Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
Geen beurstaks Barry? Er wordt toch 0,35% aangerekend?Barryke schreef: ↑18 december 2024, 12:53 De top is gezien jongens. Bij een herbalancering van mijn portefeuille heb ik 1% in bitcoin gestoken @ $104.000. Dik tegen mijn zin. De enige reden is dat de market cap nu zo groot is dat je het niet meer kan negeren wanneer je zoals ik in verschillende asset classes wil beleggen. De market cap is nu 2 biljoen dollar. Die van goud bijna 18.
Verdeling portefeuille is nu 55% aandelen, 34% obligaties, 10% goud en 1% bitcoin…
De crash kan beginnen U bent gewaarschuwd. Vorige keer heb ik ook de top gekocht. Toen heb ik wel dca toegepast waardoor het nog goed is afgelopen.
Noteer trouwens dat je coinshares physical bitcoin kan aankopen bij Saxo zonder enige beurstaks verschuldigd te zijn. Zeer goedkoop dus.
-
- Newbie
- Contacteer:
OK. Simpel: kopen die BITCOIN mensen. Nu staat ie nog goedkoop. Binnenkort, over 5 à 10 jaar zul je dromen van een instapmomentje op 92.000 €.
Valt een nachtmerrie ook onder die dromen?PieterVdB1 schreef: ↑13 januari 2025, 22:10 OK. Simpel: kopen die BITCOIN mensen. Nu staat ie nog goedkoop. Binnenkort, over 5 à 10 jaar zul je dromen van een instapmomentje op 92.000 €.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zolang ik bitcoin ken, vanaf 2013, zijn er non believers geweest. Toegegeven, het is soms moeilijk te begrijpen wat de waarde ervan is. Dat is nu net het punt, de non believers hebben meestal niet de moeite gedaan om het te bestuderen, en in het geval van Ethereum, nooit een smart contract gebruikt om een Defi (decentralized finance) protocol te gebruiken, nooit een NFT gekocht,weten niet hoe een hardware wallet te gebruiken etc. De pers in Belgie helpt ook niet, en is enkel belust op sensationele artikelen. Het is waar dat er veel rommel en ponzi in crypto is, ja zelfs fraude en scams, door gebrek aan regelgeving. Maar weet dat er ook enorm serieuze bedrijven zijn in crypto met de knapste koppen die miljarden aan venture capital ophalen in investeringsrondes. Als je niet mee wil doen of er niet in gelooft dat staat je vrij, maar het is wel een gemiste kans, tenminste als je een investeerder bent.
Ik heb bitcoin (en andere muntjes) uitgeprobeerd en zelfs opgeslagen op een cold wallet. Ik ben nog altijd een non believer. Het is trouwens niet omdat er interessante toepassingen zijn met die smart contracts dat ethereum daarmee ook een intrinsieke waarde heeft. Voor mij is het nog altijd gewoon een soort ponzi. Als investeerder heb ik er recent wel weer 1% in “geïnvesteerd”, zoals je hierboven kon lezen. Maar het is nog altijd dik tegen mijn zin.
Zoals ik eerder al zei kan het wel zijn dat bitcoin blijft bestaan, maar dat is dan alleen maar omdat het geweldig is voor speculanten (en algo’s). Je kan er ook gemakkelijk short op gaan, dus zullen er altijd wel opgaande bewegingen zijn, die krachtig kunnen zijn, om de shorters te pakken en geld te doen verliezen.
Mooi voorbeeld was er ook op maandag. Ze duwen een paar longs eruit met stoploss op 90.000 (en zoeken wat shorters) om dan meteen weer de andere richting op te gaan. Ondertussen zitten we weer te flirten met de $100.000. Zo’n manipulatie gebeurt ook op andere markten, maar zeker bij bitcoin en andere muntjes.
Zoals ik eerder al zei kan het wel zijn dat bitcoin blijft bestaan, maar dat is dan alleen maar omdat het geweldig is voor speculanten (en algo’s). Je kan er ook gemakkelijk short op gaan, dus zullen er altijd wel opgaande bewegingen zijn, die krachtig kunnen zijn, om de shorters te pakken en geld te doen verliezen.
Mooi voorbeeld was er ook op maandag. Ze duwen een paar longs eruit met stoploss op 90.000 (en zoeken wat shorters) om dan meteen weer de andere richting op te gaan. Ondertussen zitten we weer te flirten met de $100.000. Zo’n manipulatie gebeurt ook op andere markten, maar zeker bij bitcoin en andere muntjes.
Over manipulatie gesproken :
https://singlelunch.com/2022/01/09/an- ... pulation/
De andere thread is blijkbaar verwijderd, dus nieuwe link hier.
https://singlelunch.com/2022/01/09/an- ... pulation/
De andere thread is blijkbaar verwijderd, dus nieuwe link hier.