Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Re: Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Mine führer Arthur Scargill (vakbondsleider ten tijde van de mijnstaking tegen Margararet Thatcher in Groot-Brittannië).
Als ik een vriend aan de overkant van de straat zie lopen steek ik ook op die manier mijn hand in de lucht. Ben ik nu ook een nazi?
Zoals Musk zei, het iedereen nazi riedeltje is redelijk vermoeiend
Het zegt veel over verdraagzaam links.
Ik laat het alvast niet aan mijn hart komen. Tot spijt van wie het benijdt zal het 4 jaar Trump en co zijn.
Trouwens, al gelezen, gisteren begon 30 dagen zonder klagen. Maar verdraagzaam links doet er waarschijnlijk niet aan mee
Zoals Musk zei, het iedereen nazi riedeltje is redelijk vermoeiend
Het zegt veel over verdraagzaam links.
Ik laat het alvast niet aan mijn hart komen. Tot spijt van wie het benijdt zal het 4 jaar Trump en co zijn.
Trouwens, al gelezen, gisteren begon 30 dagen zonder klagen. Maar verdraagzaam links doet er waarschijnlijk niet aan mee
Laatst gewijzigd door Kwakkie op 21 januari 2025, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is geen Hitlergroet (een nazi groet bestond zelfs niet), duim moet tegen de hand, de arm recht voor het lichaam, de handpalm gestrekt en omlaag gericht, pols gelijk met bovenkant hoofd. Die stuiptrekking van Musk is net zo min een Hitlergroet, misschien wel een ideetje de toekomstige TrumpgroetVincentVega schreef: ↑Gisteren 12:38 Mits de juiste framing kan je zowat iedereen beschuldigen van een nazigroet.
Hieronder de nazigroet van Barack Obama
IMG_1489.jpeg
Musk wil een aanpassing van het Vrijheidsbeeld.
We hebben een kenner in de groepvortex schreef: ↑Gisteren 13:04 Dat is geen Hitlergroet (een nazi groet bestond zelfs niet), duim moet tegen de hand, de arm recht voor het lichaam, de handpalm gestrekt en omlaag gericht, pols gelijk met bovenkant hoofd. Die stuiptrekking van Musk is net zo min een Hitlergroet, misschien wel een ideetje de toekomstige Trumpgroet
Ware echt een ramp als een ultra rechtse dat niet moest weten.
Hoeveel van zijn soortgenoten hier op het forum weten hoe het echt moet ?
Estate Guru believer.
De USA stapt opnieuw (?) uit de Wereldgezondheidsorganisatie.
Trump kan dat beter regelen ... Zonder twijfel.
Zijn eerste dag hebben al veel klasse - besluiten teweeg gebracht.
Trump kan dat beter regelen ... Zonder twijfel.
Zijn eerste dag hebben al veel klasse - besluiten teweeg gebracht.
De vraag is ga jij daar persoonlijk last van hebben? Ik betwijfel het. Dus who cares. Wie er wel last van zal hebben zijn de andere landjes want ook zoals in defensie steekt of beter stak usa het meeste geld in de WHO. Ik kan Trump alleen maar gelijk geven dat hij overal uitstapt. In tegenstelling tot zwak Europa wil hij geen OCMW van de wereld meer spelen.
En als ze USA op termijn gaan vragen om overal terug in te stappen zal hij zijn voorwaarden op tafel kunnen leggen.
Hij is misschien grofgebekt maar verre van een uil.
En als ze USA op termijn gaan vragen om overal terug in te stappen zal hij zijn voorwaarden op tafel kunnen leggen.
Bij een volgende pandemie gaat gans de wereld last hebben van die Amerika first. Naast geld levert de VS enorm veel kennis en onderzoekscapaciteit aan de WHO en vergeet niet dat ook de big farma, die de expertise hebben om snel vaccins te ontwikkelen en op grote schaal te produceren, overwegend Amerikaans zijn. Dus nee, er is echt geen reden om dit toe te juichen.Kwakkie schreef: ↑Gisteren 15:11 De vraag is ga jij daar persoonlijk last van hebben? Ik betwijfel het. Dus who cares. Wie er wel last van zal hebben zijn de andere landjes want ook zoals in defensie steekt of beter stak usa het meeste geld in de WHO. Ik kan Trump alleen maar gelijk geven dat hij overal uitstapt.
We zullen zien. Grote kans dat er een verborgen agenda achter zit. Politiek is als een schaakspel. Hoe meer zetten je vooruit kan denken hoe sneller je de koning schaakmat hebt.
De gedeelde kennis en onderzoek binnen WHO gaan nu ook niet meer naar de VS natuurlijk.vortex schreef: ↑Gisteren 15:28 Bij een volgende pandemie gaat gans de wereld last hebben van die Amerika first. Naast geld levert de VS enorm veel kennis en onderzoekscapaciteit aan de WHO en vergeet niet dat ook de big farma, die de expertise hebben om snel vaccins te ontwikkelen en op grote schaal te produceren, overwegend Amerikaans zijn. Dus nee, er is echt geen reden om dit toe te juichen.
Als er een nieuw virus ergens opduikt zal de VS dus achter lopen in de kennis om het te hoofd te bieden. Dat komt ook met een economische/menselijke kost natuurlijk, al kan Trump gerust speculeren dat het in de komende 4 jaar niet zal gebeuren... Maar als het wel zo is zal de economische schade een veelvoud zijn.
Totale samenwerking is beter voor iedereen in wetenschap, dat lijkt me duidelijk. Verliezers aan beide zijden dus met deze beslissing.
In de vaccinrace tegen Covid19 heeft Europa toch getoond 'rapper' te zijn. Heb de vaccinfaciliteit in Puurs mogen bezoeken met de lead engineer van het project, Amerikanen krijgen zo rap geen nieuwe vaccincel gebouwd, en Biontech is Duits. De daaropvolgende jaren zijn de honderden miljoenen niet toevallig van Amerika naar Puurs gevloeid. Een kleine bedanking.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Een sterk en goed gesteund WHO lijkt me voor iedereen goed. En voor mij dus nu ook een stap achteruit.
Biden en Obama zagen ook nut in USA lidmaatschap en die hun intelligentie (samen met die van hun adviseurs) schat ik stukken hoger in dan Trump, Musk, Melania en nog een paar familieleden.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
De meeste van die internationale instellingen hebben de bedoeling om het Westen geld uit de zakken te kloppen en dat geld te geven aan andere landen (vaak nog landen die in feite het Westen niet zo goed gezind zijn).Kwakkie schreef: ↑Gisteren 15:11 De vraag is ga jij daar persoonlijk last van hebben? Ik betwijfel het. Dus who cares. Wie er wel last van zal hebben zijn de andere landjes want ook zoals in defensie steekt of beter stak usa het meeste geld in de WHO. Ik kan Trump alleen maar gelijk geven dat hij overal uitstapt. In tegenstelling tot zwak Europa wil hij geen OCMW van de wereld meer spelen.
En de bijdragen van andere economische mogendheden zoals pakweg China, Rusland of de oliestaten tot die internationale instellingen is nihil of minimaal.
Onlangs bij COP29 in Azerbeidzjan gezien: de deelnemers uit Afrika en Azië waren maar in 1 ding geïnteresseerd: MONEY, MONEY and some more MONEY. En van wie moet komen? Europa en de VS, niet van China (nochtans de grootste CO2-uitstoter), Indië (de nummer 3) of Rusland (de nummer 4).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.