Goud rubriek
Re: Goud rubriek
Ik volg VTEC wel in deze redenering, edelmetalen bezit je enkel wanneer je ze kan vast houden. Wie zegt dat de goudbaren niet gebruikt zijn als onderpand voor speculatieve beleggingen. Alles wat je niet kan vasthouden is een IOU en als je edelmetalen wil aanhouden als bescherming moet het vooral aan die ene voorwaarde voldoen dat het buiten het financiële systeem aangehouden is.VTEC schreef: ↑Vandaag 11:06 Ik richt “VTEC Gold” op, uw tracker om succesvol in goud te beleggen met weinig kosten. Ik maak met een glanzende folder wat onnozele snullen wijs dat HUN goudbaren liggen op naam van “VTEC Gold” in Frankfurt of Genève en laat Excel wat random nummertjes computeren om het sérieux van mijn bedrijf te - euh - staven.
Audit gebeurt jaarlijks door “VTEC Gold Audit and Tungsten Consulting”.
Acht ja, ieder verkwist zijn spaargeld hoe hij het liefst doet, auto’s, dames van plezier, cruises, luxe, ETFs…
Ik volg niet. Een tracker is wel degelijk veilig en de makkelijkste optie. Zelf bewaren houdt veel meer risico’s in. Als het niet veilig was zouden mensen zoals Bert Flossbach er niet voor meer dan 1 miljard euro van kopen.
https://www.flossbachvonstorch.be/nl/be ... ls-182545/
Ik heb dezelfde tracker als zij. Het goud ligt in de kluizen van JP Morgan.
https://www.flossbachvonstorch.be/nl/be ... ls-182545/
Ik heb dezelfde tracker als zij. Het goud ligt in de kluizen van JP Morgan.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Hahahahaha.makkelijk ja, veilig, nee.
Geen probleem mee, ik geloofde vroeger als klein kind ook in Sinterklaas en de Roetpiet…
JP Morgan, ik zou zelfs de sleuteltjes van mijn restafvalbak nog niet eens toevertrouwen aan Jamie Dimon
Het gaat toch al goed met die tracker sinds 2009. Al ooit gelezen dat iemand de waarde van zijn tracker naar 0 heeft zien gaan? Je kan ook overdreven bang zijn. Je kan je bedenkingen hebben bij JP Morgan, maar het is nu niet dat zij dat goud gaan pikken hé… En jullie denken dus dat Bert Flossbach meer dan een miljard toevertrouwt aan iets dat niet te vertrouwen is?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
200% mee eens !VTEC schreef: ↑Vandaag 09:13 Beleg nooit in een goudtracker
Argument 1 Yaris : klopt
Argument 2 Yaris : klopt NIET, je hebt 0,0 garantie hierover… als Max. 5% effectief gedekt is zal het veel zijn, rest afgedekt met opties etc. Maarten Verheyen schat dit nog lager in.
Argument 3 Yaris : klopt gedeeltelijk, de koppeling tussen de papieren markt (tracker) en de echte fysieke markt (munten, baren) is niet altijd 1/1. In een periode dat de fysieke markt opdroogt en er leveringsproblemen zijn worden de papieroos in het nauw gedreven.
Argument 4 Yaris : klopt gedeeltelijk, je hebt gewoon een “papiertje” met een waarde van dat papiertje zelf + de inkt om het te bedrukken.
Trap niet in dat piramidespel.
Koop soms ook een goudtracker, maar dat is om te "speculeren" op de korte termijn, goud is juist het tegenovergestelde; een waardebehouder op de lange termijn.
Make Spaargids " Great Again ! "
Grofweg is de goudkoers x4 sedert 2010.
Iemand die zijn zogenaamde gealloceerd Goud nu opvraagt en het fysiek geleverd wil krijgen? Ik ben benieuwd.
Yeah yeah Sir, we can deliver you a 400oz ounce Gold bar issued by the almost bankrupt company Umi…. but your deposit is far from sufficient, too bad, we are sorry. Zoals in Monopoly, ga naar Start, U ontvangt geen geld.
Iemand die zijn zogenaamde gealloceerd Goud nu opvraagt en het fysiek geleverd wil krijgen? Ik ben benieuwd.
Yeah yeah Sir, we can deliver you a 400oz ounce Gold bar issued by the almost bankrupt company Umi…. but your deposit is far from sufficient, too bad, we are sorry. Zoals in Monopoly, ga naar Start, U ontvangt geen geld.
Er is ook een auditor, kpmg.VTEC schreef: ↑Vandaag 18:08 Grofweg is de goudkoers x4 sedert 2010.
Daarnaast worden de goudstaven geteld door bureau Veritas. Nog een extra paar ogen dus. Maar die zullen wel mee in het complot zitten?
Hieronder het rapport van bureau veritas:https://www.invesco.com/content/dam/inv ... e-2023.pdf
En hier is de lijst waar elk goudstaafje op vermeld staat dat in de kluis ligt: https://www.invesco.com/content/dam/inv ... ist_en.pdf
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Alle bedrijven die het super goed deden ( bv. een L&H ) en dan van de één op de andere dag failliet gingen hadden ook een auditor ! Heb zo genoeg rapporten gelezen, de meeste beginnen met een disclaimer dat ze zich baseren op de ontvangen informatie ...Barryke schreef: ↑17 minuten geledenEr is ook een auditor, kpmg.VTEC schreef: ↑Vandaag 18:08 Grofweg is de goudkoers x4 sedert 2010.
Daarnaast worden de goudstaven geteld door bureau Veritas. Nog een extra paar ogen dus. Maar die zullen wel mee in het complot zitten?
Hieronder het rapport van bureau veritas:https://www.invesco.com/content/dam/inv ... e-2023.pdf
Make Spaargids " Great Again ! "
In dit geval moet bureau veritas gewoon controleren of de goudstaven in de kluis overeenstemmen met die vermeld op de lijst van JP Morgan.