Instantbetalingen verplicht 4/1/'25 voor gans SEPA zone
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Instantbetalingen verplicht 4/1/'25 voor gans SEPA zone
Ik heb dinsdagavond geld overschreven van ING naar BNP, instant aangekomen, en daarna direct doorgestuurd naar NBIC rekening. Is nog steeds niet aangekomen.
Keytrade voldoet aan de actuele reglementering: inkomende instantbetalingen worden correct verwerkt. Uitgaande werken nog niet, maar daartoe zijn ze ook nog niet verplicht.
Bij NIBC gaat het vermoedelijk om een spaarrekening? Dat is geen betaalrekening, dus valt die ook niet onder de regelgeving inzake instantbetalingen.
Bij NIBC gaat het vermoedelijk om een spaarrekening? Dat is geen betaalrekening, dus valt die ook niet onder de regelgeving inzake instantbetalingen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Keytrade voldoet NIET wil je zeggen? Een inkomende instantoverschrijving van Argenta naar mijn Keytrade zichtrekening werd vandaag alvast helemaal niet instant verwerkt
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Overschrijving van Belfius naar Bank van Breda van woensdagavond stond er gisteren nog niet op, vandaag wel.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
heb je de autoreply gekregen? Ze zitten daar met een "tijdelijke" achterstand die al jaren duurt.
Ssssstttt... over keytrade mag je hier alleen goede dingen vertellen op Spaargids.
Heeft iemand al inkomende instant betalingen correct zien binnenkomen bij keytrade ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
inkomend naar Keytrade werkt.
Inderdaad, inkomende overschrijvingen komen instant toe op Keytrade. Toch vanuit mijn ING rekening. Bij bv. Belfius moet je wel "instant" aanvinken en is dat niet standaard het geval.
Over Keytrade is al veel gezegd en geschreven op dit forum, maar voor een gratis bank mag je misschien ook niet klagen? Zelf nooit problemen gehad bij het betalen in de winkel (en dat is toch het voornaamste) Gratis VISA Gold met verzekeringen, goede spaarrentes, lage kosten voor beleggingen en aandelen (binnenkort verlaagd)... Bij Belfius zou dit je €7,50 per maand kosten. Paar duizend euro in een mensenleven. In beide gevallen offer je wat op.
Over Keytrade is al veel gezegd en geschreven op dit forum, maar voor een gratis bank mag je misschien ook niet klagen? Zelf nooit problemen gehad bij het betalen in de winkel (en dat is toch het voornaamste) Gratis VISA Gold met verzekeringen, goede spaarrentes, lage kosten voor beleggingen en aandelen (binnenkort verlaagd)... Bij Belfius zou dit je €7,50 per maand kosten. Paar duizend euro in een mensenleven. In beide gevallen offer je wat op.
Argenta heeft blijkbaar nog niet door dat Keytrade wel inkomende instantoverschrijvingen accepteert. Het probleem zit bij hen, want via BNP en ING is er alvast geen probleem.Pascal_6oh9 schreef: ↑10 januari 2025, 21:34 Keytrade voldoet NIET wil je zeggen? Een inkomende instantoverschrijving van Argenta naar mijn Keytrade zichtrekening werd vandaag alvast helemaal niet instant verwerkt
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat is een belangrijke nuance inderdaad, goed om weten, merci.johann schreef: ↑11 januari 2025, 12:41Argenta heeft blijkbaar nog niet door dat Keytrade wel inkomende instantoverschrijvingen accepteert. Het probleem zit bij hen, want via BNP en ING is er alvast geen probleem.Pascal_6oh9 schreef: ↑10 januari 2025, 21:34 Keytrade voldoet NIET wil je zeggen? Een inkomende instantoverschrijving van Argenta naar mijn Keytrade zichtrekening werd vandaag alvast helemaal niet instant verwerkt
-
- Newbie
- Contacteer:
Me Direct voldoet niet aan Europese richtlijn me dunkt, want kan momenteel geen inkomende instant overschrijving aanvaarden.
Vandaag als test overschrijving gedaan van KBC naar Keytrade via KBC Mobile. Nog niet toegekomen. Vreemd. Of moet je die optie in KBC Mobile ergens aanvinken? Heb een basisrekening.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En is het geld dan terug op je rekening gekomen? Het is niet gezegd dat het probleem bij Argenta ligt.johann schreef: ↑11 januari 2025, 12:41Argenta heeft blijkbaar nog niet door dat Keytrade wel inkomende instantoverschrijvingen accepteert. Het probleem zit bij hen, want via BNP en ING is er alvast geen probleem.Pascal_6oh9 schreef: ↑10 januari 2025, 21:34 Keytrade voldoet NIET wil je zeggen? Een inkomende instantoverschrijving van Argenta naar mijn Keytrade zichtrekening werd vandaag alvast helemaal niet instant verwerkt
Volgens de regels zou dit moeten gebeuren:
#4 Hoe lang duurt het voor een instantoverschrijving op de rekening van mijn begunstigde staat?
Betaal je bijvoorbeeld je energiefactuur met een instantoverschrijving, dan staat het geld binnen enkele seconden op de rekening van je energieleverancier. Die kan het ontvangen bedrag onmiddellijk gebruiken.
Als het geld niet binnen enkele seconden op de rekening staat, gaat de betaling niet door.
https://febelfin.be/nl/themas/digitaal- ... nt-payment
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Misschien schort er toch iets bij Keytrade.
Normaal gezien gaat KBC kiezen voor de snelste optie - als ik hun website mag geloven:
Hoe doe je een realtime overschrijving bij KBC?
Als klant moet je hier zelf niets voor doen. Voor overschrijvingen van een KBC-Plusrekening, KBC-Basisrekening, KBC-Zichtrekening, KBC-Basisbankdienst of een zakelijke rekening en die geregistreerd zijn in KBC Touch, KBC Mobile of op de overschrijvingsautomaat, zorgen wij automatisch voor een zo snel mogelijke verwerking.
Zo snel mogelijk betekent als instantoverschrijving. Als dat niet kan, bijvoorbeeld omdat het een overschrijving is naar een bank die (nog) geen instantoverschrijvingen kan ontvangen, dan blijft het een gewone overschrijving.