Instantbetalingen verplicht 4/1/'25 voor gans SEPA zone
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Instantbetalingen verplicht 4/1/'25 voor gans SEPA zone
En is het geld dan terug op je rekening gekomen? Het is niet gezegd dat het probleem bij Argenta ligt.johann schreef: ↑11 januari 2025, 12:41Argenta heeft blijkbaar nog niet door dat Keytrade wel inkomende instantoverschrijvingen accepteert. Het probleem zit bij hen, want via BNP en ING is er alvast geen probleem.Pascal_6oh9 schreef: ↑10 januari 2025, 21:34 Keytrade voldoet NIET wil je zeggen? Een inkomende instantoverschrijving van Argenta naar mijn Keytrade zichtrekening werd vandaag alvast helemaal niet instant verwerkt
Volgens de regels zou dit moeten gebeuren:
#4 Hoe lang duurt het voor een instantoverschrijving op de rekening van mijn begunstigde staat?
Betaal je bijvoorbeeld je energiefactuur met een instantoverschrijving, dan staat het geld binnen enkele seconden op de rekening van je energieleverancier. Die kan het ontvangen bedrag onmiddellijk gebruiken.
Als het geld niet binnen enkele seconden op de rekening staat, gaat de betaling niet door.
https://febelfin.be/nl/themas/digitaal- ... nt-payment
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Misschien schort er toch iets bij Keytrade.
Normaal gezien gaat KBC kiezen voor de snelste optie - als ik hun website mag geloven:
Hoe doe je een realtime overschrijving bij KBC?
Als klant moet je hier zelf niets voor doen. Voor overschrijvingen van een KBC-Plusrekening, KBC-Basisrekening, KBC-Zichtrekening, KBC-Basisbankdienst of een zakelijke rekening en die geregistreerd zijn in KBC Touch, KBC Mobile of op de overschrijvingsautomaat, zorgen wij automatisch voor een zo snel mogelijke verwerking.
Zo snel mogelijk betekent als instantoverschrijving. Als dat niet kan, bijvoorbeeld omdat het een overschrijving is naar een bank die (nog) geen instantoverschrijvingen kan ontvangen, dan blijft het een gewone overschrijving.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Getest met Hellobank en Belfius. Beiden werken instant naar Keytrade.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
beobank -> Keytrade werkt ook.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@frisk goede tip om instant aan te vinken bij Belfius.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bij KBC ook geen instantbetaling naar Nederland. Bij ING wel. Volgens KBC ligt dit aan de ontvangende bank in NL, lijkt mij eerder dat KBC (nog) niet alles goed geregeld heeft.
Met belfius wel instant naar revolut Litouwen..
- Vincent2018
- Full Member
beste bank in België is nog altijd ING.... zonder problemen instantbetalingen van 100 k en meer naar Duitsland, Litouwen,Nederland ... ( naar bv. Revolut, Trade Republic, Degriro, Bunq ) nooit geen miserie mee gehad en dat is lang zo. Zeker niet zoals die zeveraars Belfius, KBC, Keytrade, Hellobank,BNP ..... waar je geen baas over eigen centen bent.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Misschien moeten sommigen eens opzoeken welke banken meedoen aan het Sepa verhaal.
Me Direct alvast niet is een beleggingsbank.
Me Direct alvast niet is een beleggingsbank.
Estate Guru believer.
KBC heeft std en uitsluitend instantoverschrijvingen (vertrekt toch zo). En dit voor alle rekeningen.tuinder666 schreef: ↑11 januari 2025, 16:32Misschien schort er toch iets bij Keytrade.
Normaal gezien gaat KBC kiezen voor de snelste optie - als ik hun website mag geloven:
Hoe doe je een realtime overschrijving bij KBC?
Als klant moet je hier zelf niets voor doen. Voor overschrijvingen van een KBC-Plusrekening, KBC-Basisrekening, KBC-Zichtrekening, KBC-Basisbankdienst of een zakelijke rekening en die geregistreerd zijn in KBC Touch, KBC Mobile of op de overschrijvingsautomaat, zorgen wij automatisch voor een zo snel mogelijke verwerking.
Zo snel mogelijk betekent als instantoverschrijving. Als dat niet kan, bijvoorbeeld omdat het een overschrijving is naar een bank die (nog) geen instantoverschrijvingen kan ontvangen, dan blijft het een gewone overschrijving.
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt niet. Me Direct is een bank als een ander met spaarrekeningen en zichtrekeningen voor particulieren. Zij moeten deze regelgeving volgen. Of ze het effectief ook doen en vanaf wanneer, dat is de vraag.
Zoals eerder al gemeld: MeDirect voldoet aan de regels. Inkomende flitsoverschrijvingen worden geaccepteerd. Uitgaande niet. Als de 'sturende' bank geen correcte lijst heeft van deelnemende banken gaat het feestje natuurlijk niet door. BNP > MeDirect werkt in ieder geval perfect.
Volgens u weet de klantendienst het dus niet.Philantropie schreef: ↑13 januari 2025, 14:02
Klopt niet. Me Direct is een bank als een ander met spaarrekeningen en zichtrekeningen voor particulieren. Zij moeten deze regelgeving volgen. Of ze het effectief ook doen en vanaf wanneer, dat is de vraag.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Interessant, dat heb ik inderdaad gemist. Crelan - Me Direct werkt niet instant. Dus probleem bij Crelan?johann schreef: ↑13 januari 2025, 14:27 Zoals eerder al gemeld: MeDirect voldoet aan de regels. Inkomende flitsoverschrijvingen worden geaccepteerd. Uitgaande niet. Als de 'sturende' bank geen correcte lijst heeft van deelnemende banken gaat het feestje natuurlijk niet door. BNP > MeDirect werkt in ieder geval perfect.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ben ook in contact geweest met hun klantendienst, en die weten inderdaad van niets als je hen naar instant overschrijving informeert, buiten het verplichte nummertje "we zullen het eens intern navragen". Misschien heb jij een betere ervaring.platin schreef: ↑13 januari 2025, 17:19Volgens u weet de klantendienst het dus niet.Philantropie schreef: ↑13 januari 2025, 14:02