Defensie aandelen.
TIP
Re: Defensie aandelen.
Is dit geen alternatief: iShares Global Aerospace & Defence UCITS ETF USD (Acc), IE000U9ODG19.
Top 10 holdings (van 58):
GE Aerospace 13.09%
RTX Corp. 10.70%
Lockheed Martin 7.46%
The Boeing Co. 7.44%
Airbus SE 6.33%
Safran SA 5.22%
General Dynamics 4.87%
TransDigm Group 4.69%
Northrop Grumman Corp. 4.50%
Rolls-Royce Holdings 3.93%
GE Aerospace 13.09%
RTX Corp. 10.70%
Lockheed Martin 7.46%
The Boeing Co. 7.44%
Airbus SE 6.33%
Safran SA 5.22%
General Dynamics 4.87%
TransDigm Group 4.69%
Dat hangt er van af hé , dat zou een ideale keuze geweest zijn.Yaris schreef: ↑Gisteren 13:00 Is dit geen alternatief: iShares Global Aerospace & Defence UCITS ETF USD (Acc), IE000U9ODG19.
GE Aerospace 13.09%
RTX Corp. 10.70%
Lockheed Martin 7.46%
The Boeing Co. 7.44%
Airbus SE 6.33%
Safran SA 5.22%
General Dynamics 4.87%
TransDigm Group 4.69%
Indien er wordt doorgezet in investeringen in defensie , maar men ziet het licht in Europa en beslist strategisch dit te doen in Europese defensiebedrijven, dan lijkt een HANetf een hoger potentieel te hebben wegens hun Europese karakter.
Zoals ik eerder schreef vandaar een combinatie van de twee andere etf's waarmee je zowel Europees al US gespreid zit.
Zouden we niet in de Russische defensie-industrie investeren? Dat is een bloeiende industrie. 8,7% van het bbp in Rusland gaat naar defensie. Als de VS de NAVO verlaten zal Europa binnen vijf jaar toch een deel van Rusland zijn, dus dan steunen we tegelijk de economie van ons eigen toekomstig land.
Het probleem is dat je door de sancties nergens nog Russische aandelen kunt kopen. Ik weet niet of er brokers zijn waar je er in kan handelen. Sedert de inval in Oekraïne zijn mijn aandelen in GLTR geblokkeerd. Zelfs het dividend wordt niet uitbetaald
Laatst gewijzigd door Kwakkie op 12 januari 2025, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, ik heb ooit een fonds in Oost-Europa en Rusland gehad. Het was zeer volatiel. Grote stijgingen wisselden af met grote dalingen. Daarom heb ik het verkocht. Gelukkig maar, anders zat ik er nu mee.
In geografische allocatie is er geen verschil.
HANetf: allocatie aan VS: 62,71%
VanEck: allocatie aan VS: 62,27%
HANetf: allocatie aan VS: 62,71%
VanEck: allocatie aan VS: 62,27%
Ik heb deze in optie geplaatst.
VanEck Defense UCITS ETF - A USD ACC (DFEN)
ISIN: IE000YYE6WK5
Mag ik eens de ISIN van de HAN ETF als het mogelijk is?
Bedankt
VanEck Defense UCITS ETF - A USD ACC (DFEN)
ISIN: IE000YYE6WK5
Mag ik eens de ISIN van de HAN ETF als het mogelijk is?
Bedankt
IE000OJ5TQP4