Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
Mooie analyse.Barryke schreef: ↑16 januari 2025, 22:13 Bitcoin is helemaal geen store of value. Als goud een slechte maand heeft, gaat er 5% af. Als bitcoin een slechte maand heeft, gaat er makkelijk 20% af. Als het stormt op de financiële markten gaat bitcoin onderuit en goud omhoog. Bitcoin bestaat 16 jaar, wat toch iets minder lang is dan goud en nog niet lang genoeg om een veilige store of value genoemd te kunnen worden.
Bitcoin is schaars ja, maar cryptocurrencies zijn dat niet. Waarom koop je geen Ripples? Naargelang uw antwoord mag je mij dan ook eens uitleggen waarom er zoveel andere muntjes zijn die ook veel waard zijn.
Wat héb je eigenlijk echt? Niets. Een stukje code. Ik denk nog steeds dat we daar met z’n allen ooit eens goed gaan om lachen. “Die idioten betaalden $100.000 voor een stukje code. Het nieuwe digitale goud, zegden ze! Haha!”
Maar misschien ben ik verkeerd. De toekomst zal het uitwijzen.
Ik ben er wel vrij zeker van dat dit verkeerd gaat aflopen. Bij mijn weten hebben ze nog nooit in de geschiedenis op de speelplaats de beste beleggingen ontdekt. Heb je ooit al gelezen over kinderen die bezig waren op de speelplaats over of ze aandelen moesten kopen van Coca Cola, of misschien eerder goud of obligaties? Neen. Maar nu steken ze hun geld in bitcoin. Kinderen op de speelplaats zijn klassiek niet geïnteresseerd in beleggen, enkel in snel rijk worden. Ook weer een bewijs dat het weinig met slim investeren van uw geld te maken heeft.
Make Spaargids " Great Again ! "
BTC of enige andere crypto is geen belegging, maar een greater fool theory.
Het kan echter nog lang duren tot de bubbel spat, en 'number go up' of de market cap zijn geen argumenten. Er zijn belachelijke cryptomunten die enkel als grap bedoelt zijn, met een market cap van enkele miljoenen. Memecoins die meerdere miljarden waard zijn dus als je dan nog niet beseft dat je in lucht aan het investeren bent, verdien je het om je geld te verliezen.
Het kan echter nog lang duren tot de bubbel spat, en 'number go up' of de market cap zijn geen argumenten. Er zijn belachelijke cryptomunten die enkel als grap bedoelt zijn, met een market cap van enkele miljoenen. Memecoins die meerdere miljarden waard zijn dus als je dan nog niet beseft dat je in lucht aan het investeren bent, verdien je het om je geld te verliezen.
-
- Newbie
- Contacteer:
De toekomst zal het uitwijzen, zal ik maar zeggen. Pas echter op met de vooroordelen en tendentieuze argumenten, die we allemaal al gehoord hebben. Schaar ook niet alles over dezelfde kam. Je gaat memecoins vergelijken met bitcoin, ok. Ga je dan ook NVIDIA vergelijken met Lernout en Hauspie. Toen de mobiele telefoon verscheen, het internet, de drukpers, de ronde aardbol, waren er ook non-believers, die zullen er altijd zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
Jij trekt nogal snel conclusies. Dus enkele kinderen stoppen wat centjes in bitcoin, en dat is het bewijs dat het niet slim investeren is. Dus enkel boomers weten wat beleggen is? De discussie ging hier ook over bitcoin dacht ik, niet over de andere muntjes, maar inderdaad er zijn er veel waarvan de waarde uiteraard niet de realiteit weerspiegelt, ja die moet je dan maar links laten liggen he. Uiteraard is het risicovol, daarom kunnen de rewards ook zo hoog liggen. Wat ik wel ondervind is, dat vele mensen nijdig zijn omdat er nu veel minder liquiditeit vloeit naar de traditionele markten, veel minder liquiditeit naar onze geliefde BEL20... Jongeren (waartoe ik niet behoor) zijn ook aangetrokken tot deze markten die 24 uur opereren, waar je met enkele euro's al kan beginnen (in tegenstelling tot brokers die je 15€ vragen om een aandeeltje in NY te kopen). Ik zou het toch maar niet onderschatten.Barryke schreef: ↑16 januari 2025, 22:13 Bitcoin is helemaal geen store of value. Als goud een slechte maand heeft, gaat er 5% af. Als bitcoin een slechte maand heeft, gaat er makkelijk 20% af. Als het stormt op de financiële markten gaat bitcoin onderuit en goud omhoog. Bitcoin bestaat 16 jaar, wat toch iets minder lang is dan goud en nog niet lang genoeg om een veilige store of value genoemd te kunnen worden.
Bitcoin is schaars ja, maar cryptocurrencies zijn dat niet. Waarom koop je geen Ripples? Naargelang uw antwoord mag je mij dan ook eens uitleggen waarom er zoveel andere muntjes zijn die ook veel waard zijn.
Wat héb je eigenlijk echt? Niets. Een stukje code. Ik denk nog steeds dat we daar met z’n allen ooit eens goed gaan om lachen. “Die idioten betaalden $100.000 voor een stukje code. Het nieuwe digitale goud, zegden ze! Haha!”
Maar misschien ben ik verkeerd. De toekomst zal het uitwijzen.
Ik ben er wel vrij zeker van dat dit verkeerd gaat aflopen. Bij mijn weten hebben ze nog nooit in de geschiedenis op de speelplaats de beste beleggingen ontdekt. Heb je ooit al gelezen over kinderen die bezig waren op de speelplaats over of ze aandelen moesten kopen van Coca Cola, of misschien eerder goud of obligaties? Neen. Maar nu steken ze hun geld in bitcoin. Kinderen op de speelplaats zijn klassiek niet geïnteresseerd in beleggen, enkel in snel rijk worden. Ook weer een bewijs dat het weinig met slim investeren van uw geld te maken heeft.
Enkel om aan te tonen dat een investering enkel baseren op basis van market cap onzin is. BTC heeft namelijk de first mover advantage, en heeft hierdoor een hoge market cap verkregen ookal zijn er misschien andere (crypto-)investeringen met meer potentieel of effectiever als digitaal betaalsysteem. Ooit komt er een moment dat BTC achterhaald is, en iedereen tegelijk naar de uitgang vlucht.Philantropie schreef: ↑ Je gaat memecoins vergelijken met bitcoin
-
- Newbie
- Contacteer:
Wie zal het zeggen, de laatste bitcoin wordt in 2140 gemined.. voor alle duidelijkheid heb mijn investeringen ook behoorlijk gespreid, maar voor mij is bitcoin wel een nieuwe asset class ondertussen. Edelmetalen daarentegen heb ik al lang niet meer, tenzij wat zilvermunten van Krugerrand.Bae1 schreef: ↑Gisteren 10:10Enkel om aan te tonen dat een investering enkel baseren op basis van market cap onzin is. BTC heeft namelijk de first mover advantage, en heeft hierdoor een hoge market cap verkregen ookal zijn er misschien andere (crypto-)investeringen met meer potentieel of effectiever als digitaal betaalsysteem. Ooit komt er een moment dat BTC achterhaald is, en iedereen tegelijk naar de uitgang vlucht.Philantropie schreef: ↑ Je gaat memecoins vergelijken met bitcoin
Waarom zou men in hemelsnaam in het jaar 2100 nog bitcoins zitten te minen? Ik mag toch hopen dat we tegen dan beter technologie bezitten?Philantropie schreef: ↑Gisteren 10:27 Wie zal het zeggen, de laatste bitcoin wordt in 2140 gemined..
Bron: het internet.
-
- Newbie
- Contacteer:
It is programmed, kan niet meer veranderen.JustSpike schreef: ↑Gisteren 11:05Waarom zou men in hemelsnaam in het jaar 2100 nog bitcoins zitten te minen? Ik mag toch hopen dat we tegen dan beter technologie bezitten?Philantropie schreef: ↑Gisteren 10:27 Wie zal het zeggen, de laatste bitcoin wordt in 2140 gemined..
Ik vergelijk het verhaal cryptomunten met de internet hype van 2000. Believers en non-believers, niemand wist het.
Veel bedrijven, gelinkt aan internet (of course), zijn dan (artificieel) opgestart geweest om mee te surfen op de hype.
Dan de grote crash, de grote opkuis, de start van een gezonde evolutie ....
Veel van die cryptomunten zullen hetzelfde meemaken : verdwijnen, anderen zullen veel waarde verliezen. Dan pas zullen we een stabiele en constructieve crypto industrie zien met veel toekomst. BTC moet eerst goed dalen en resetten om een toekomst te hebben.
Veel bedrijven, gelinkt aan internet (of course), zijn dan (artificieel) opgestart geweest om mee te surfen op de hype.
Veel van die cryptomunten zullen hetzelfde meemaken : verdwijnen, anderen zullen veel waarde verliezen. Dan pas zullen we een stabiele en constructieve crypto industrie zien met veel toekomst. BTC moet eerst goed dalen en resetten om een toekomst te hebben.
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste vriend, weet je dat er al verschillende bitcoin cycli geweest zijn over de jaren, waarbij BTC "gereset" werd (70% daling)? En elke cyclus komen en verdwijnen er een boel munten. Dat zal ook nu weer gebeuren op het einde van de bullrun. Maar BTC komt altijd terug...Ayhrual schreef: ↑Gisteren 13:33 Ik vergelijk het verhaal cryptomunten met de internet hype van 2000. Believers en non-believers, niemand wist het.
Ik vind een ponzi à la Bernie Madoff een betere vergelijking, maar daar gaan de haren van de cryptobros van recht staan.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat is zo een beetje als zeggen, "ik vind dat Club Brugge een slechtere ploeg is dan KFC Denderwindeke, maar daar gaan de supporters van Club Brugge niet blij mee zijn". Wat natuurlijk niet zo is, de supporters van Club Brugge zullen er eens goed mee lachen.
Not really, investeren heeft weinig met supporteren te maken.
De waarde van BTC is enkel en alleen gebaseerd op geloof
De waarde van BTC is enkel en alleen gebaseerd op geloof
Beste vriend, wat er tot nu toe gebeurd is met BTC is niks, maar dan niks, met wat er nog komt. Blijkbaar 2000 niet meegemaakt.Philantropie schreef: ↑Gisteren 13:46Beste vriend, weet je dat er al verschillende bitcoin cycli geweest zijn over de jaren, waarbij BTC "gereset" werd (70% daling)? En elke cyclus komen en verdwijnen er een boel munten. Dat zal ook nu weer gebeuren op het einde van de bullrun. Maar BTC komt altijd terug...Ayhrual schreef: ↑Gisteren 13:33 Ik vergelijk het verhaal cryptomunten met de internet hype van 2000. Believers en non-believers, niemand wist het.