nieuwe federale regering
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Klopt, daarom dat ik de argumentatie van Vortex belachelijk vind. Er is inderdaad geen enkel pressiemiddel om de partijen tot haast en verantwoordelijkheidszin aan te zetten. Het enige middel hiertegen is een een deadline, je zal zien dat de mini-ideologische breekpuntjes dan snel zullen vallen; voorbeeld zijn de lege brooddozen dat een breekpunt was voor Achteruit, als de macht lonkt vallen deze snel weg.KV schreef: ↑Vandaag 18:37Snap ik , of de keuze dan : 3maanden de vergoeding zoals ze altijd is. geen regering na die periode ? De keuze =voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 18:02
Hier kan ik me ook 100% in terug vinden.
Enkel het laatste puntje niet, ik vind dat als men werkt men betaald mag worden, ik blijf eerder voorstaander van een beperking van 3 maanden voor het vinden van een regering en dan terug verkiezingen. Na 2 maanden schrijft men nieuwe verkiezingen uit; haalt men de deadline toch zijn die niet meer nodig maar het zal druk uitoefenen op partijen die met een ideologisch breekpuntje het land gijzelen en de afgrond inrijden !
nieuwe verkiezingen (vergoeding blijven zoals ze zijn) of verder onderhandelen maar dan geen bezoldigingen / partijdotaties meer.
(Het punt zal natuurlijk zijn : wat met de partijen die geen deel uitmaken van de onderhandelingen, of die na 2.5maand uit de onderhandelingen stappen, in welke categorie zit die dan na 3maand)
Maar de vaststelling is toch voor iedereen duidelijk : er is niets van pressing om te evolueren. (en dat is niet alleen bij deze onderhandelingen het geval)
Make Spaargids " Great Again ! "