Kluishuur KBC wéér gestegen
Re: Kluishuur KBC wéér gestegen
Of de gratis rekening onderstaande aanbied.
De verzekeringen bij mijn kbc mastercard zijn alvast al goedkoper dan een paar keer bvb annulatie verzekering betalen bij bvb een weekje weg.
Betaling via mastercard dan ook nog niet verplicht, overschrijving geeft ook dekking.
ANNULERINGSVERZEKERING_ 8% van de reissom 1500 *0.08 = al 120 € per persoon.
REISBIJSTANDSVERZEKERING_3% van de reissom 1500* 0.03 = al 45 € per persoon.
VOLLEDIGE VERZEKERING (annulering + reisbijstand en bagage) _ 10% van de reissom 1500* 0,1= 150 € per persoon voor een simpel weekje weg eenmaal.
Dus betaal slechts 84 € per jaar. mastercard + rekening.
Bijstand wereldwijd 25,00 Eur per jaar. (eender welk vervoermiddel bij auto polis)
Dan nog mijn gratis Mutas wereldwijd bij mijn ziekenfonds.
Zou toch maar een betalende rekening nemen tenzij een kluizenaar die nooit eens op reis gaat.
Laatst gewijzigd door platin op 10 januari 2025, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
In dat geval presenteer ik nog een tip: verzeker enkel wat U zich niet kunt veroorloven te verliezen.
Ikzelf heb nooit ofte nimmer een annulatieverzekering betaald.
Ik heb gezegd.
En het ging over al dan niet een gratis zichtrekening.
Zuinige Noorderbuur ?
Estate Guru believer.
Da’s echt zever. Ik heb nog niet zo lang een nieuwe auto. Ik kan het mij veroorloven hem te verliezen, maar toch heb ik een omnium genomen. Ongeveer 700 euro/jaar voor 2 of 3 jaar weegt niet op tegen de kost bij verlies van de auto (+gemoedsrust).
Neem jij ook geen brandverzekering wanneer je je een nieuwe woning kan veroorloven?
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Blij te lezen dat ik niet de enige verontwaardigde KBC klant ben.
Ik had 't toen ook even opgezocht, laatste huurbetaling die ik gedaan had was 135€ voor 3 jaar.
Deze week ging er 540€ af voor de komende 3 jaar. 180€ per jaar dus nu. Een stijging van 300%, huurprijs x4 gewoon.
Ik heb hiervoor naar mijn kantoor gebeld en ze zeiden dat dit correct was en ik hier ergens van op de hoogte was gesteld. We hebben samen dan bekeken waar dit zogezegd was. Bleek in een link van een 5 pagina's lange brief. Alsof ik iedere link ga openklikken in een aankondigingsbrief.
Ik heb mijn kluis dan ook opgezegd en mijn huurgeld teruggestort gekregen.
Ik vermoed dat ze van die kluisverhuur af willen en 'm daardoor zo extreem duur prijzen, om dan geleidelijk 't aantal kluizen af te bouwen.
Ik had 't toen ook even opgezocht, laatste huurbetaling die ik gedaan had was 135€ voor 3 jaar.
Deze week ging er 540€ af voor de komende 3 jaar. 180€ per jaar dus nu. Een stijging van 300%, huurprijs x4 gewoon.
Ik heb hiervoor naar mijn kantoor gebeld en ze zeiden dat dit correct was en ik hier ergens van op de hoogte was gesteld. We hebben samen dan bekeken waar dit zogezegd was. Bleek in een link van een 5 pagina's lange brief. Alsof ik iedere link ga openklikken in een aankondigingsbrief.
Ik heb mijn kluis dan ook opgezegd en mijn huurgeld teruggestort gekregen.
Ik vermoed dat ze van die kluisverhuur af willen en 'm daardoor zo extreem duur prijzen, om dan geleidelijk 't aantal kluizen af te bouwen.
Waar ga je dan heen met de inhoud ervan?
Ja het is veel geld maar je moet het IMHO afzetten als % van wat erin ligt qua waarde, al laten een aantal zaken zich uiteraard lastig schatten. 1 kg goud is dik 80K € tegenwoordig, da’s duidelijk, maar wat is een gouden zeldzame vintage Rolex waard? Je kan je baseren op veilingen om een idee te hebben, maar dan nog kan het easy factor 2-3 schelen…
Plus een aantal zaken hebben een beetje emotionele waarde die lastig in € te drukken is.
Plus een aantal zaken hebben een beetje emotionele waarde die lastig in € te drukken is.
In dat geval kun je het je niet permitteren. Indien het totaalverlies van de auto eveneens een verlies van gemoedsrust veroorzaakt dan kunt U het verlies niet veroorloven. Ik illustreer met een voorbeeld: Beeldt U zich in dat u 1,7 miljoen op uw rekening heeft staan. Uw auto kostte 100.000 EUR, wat bespottelijk duur is. Maar uw auto is 3 jaar oud en heeft slechts een restwaarde van 50.000 EUR. In geval van totaalverlies hebt u na de auto te vervangen nog een bedrag van slechts 1.650.000 euro. Gaat u daar uw slaap voor laten?
Een aantal verzekeringen, ik denk aan BA bij de autoverzekering, maar ook brandverzekering zijn wettelijk verplicht.
Ik heb gezegd.
KBC wenst U niet als klant.miljonairtje schreef: ↑11 januari 2025, 10:44 Ik vermoed dat ze van die kluisverhuur af willen en 'm daardoor zo extreem duur prijzen, om dan geleidelijk 't aantal kluizen af te bouwen.
Ik heb gezegd.
Misschien hier op de site eens kijken naar alle aanbieders en hun rente.
En ja het zijn banken zonder kantoor.
En die 100.000 is een lege doos vertellen ze er niet bij typisch Kbc ouderen bang maken.
Estate Guru believer.
@Rhijnvis,
Ter info (hoewel off-topic): een brandverzekering is niet wettelijk verplicht in België !
Correctie: Een brandverzekering is niet verplicht voor de eigenaar van het pand. Voor de huurder is dit wel degelijk sinds kort verplicht.
Ik heb gezegd.
-
- Full Member
- Contacteer: