Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Elektrisch rijden met de plug-in hybride.
Theoretisch 50 km rijbereik op elektriciteit in de zomer en dat is zeker haalbaar.
In de winter bij vriesweer :
Als ik in het dorp een ritje doe van 4 km met tussendoor 2 keer stoppen, zie ik het rijbereik verminderen tot 80 procent. De temperatuur staat dan op 18 graden met ventilator op 1. Stuurverwarming en zetelverwarming aan.
Een totale afstand mogelijk van 20 km dus met 1 batterijlading.
Als ik de temperatuur op LOW zet en nog altijd snelheid 1, stuurverwarming en zetelverwarming aan, kom ik op een dubbel rijbereik.
Langere ritten en niet de hele korte... en ik kom weer aan 50 km.
Ergens in de auto zit een weerstand voor elektrische verwarming die enorm veel elektriciteit verbruikt.
Theoretisch 50 km rijbereik op elektriciteit in de zomer en dat is zeker haalbaar.
In de winter bij vriesweer :
Als ik in het dorp een ritje doe van 4 km met tussendoor 2 keer stoppen, zie ik het rijbereik verminderen tot 80 procent. De temperatuur staat dan op 18 graden met ventilator op 1. Stuurverwarming en zetelverwarming aan.
Een totale afstand mogelijk van 20 km dus met 1 batterijlading.
Als ik de temperatuur op LOW zet en nog altijd snelheid 1, stuurverwarming en zetelverwarming aan, kom ik op een dubbel rijbereik.
Langere ritten en niet de hele korte... en ik kom weer aan 50 km.
Ergens in de auto zit een weerstand voor elektrische verwarming die enorm veel elektriciteit verbruikt.
Re: Rijden met EV vs ICE
Stuur- en zetelverwarming verbruiken minder dan ventilatieverwarming.