Roerende voorheffing
Roerende voorheffing
Het is voor mij niet duidelijk of de uitgekeerde interest op een MeDirect Essential en MeDirect Fidelity bruto of netto zijn?
Werd er roerende voorheffing afgehouden alvorens het bedrag wordt uitgekeerd?
Bedankt
Werd er roerende voorheffing afgehouden alvorens het bedrag wordt uitgekeerd?
Bedankt
Re: Roerende voorheffing
Brutto als onder de vrijstelling.
Vanaf 1/4/24 inclusief 1/1/25 alle ontvangen rente + premie optellen.
De totaal som boven de vrijstelling is het bedrag invullen 1151 /2151 op jaarlijkse aangifte.
Vermits ook bij NICB gaat het tellen worden.
Hopelijk wat duidelijk.
Vanaf 1/4/24 inclusief 1/1/25 alle ontvangen rente + premie optellen.
De totaal som boven de vrijstelling is het bedrag invullen 1151 /2151 op jaarlijkse aangifte.
Vermits ook bij NICB gaat het tellen worden.
Hopelijk wat duidelijk.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het staat toch duidelijk op het uittreksel vermeld als er RV is afgehouden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik merk op dat Medirect elk jaar de interest stort met vermelding "Getrouwheidspremie" en op 1 januari zie ik "Bruto-rente".
Maar ik zie nergens vermelding van roerende voorheffing.
Is dat omdat ik niet boven de 1050 euro kom bij Medirect?
En Bruto is dan netto?
Maar ik dien deze bedragen dus nog wel op te tellen (van alle rekeningen die ik heb) en aangeven in de belastingen (als ik dus boven de 1050 zit)?
Maar ik zie nergens vermelding van roerende voorheffing.
Is dat omdat ik niet boven de 1050 euro kom bij Medirect?
En Bruto is dan netto?
Maar ik dien deze bedragen dus nog wel op te tellen (van alle rekeningen die ik heb) en aangeven in de belastingen (als ik dus boven de 1050 zit)?
als je niet aan 1050€komt, houden ze zelf geen RV af , dit jaar is het terug maar 1020€.
Dus je zal deze bij al de andere rekeningen moeten optellen en dan 1050€ vrijstelling aftrekken. De overschot is hetgene wat je moet aangeven aan de belastingen.
Ik weet bij Santander Bank wordt alles opgeteld van 01-04-25 + 01-07-25 + 01-10-25 + (31-12-2025/01-01-2026) en als dat bedrag > 1050€ dat ze dan wel zelf roerende voorheffing aanhouden. (Totaal - 1050) x 0,15
Dus je zal deze bij al de andere rekeningen moeten optellen en dan 1050€ vrijstelling aftrekken. De overschot is hetgene wat je moet aangeven aan de belastingen.
Ik weet bij Santander Bank wordt alles opgeteld van 01-04-25 + 01-07-25 + 01-10-25 + (31-12-2025/01-01-2026) en als dat bedrag > 1050€ dat ze dan wel zelf roerende voorheffing aanhouden. (Totaal - 1050) x 0,15
Je moet het maar kunnen volgen... :-)
Bedankt!
Bedankt!
21 augustus 2025: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... paren.html
Door het slechte-huisvader beleid van de regering weten de banken ook niet meer welke de vrijstelling van RV van toepassing was voor een spaarrekening in 2025:
Volgens: NIBC, Santander: 1050Euro
Volgens: Argenta, KBC: 1020Euro
Is deze bevriezing van vrijstelling gestemd geraakt?
Aangezien het geld opbrengt voor de roverheid vermoed ik ...
Door het slechte-huisvader beleid van de regering weten de banken ook niet meer welke de vrijstelling van RV van toepassing was voor een spaarrekening in 2025:
welke oen geeft er dat nu aan aan de belastingen? Die gegevens geraken toch niet bij fiscus.Teebee schreef: ↑Vandaag 14:43 als je niet aan 1050€komt, houden ze zelf geen RV af , dit jaar is het terug maar 1020€.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik geef dat ook aan.
Uiteindelijk kunnen ze de saldi zien in het CAP en van buitenlandse spaarrekeningen staat het bedrag aan intresten op de CRS.
Uiteindelijk kunnen ze de saldi zien in het CAP en van buitenlandse spaarrekeningen staat het bedrag aan intresten op de CRS.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
De bevriezing van het bedrag gedurende 5 jaar vanaf inkomsten 2025, staat in de Wet van 11 december 2025 houdende Diverse bepalingen (nog een nasleep van het PAASakkoord, jawel!).Int74 schreef: ↑Vandaag 15:11 21 augustus 2025: https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... paren.html
Ze is dus wel degelijk gestemd geraakt en gaat met terugwerkende kracht in maar is nog niet verschenen in het Belgisch Staatsblad.
Vandaar de verwarring.
Gekker wordt het niet
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Als sommige banken 1050 € hanteren, moet de belastingplichtige dat corrigeren in zijn aangifte hé