NIBC - rentedaling
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: NIBC - rentedaling
Het is in eerste plaatst de schuld van de bank zelf dat we in deze situatie zitten. De crisis van 2007-2008 zou er niet zijn geweest als ze niet de praktijken hadden gedaan met de verpakte rommelproducten, CFD,ed. Ze hebben dan ook geen enkel recht om te klagen over de minimum rentevoet. Het is door ons belastingsgeld dat ze nog bestaan.
De EU(en andere regio's) hebben een oplossing gezocht om uit de crisis te komen. Het zal inderdaad niet de beste zijn, maar pas later zullen we weten wat uiteindelijk de goede oplossing was. Maar EU opzich is niet 100% de schuldige,de banken wel.
Ik zie voornamelijk een crash onstaan wanneer de centrale banken het gratis geld terug gaan onttrekken uit de economie .
In ieder geval schrijf ik mijn geld bij NIBC integraal over wanneer de getrouwheidspremie verworven is.Jammer
Wanneer de rente binnen 3 jaar stijgt zullen ze weer staan "vechten" voor ons geld.
Ik heb het nog snel van de flex naar de getrouwheid overgeschreven. Geld dat ik niet direct nodig heb.
Ik laat het bij nibc staan in het kader van spreiding tussen de banken.
De flex zal ik blijven gebruiken omdat daar het geld van dag 1 0,11 opbrengt.
Maar ach, 0,11...waar praten we eigenlijk over... Triest
Ik laat het bij nibc staan in het kader van spreiding tussen de banken.
De flex zal ik blijven gebruiken omdat daar het geld van dag 1 0,11 opbrengt.
Maar ach, 0,11...waar praten we eigenlijk over... Triest
moest de langetermijnrente weer normaal staan bvb 3% dan wil ik gerust bvb 4000 Euro extra belasting betaling (moest dat de voorwaarde zijn) want de interesten dat die rente van 3% meer opleveren zouden veeel hoger zijn.
Ik mis nu ieder jaar tegen de 25.000 Euro aan interest. Ik lieg: 20000 Euro want intergrale is levenslang.
Die lage renten zijn voor mij wat de huurprijzen zijn voor de arme sukkelaars.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- Vincent2018
- Full Member
Rentewijziging op NIBC Getrouwheidsrekening
Vanaf dinsdag 28 januari 2025, wijzigt de rente op de NIBC Getrouwheidsrekening.
In de tabel hieronder vind je de nieuwe rentepercentages (op jaarbasis) voor zowel de getrouwheidspremie als de basisrente.
Concreet betekent dat, vanaf 28/01/2025, de lagere dagrente van toepassing is op het geheel van spaargeld dat op je rekening(en) staat.
De nieuwe getrouwheidspremie is alleen van toepassing op elke nieuwe storting vanaf 28/01/2025 of op spaargeld waarvoor een nieuwe periode van 12 maanden aanvangt.
De lopende getrouwheidspremies, op spaargeld dat nog geen 12 maanden onafgebroken op je rekening staat, wijzigen niet. Alleen bij aanvang van een nieuwe verwervingsperiode van 12 maanden, zal de premie wijzigen.
Vanaf dinsdag 28 januari 2025, wijzigt de rente op de NIBC Getrouwheidsrekening.
In de tabel hieronder vind je de nieuwe rentepercentages (op jaarbasis) voor zowel de getrouwheidspremie als de basisrente.
Concreet betekent dat, vanaf 28/01/2025, de lagere dagrente van toepassing is op het geheel van spaargeld dat op je rekening(en) staat.
De nieuwe getrouwheidspremie is alleen van toepassing op elke nieuwe storting vanaf 28/01/2025 of op spaargeld waarvoor een nieuwe periode van 12 maanden aanvangt.
De lopende getrouwheidspremies, op spaargeld dat nog geen 12 maanden onafgebroken op je rekening staat, wijzigen niet. Alleen bij aanvang van een nieuwe verwervingsperiode van 12 maanden, zal de premie wijzigen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Dat is een fameuze drop.
Voor nieuwe spaargelden misschien; hun termijnrekening op twee (2) jaar levert dan wel 2.65% bruto op.
Ze kondigen het op zijn minst ook tijdig aan.
Keytrade 1 dag op voorhand.
Keytrade 1 dag op voorhand.
NIBC is daarom ook een NL bank...