MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Full Member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 25 mar 2017
- Contacteer:
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Waarheid!!!witte merel schreef: ↑18 januari 2025, 23:38 Banken en verzekeraars, die mogen steeds meer aan gelegaliseerde diefstal doen. Zij kunnen om de haverklap hun voorwaarden wijzigen op het moment dat ze zien dat ze genoeg binnengehaald hebben en dan blijven er telkens een pak laatkomers die niet genoten hebben.We ervaren allemaal hoe snel telkens oude producten veranderen. Geen enkele overheid die hen daarin op de vingers tikt. Kijk, nu is Medirect bij de hoogste en beste voor wat hun Essential sparen betreft (1,80 % basis + 0,50 % getrouwheid), maar wat zegt dit ? Er kan zich een grote groep aangetrokken voelen tot die rekening, omwille van die hoge basisintrest, maar wat als ze deze na een half jaar ombouwen tot een rekening met één van de laagste basisintrest of zo goed als geen getrouwheidsrekening meer geven ? Tegen dat je het weet en dat je reageert, hebben zij al een groot voordeel terug. Je kan overal steeds minder op lange termijn gaan rekenen voor een spaarformule. Wat bij de start goed lijkt, kan een paar maanden al heel wat anders zijn? Banken en verzekeraars, ze doen maar en ze mogen zij ook steeds meer met hun producten. Ja zelfs de spelregels veranderen nadat je ingestapt bent. En zo komen mensen voortdurend bedrogen uit. Weet je, ik ken mensen die een tak 21 kochten met een vaste intrestvoet en jaarlijkse winstdeelname, waarvan men beloofd had dat ze na 8 jaar geen kosten meer zouden hebben en ze een beoogd jaarlijks rendement van 2,10 % zeker zouden halen. Ze stelden echte het laatste jaar vast, dat dit beoogd rendement niet was zoals hen beloofd was. Dat ze, omdat ze midden het jaar aankochten, het laatste jaar geen recht hadden op die winstdeelname. Ze stelden vast dat ze op het einde wel nog afrekenings- of uitstapkosten moesten betalen ten belope van 1 %, want ja, de regelgeving was ondertussen veranderd. Het laatste jaar hadden ze dus zo goed als geen intrest. Meer zelfs, terwijl de klant dachten dat ze, na acht jaar, kosteloos kon opzeggen, werd hem nog een vervroegde uittredingskost aangesmeerd, want in de kleine lettertjes zou gestaan hebben dat je na 8 jaar moet wachten tot 31 december van dat jaar om het contract af te kopen. Natuurlijk had de verzekeringsmakelaar hen, bij het aangaan van het contract, niet gewezen op deze addertjes onder het gras. Hij zou anders dit product niet zo gemakkelijk verkocht hebben. Trouwens, wie weet na acht jaar nog wat de makelaar al dan niet verteld had ? En zij die zeggen altijd het gehele (lange) contract gelezen te hebben, ik geloof ze niet. Je denkt toch je makelaar te mogen vertrouwen, als hij zegt : geen kosten meer na 8 jaar !
Kasbons of termijnrekeningen zijn terug, riep men bij de banken enige tijd terug. Maar ook daar zitten wolfijzers en schietgeweren. Waar vind je nog die kasbons of termijnrekeningen van weleer, met gekapitaliseerde rente aan dezelfde rentevoet ? Dat werd afgevoerd. Maar erger nog, sommigen storten die intrest wel nog op je zichtrekening, maar anderen zetten dit bedrag zelfs op een soort spaarrekening met ongunstige intrestvoet. Voor zij die dan geen zichtrekening met kaart kopen bij die bank, moeilijk om dat geld op te halen. En voor termijnrekeningen doen sommige banken nu beroep op de vergetelheid bij de klanten. Wanneer je termijnrekening uitloopt, dan moeten ze u zelfs niet verwittigen. Zonder dat je het weet, ben je bij aanvang en het aangaan van je termijnrekening akkoord gegaan dat deze termijnrekening automatisch doorloopt aan de nieuwe termijnvoorwaarden op dat moment bij die bank. Je zou nochtans denken dat in het woord "termijnrekening" al het woord 'termijn' betekent dat dit stopt na die termijn?
En wat te denken van hun gestructureerde producten ? Als banken deze producten voorstellen als een evenwichtig kanscontract, dan zouden die kansen ook evenwichtig moeten zijn, zodat beide partijen allebei 50 % kans hebben op scoren. Nu zijn ze zo opgemaakt dat je aan de voorwaarden direct al voelt dat alle risico's voor u zijn, maar dat de mogelijke winsten ook zo afgetopt worden, omdat de bank zeker al winnaar is via de hoge kosten daarin gestipuleerd.
Ik denk dat banken niet beseffen wat zij aan het doen zijn en ook niet beseffen waarom zoveel mensen stilaan kokhalzen van die producten van ons banken, die met opzet steeds ingewikkelder gemaakt worden.
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
Bovenstaande post krijgt de prijs voor kortste reactie op langste citaat.
-
- Full Member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 25 mar 2017
- Contacteer:
Re: MEDIRECT ervaringen nieuwe klanten?
witte merel schreef: ↑18 januari 2025, 23:38
Ik denk dat banken niet beseffen wat zij aan het doen zijn en ook niet beseffen waarom zoveel mensen stilaan kokhalzen van die producten van ons banken, die met opzet steeds ingewikkelder gemaakt worden.
Lees in een ander topic velen lopen digitaal achter.
En dan verwonderd zijn dat ze nog steeds worden genaaid.
Zolang men het 100.000 € van de haaien voor waarheid aanneemt ....
Ken er genoeg klagen wat een lage rente, er is een oplossing digitaal bankieren, is dat wel veilig mijn centen bij een kleine bank.
Stappen nadien naar de haai en deze komt met zijn verhaaltje en dat het niet veilig is bij die ander.
Gevolg men blijft maar klagen wie de oorzaak is ....
Estate Guru believer.