All Weather Portfolio
TIP
Re: All Weather Portfolio
Goh, dit is toch een significant verschillende portfolio.
Het lijkt dat deze portfolio in het verleden andere rendementen haalde dan de all weather portfolio voor us-usd beleggers.
Of deze portfolio all-weather resultaten (vergelijkbaar met de us-usd resultaten van het verleden voor de us belegger) zal halen 1) in de toekomst, in 2) euro voor de 3) Europese belegger is heel twijfelachtig.
Het lijkt dat deze portfolio in het verleden andere rendementen haalde dan de all weather portfolio voor us-usd beleggers.
Of deze portfolio all-weather resultaten (vergelijkbaar met de us-usd resultaten van het verleden voor de us belegger) zal halen 1) in de toekomst, in 2) euro voor de 3) Europese belegger is heel twijfelachtig.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wacht, je wilt anticiperen op alle mogelijke wereldproblemen en je gaat vervolgens all in op de VS?
Maakt geografische spreiding veel verschil? Wanneer de beurzen in de VS onderuit gaan, gaan ze in de rest van de wereld ook onderuit.
Dalio is een Amerikaan ,die jaren geleden, de All weather portfolio publieke heeft gemaakt.Vooral voor een Amerikaans publiek.
Hij beschouwde (Amerikaanse bescheidenheid ) het Amerikaanse schatkistpapier als het beste ter wereld en de beurzen eveneens.
Nu zovele jaren later,is het maar de vraag of je 40% van je spaargeld in Amerikaanse staatsschuld moet steken !?
Zeker als je ziet welke omvang die heeft aangenomen,en een deel van de wereld zich er van afkeerd. Rusland (uiteraard) en China.
Hij beschouwde (Amerikaanse bescheidenheid ) het Amerikaanse schatkistpapier als het beste ter wereld en de beurzen eveneens.