domiciliëringen veranderen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
domiciliëringen veranderen
Ik heb bij keytrade een rekening aangevraagd en het is de bedoeling om van zodra ik mijn paswoord etc heb ontvangen om alles van mijn vroegere zichtrekening over te zetten op die keytrade zichtrekening. Ik vroeg mij af hoe dat in zijn werk gaat om mijn domiciliëringen te veranderen (vb telenet etc).
-Is het voldoende om alle instanties eens te bellen of mailen en mijn nieuwe rekeningnr te geven?
-Moet ik voor elke domiciliëring 'van 0' herbeginnen, dus de oude schrappen en weer een formulier invullen en opsturen?
-Kan ik zelf die domiciliëringen aanmaken zonder tussenkomst van betreffende instanties of bank? Gewoon met dezelfde gegevens als op mijn huidige domiciliëringen?
Wie heeft hier ervaring mee?
-Is het voldoende om alle instanties eens te bellen of mailen en mijn nieuwe rekeningnr te geven?
-Moet ik voor elke domiciliëring 'van 0' herbeginnen, dus de oude schrappen en weer een formulier invullen en opsturen?
-Kan ik zelf die domiciliëringen aanmaken zonder tussenkomst van betreffende instanties of bank? Gewoon met dezelfde gegevens als op mijn huidige domiciliëringen?
Wie heeft hier ervaring mee?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: domiciliëringen veranderen
Ik heb bij Keytrade zelf nieuwe domiciliëringen aangemaakt en de referentienummers daarvan doorgegeven naar de betrokken instanties (vakbond, test aankoop,...).
Alles is zonder problemen verlopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Die referentienummers krijg je dan als je een domiciliëring aanmaakt zeker. En hoe heb je die doorgegeven? Per brief, aangetekend of gewoon een eenvoudig mailtje?relativity schreef: Ik heb bij Keytrade zelf nieuwe domiciliëringen aangemaakt en de referentienummers daarvan doorgegeven naar de betrokken instanties (vakbond, test aankoop,...).
Vergeet ook niet dat er tegenwoordig iets bestaat als "bankverhuisdocument". Meer info: https://www.spaargids.be/sparen/hou-ver ... -bank.html
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Dit hoeft helemaal niet aangetekend te gebeuren.Nightwolf schreef:Die referentienummers krijg je dan als je een domiciliëring aanmaakt zeker. En hoe heb je die doorgegeven? Per brief, aangetekend of gewoon een eenvoudig mailtje?relativity schreef: Ik heb bij Keytrade zelf nieuwe domiciliëringen aangemaakt en de referentienummers daarvan doorgegeven naar de betrokken instanties (vakbond, test aankoop,...).
Ik ben ook onlangs van hoofdzichtrekening veranderd en heb gewoon aan alle betrokken partijen een mailtje gestuurd.
Als je online een domiciliëring kan aanmaken, gebeurt alles automatisch. Ik heb zelf al een paar keer mijn domiciliëringen zo aangepast. Bij Keytrade, Argenta en KBC kan je het in elk geval. Met de andere heb ik geen ervaring. De innende firma (bvb Electrabel) kijkt dan ook enkel naar de laatste domiciliëring die ze hebben ontvangen.
Best wel niet onmiddellijk de oude domiciliëring schrappen, want afhankelijk van de firma kan het wel een tijd duren tegen dat het in orde is. Het is niet omdat een domiciliëring bij de bank in orde is, dat dat bij de firma ook al zo is.
Best wel niet onmiddellijk de oude domiciliëring schrappen, want afhankelijk van de firma kan het wel een tijd duren tegen dat het in orde is. Het is niet omdat een domiciliëring bij de bank in orde is, dat dat bij de firma ook al zo is.
krijg je dan van de firma in kwestie een bericht dat de nieuwe domiciliering in orde is en de oude geschrapt mag worden? Of moet je op de vervaldag dan zelf de beide banken in de gaten houden en als je ziet dat de betaling via de nieuwe bank loopt dan pas de oude schrappen?Guido schreef: Als je online een domiciliëring kan aanmaken, gebeurt alles automatisch. Ik heb zelf al een paar keer mijn domiciliëringen zo aangepast. Bij Keytrade, Argenta en KBC kan je het in elk geval. Met de andere heb ik geen ervaring. De innende firma (bvb Electrabel) kijkt dan ook enkel naar de laatste domiciliëring die ze hebben ontvangen.
Is dat niet meer voor als je alle rekeningen bij de oude bank opzegt? Bij mij is het in ieder geval de bedoeling om alle bestaande rekeningen te behouden en mijn oude zichtrekening zelfs misschien ook nog te gebruiken.Vaganzza schreef: Vergeet ook niet dat er tegenwoordig iets bestaat als "bankverhuisdocument". Meer info: https://www.spaargids.be/sparen/hou-ver ... -bank.html
ok, da's handig en snel gebeurd danlouise schreef:Dit hoeft helemaal niet aangetekend te gebeuren.Nightwolf schreef:
Die referentienummers krijg je dan als je een domiciliëring aanmaakt zeker. En hoe heb je die doorgegeven? Per brief, aangetekend of gewoon een eenvoudig mailtje?
Ik ben ook onlangs van hoofdzichtrekening veranderd en heb gewoon aan alle betrokken partijen een mailtje gestuurd.
goeie vraag. Dat vroeg ik mij ook nog af. En kan het niet zijn dat er dan 2 keer geld van je rekening gaat als er 2 openstaan?BartVW schreef:krijg je dan van de firma in kwestie een bericht dat de nieuwe domiciliering in orde is en de oude geschrapt mag worden? Of moet je op de vervaldag dan zelf de beide banken in de gaten houden en als je ziet dat de betaling via de nieuwe bank loopt dan pas de oude schrappen?Guido schreef: Als je online een domiciliëring kan aanmaken, gebeurt alles automatisch. Ik heb zelf al een paar keer mijn domiciliëringen zo aangepast. Bij Keytrade, Argenta en KBC kan je het in elk geval. Met de andere heb ik geen ervaring. De innende firma (bvb Electrabel) kijkt dan ook enkel naar de laatste domiciliëring die ze hebben ontvangen.
Alvast bedankt voor alle antwoorden!
Beste, normaal zou dit nu veel gemakkelijker moeten gaan met een nieuwe wet! zie de link
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... 1-2214.art
mvg
jempi
http://netto.tijd.be/budget_en_vrije_ti ... 1-2214.art
mvg
jempi
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Om deze reden doe ik dan ook de oude domiciliëringen onmiddelijk dicht zodra de nieuwe geopend zijn.goeie vraag. Dat vroeg ik mij ook nog af. En kan het niet zijn dat er dan 2 keer geld van je rekening gaat als er 2 openstaan?
Alvast bedankt voor alle antwoorden!
Heb je de betrokken instanties dan verwittigd, moeten ze de nodige aanpassingen in hun systeem maar doen zodat ze direct het geld innen via de meest recente domiciliëring.
Ik kan me niet herinneren dat ik van enige firma een bericht heb gekregen dat de domiciliëring in orde is. Eigenlijk zie je dat pas als het geld er de eerste keer afgaat. Ik heb nog niet voorgehad dat het geld er twee keer afgaat, wel dat het er nog afgaat bij de oude en niet bij de nieuwe domiciliëring. Maar dat heeft dan op de eerste plaats te maken met de verwerkingssnelheid van de firma in kwestie.