Rijden met EV vs ICE
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik rijd maximaal elektrisch.
Voor mijn auto betekent dat : 50 km actieradius op elektriciteit als je langere afstanden rijdt.
Plus verplicht verbruik van 10 liter benzine op 3 maanden.
Elektrisch rijden doe ik aan 3 cent per km.
Op benzine, lange afstand, wordt door gebruikers rond de 5 liter verbruik per 100 km gerapporteerd. I don't know... zolang heb ik deze auto nog niet.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
… en dus klopt mijn opmerking dat die 3 cent per km maar geldt zolang punt B niet te ver van punt A ligt.haelewyn schreef: ↑Gisteren 17:16Ik rijd maximaal elektrisch.
Voor mijn auto betekent dat : 50 km actieradius op elektriciteit als je langere afstanden rijdt.
Plus verplicht verbruik van 10 liter benzine op 3 maanden.
Elektrisch rijden doe ik aan 3 cent per km.
Op benzine, lange afstand, wordt door gebruikers rond de 5 liter verbruik per 100 km gerapporteerd. I don't know... zolang heb ik deze auto nog niet.
Maximaal 50 km van elkaar dus.
VincentVega schreef: ↑Gisteren 16:57haelewyn schreef: Kwak : een ding om van A naar B te rijden. Maar wel aan 3 cent per km.
Mijn keuze is gemaakt. Die van jullie... up to you.
Je hebt gelijk … als punt B niet te ver van punt A ligt tenminste
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Jullie weten dat ik hybride rij en enkel benzine tank. Jaarlijks komen er net geen 10k bij op de kilometerteller. Mijn vroegere siebener op benzine verbruikte 10l/100km. De huidige (hybride) doet het met 2 liter minder. Maar vooral de inschrijving en de verkeersbelasting zijn een enorm verschil. Nog een groot verschil is de afschrijving. Waar die vroeger boven de 4k euro per jaar kwam, zit ik momenteel onder de 3k. Maw, ik heb nog nooit zo 'goedkoop' gereden met een BMW 7-reeks. Worst of both worlds is alvast bij mij niet van toepassing. Niet op financieel niveau, ook niet qua luxe en al zeker niet qua prestaties.
Schrijf gerust nog tientallen bladzijden vol, er is gewoon geen lijn op te trekken. De vele variabelen maken dat er ook meerdere uitkomsten zijn. Freude am Fahren!
Schrijf gerust nog tientallen bladzijden vol, er is gewoon geen lijn op te trekken. De vele variabelen maken dat er ook meerdere uitkomsten zijn. Freude am Fahren!