een trol onder zijn steen kan daar inderdaad weinig last van hebben gehad, een mens daarentegen wel; blij dat je eindelijk inziet dat je niets meer bent dan een zielige irritante TROL !!
De negeerlijst is de beste oplossing.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Voor die saus die je moet maken van je kerstboom, moet je ook de stam erbij doen?
Gelukkig hebben wetenschappers wel voldoende voortschrijdend inzicht om te erkennen dat men veel te ver is doorgeslagen en hopelijk heeft de politiek ook voldoende inzicht om bij een volgende pandemie een wetenschapper aan te stellen ipv MVR https://www.nwo.nl/cases/viruswijsheid- ... onaperiodePopkwiskampioen schreef: ↑6 januari 2025, 22:17 Onnodig... Ons land zou misschien voor een keer eens goed voorbereid kunnen zijn op iets. Of gaan we opnieuw MVR zijn totalitaire lusten laten botvieren als het nog eens zo ver is?
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Dat artikel brengt een veel genuanceerder verhaal dan wat jij suggereert.vortex schreef: ↑Gisteren 10:42 Gelukkig hebben wetenschappers wel voldoende voortschrijdend inzicht om te erkennen dat men veel te ver is doorgeslagen en hopelijk heeft de politiek ook voldoende inzicht om bij een volgende pandemie een wetenschapper aan te stellen ipv MVR https://www.nwo.nl/cases/viruswijsheid- ... onaperiode
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Jammer dat je op de man speelt en niet op de inhoud. Maar dat zegt vermoedelijk meer over jezelf dan over mij ...KV schreef: ↑Gisteren 08:47 Of neen, Er was één Viroloog die zich onderscheidde van de rest van de Virologen , vermoedelijk degene waar ViVi zich ook in kon vinden wegens hetzelfde kaliber (daar waar de rest van de samenleving het eigenlijk een clown vond)
Nu ik trouwens zijn foto nog eens zie ik precies wel een gelijkenis met Vega zijn avatar
Bijzonder jammer dat je mij ook nog eens woorden en gedachten toedicht die totaal niet kloppen.
Ook ik moet van die man niet hebben. En ik ben ook geen corona ontkenner of anti-vaxer zo.
Ik vond de maatregelen in het begin - toen mensen nog niet gevaccineerd waren - grotendeels terecht. Eenmaal iedereen dubbel gevaccineerd was mocht van mijn part sneller worden overgegaan naar "het normale leven".
Zoals eerder al ergens vermeld vond ik bepaalde virologen zoals Steven Van Gucht en Pierre Van Damme best bekwaam en kon ik hen grotendeels volgen. Met Marc Van Ranst had ik vooral het probleem dat hij zich niet enkel als viroloog maar ook over politiek zeer uitgesproken wou manifesteren. Maar dat rechtvaardigt geenszins de bedreigingen die hij heeft gekregen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat dit uitgerekend uit uw mond moet komenVincentVega schreef: ↑Gisteren 11:48Jammer dat je op de man speelt en niet op de inhoud. Maar dat zegt vermoedelijk meer over jezelf dan over mij ...KV schreef: ↑Gisteren 08:47 Of neen, Er was één Viroloog die zich onderscheidde van de rest van de Virologen , vermoedelijk degene waar ViVi zich ook in kon vinden wegens hetzelfde kaliber (daar waar de rest van de samenleving het eigenlijk een clown vond)
Bijzonder jammer dat je mij ook nog eens woorden en gedachten toedicht die totaal niet kloppen.
Hoor en zie jezelf toch eens bezig zeg....