GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
WDP neemt oude site Renault over in Vilvoorde
https://trends.knack.be/kanaal-z/z-nieu ... ault-site/
Maandag eindelijk terug omhoog...?
Ik zou niet weten waarom. Denk eerder omlaag.nickname schreef: ↑10 januari 2025, 23:40 WDP neemt oude site Renault over in Vilvoorde
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
+1 Tenzij ze er direct een goed project aan kunnen koppelen dat bijna zeker vergund zal raken is dit niet direct iets om een positieve koersinvloed te hebben.Finny10 schreef: ↑10 januari 2025, 23:58Ik zou niet weten waarom. Denk eerder omlaag.nickname schreef: ↑10 januari 2025, 23:40 WDP neemt oude site Renault over in Vilvoorde
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom niet?
Idem maar toewijzing put waardoor ik €19,68 betaald heb.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Het rendeert al 7% zonder project (er zijn al huurders). Dat ligt in lijn met hun portefeuille dus ik zie het negatieve niet.voorheenCP1234 schreef: ↑11 januari 2025, 02:47+1 Tenzij ze er direct een goed project aan kunnen koppelen dat bijna zeker vergund zal raken is dit niet direct iets om een positieve koersinvloed te hebben.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zo denk ik er ook over!reteiP schreef: ↑11 januari 2025, 10:49Het rendeert al 7% zonder project (er zijn al huurders). Dat ligt in lijn met hun portefeuille dus ik zie het negatieve niet.voorheenCP1234 schreef: ↑11 januari 2025, 02:47
+1 Tenzij ze er direct een goed project aan kunnen koppelen dat bijna zeker vergund zal raken is dit niet direct iets om een positieve koersinvloed te hebben.
Dat is het heden. Maar wat gaat er in de toekomst gebeuren met een stijgende inflatie en economie die onderuit gaat?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Misschien eens een nieuwe bril kopen.LaCucaracha schreef: ↑11 januari 2025, 16:47Welke stijgende inflatie? Ik zie alleen maar een dalende inflatie de laatste2jaar?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat jij dat beter zou doen... 2 jaar geleden zaten we nog aan +10%, nu tussen 2 en 3%. En ja de laatste maanden is ze lichtjes stijgend, maar zoom even uit en de trend is dalend.Finny10 schreef: ↑11 januari 2025, 19:06Misschien eens een nieuwe bril kopen.LaCucaracha schreef: ↑11 januari 2025, 16:47
Welke stijgende inflatie? Ik zie alleen maar een dalende inflatie de laatste2jaar?
Nu zitten we aan de 4,4% in België en de rente is stijgend, zowel hier als in de US.LaCucaracha schreef: ↑Gisteren 20:12Ik denk dat jij dat beter zou doen... 2 jaar geleden zaten we nog aan +10%, nu tussen 2 en 3%. En ja de laatste maanden is ze lichtjes stijgend, maar zoom even uit en de trend is dalend.
Mijn abonnement bij Trends is verlopen en ik wil voorlopig niet verlengen ,kan iemand me dit artikel sturen?
https://trends.knack.be/beleggen/adviez ... -holdings/
Ziet er boeiend uit
https://trends.knack.be/beleggen/adviez ... -holdings/
Ziet er boeiend uit
Weinig interessants, en niets nieuws. Dat U zoch niet mag blindstaren op de korting, niet voor GVVs en niet voor holdings. De korting is er om een reden, vaak slecht bestuur gekoppeld aan een lagere operationele winstgevendheid, lagere bezetting etc.
"Het idee van intrinsieke waarde zet mensen op het verkeerde been en wordt vaak verward of gelijkgesteld met waardering. Het is niet meer dan een vereffeningswaarde die vertelt wat een gvv of een holding waard zou zijn als ze al haar vastgoed of investeringen zou verkopen en schulden zou afbetalen.
Maar dat zegt voor gvv’s niets over kwalitatieve factoren zoals de bezettingsgraad, de huurrendementen, de algemene winstgevendheid, de schuldgraad, het dividendbeleid of de groeimogelijkheden. Die zaken bepalen net de premie of korting waartegen een gvv noteert. Een korting wil zeggen dat er kwalitatief wat aan schort, dat de bezettingsgraad of de huurrendementen te laag zijn, het dividend niet houdbaar is, de schuldgraad te hoog, er weinig groei in het vooruitzicht ligt, of alles samen. Dan is een korting gerechtvaardigd, niet omdat het een koopje is, wel omdat het om ‘lagere’ kwaliteit gaat. De kortingenfetisj van sommige holding- en gvv-beleggers slaat daarmee de bal mis.
In de winkelstraat zijn kortingen afprijzingen. Hetzelfde product wordt tegen een lagere prijs verkocht. Op de beurs zijn kortingen kortingen. De koers is lager omdat het een slechtere belegging is."
"Het idee van intrinsieke waarde zet mensen op het verkeerde been en wordt vaak verward of gelijkgesteld met waardering. Het is niet meer dan een vereffeningswaarde die vertelt wat een gvv of een holding waard zou zijn als ze al haar vastgoed of investeringen zou verkopen en schulden zou afbetalen.
Maar dat zegt voor gvv’s niets over kwalitatieve factoren zoals de bezettingsgraad, de huurrendementen, de algemene winstgevendheid, de schuldgraad, het dividendbeleid of de groeimogelijkheden. Die zaken bepalen net de premie of korting waartegen een gvv noteert. Een korting wil zeggen dat er kwalitatief wat aan schort, dat de bezettingsgraad of de huurrendementen te laag zijn, het dividend niet houdbaar is, de schuldgraad te hoog, er weinig groei in het vooruitzicht ligt, of alles samen. Dan is een korting gerechtvaardigd, niet omdat het een koopje is, wel omdat het om ‘lagere’ kwaliteit gaat. De kortingenfetisj van sommige holding- en gvv-beleggers slaat daarmee de bal mis.
In de winkelstraat zijn kortingen afprijzingen. Hetzelfde product wordt tegen een lagere prijs verkocht. Op de beurs zijn kortingen kortingen. De koers is lager omdat het een slechtere belegging is."
Ik heb gezegd.
Helder,zeer zeker,ik heb ook jaren geïnvesteerd in GVV's en holdings....Rhijnvis schreef: ↑Vandaag 08:50 Weinig interessants, en niets nieuws. Dat U zoch niet mag blindstaren op de korting, niet voor GVVs en niet voor holdings. De korting is er om een reden, vaak slecht bestuur gekoppeld aan een lagere operationele winstgevendheid, lagere bezetting etc.
Goed voor gepensioneerden die er graag inkomen uit verwerven...
Nu koop ik gewoon hele markt.(Imie)