Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Heb vorig jaar 2 tips van Pieter Sleghers gevolgd. Ulta Beauty en Dino Polska.
Ze staan vandaag beiden op winst, vooral Dino Polska dan.
Als ik ze uitzet in een cashflow diagram met datums kom ik op een CAGR van +29,5% netto.
Dus het kan nog, goeie stockpicks.
Smartphoto en Payton Planar heeft hij ook al vernoemd maar die had ik zelf al langer dus die tel ik niet mee.
Als ik ze uitzet in een cashflow diagram met datums kom ik op een CAGR van +29,5% netto.
Smartphoto en Payton Planar heeft hij ook al vernoemd maar die had ik zelf al langer dus die tel ik niet mee.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Dat de toekomst voorspellen moeilijk is, is nog al vaak de conclusie hier.MeneerParmentier schreef: ↑15 januari 2025, 10:56 Natuurlijk kan het, het tegendeel werd nooit beweerd. De vraag is wat de kans is om het ook de long run vol te houden.
Ik ben ook gevolgd met DinoPolska.reteiP schreef: ↑15 januari 2025, 10:43 Heb vorig jaar 2 tips van Pieter Sleghers gevolgd. Ulta Beauty en Dino Polska.
Zie jij het zitten om die cashflow diagram eens te delen? Eventueel met percentages?
Grt
Ik bedoel daarmee gewoon de zeer eenvoudige 3 rijen en 2 kolommen in excel:
datum van aankoop ULTA |totale kost van die transactie in min
datum van aankoop DNP | totale kost van die transactie in min
datum van vandaag | huidige waarde van DNP+ULTA in plus
En dan de IR.SCHEMA formule over de twee kolommen
Is het forum bij jullie ook zo onduidelijk?
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Brederode wordt precies ook terug opgepikt. Sofina zal ook wel volgen.
In navolging van Paypal in 2024 pitch ik graag een volgend kwantitatief koopje waar het sentiment ervoor gezorgd heeft dat beurskoers en fundamentals totaal van mekaar zijn losgekoppeld. Geef mij u meest tenenkrommende tegenargument, dat ik eind dit jaar weer een goeie quote kan bovenhalen.
Crocs Inc. (Nasdaq: CROX)
Some basic numbers:
FCF yield: 16%
EV/FCF: 7,6
P/E: 7
ROCE/ROIC: 26,8% / 25,3%
2024 zal een recordjaar* (exl. 2021 hype jaar) geweest zijn voor zowel omzet, brutomarge, FCF-marge en EPS. Het bedrijf koopt agressief eigen aandelen in en lost aan sneltempo schulden af. Hun schuld ratio is sinds Q3 gezakt tot onder hun LT target, wat zou betekenen dat ze nog agressiever aandelen gaan inkopen ten koste van schuldaflossing. Zeker aangezien het aandeel na publicatie van Q3 results 20% onderuit ging en nog steeds niet hersteld is. Aangezien ze voor hun guidance geen rekening houden met eventuele repurchases gaat Q4 (publicatie op 13 februari) sowieso een dikke EPS beat worden.
Maar, die Crocs moeten dan wel slecht verkopen als het aandeel 20% zakt zeker? Nope, niks is minder waar:
De huidige recordmarges worden dus eigenlijk nog gedrukt door hun SG&A uitgaven voor HeyDude, dat is wat mij vooral interesseert.
2025 gaan de comparables voor HeyDude er al minder afschuwelijk uitzien aangezien 2024 al een rotslecht jaar was. De kapitaalallocatie is top: buyback yield is minstens 10% (obv tempo Q3 buybacks), waarschijnlijk eerder richting 12% of hoger. De marges zijn enorm en tot dusver geen signalen te zien van instortende verkoop, in tegendeel.
De kans op multiple expansion is véél groter dan verdere compression.
Base case scenario van totale stagnatie in FCF over 5 jaar:
$5 miljard FCF
> $1,4 miljard schuldaflossing = schuldenvrij
> $3,6 miljard buybacks = >50% vd shares outstanding aan huidige koers.
Stel 2030 nog steeds $1 miljard FCF, multiple expansion naar 10 (schuldenvrij) en 40% minder shares outstanding.
= $277 per aandeel oftewel +170%
Enige manier waarop je hier geld mee verliest in wanneer Crocs terug out of style gaan en niemand ze nog koopt. Ik zie dat niet gebeuren. Ik draag ze zelf graag, op vakantie ook overal gezien en kinderen zijn er zot van. In tegenstelling tot volwassenen groeien kindervoetjes nog en gaan dus regelmatig een maat groter kopen. Niet onbelangrijk, want Crocs verslijten dus gewoon niet.
20% positie hier en het is dat ik geen dollars meer heb of ik had al bijgekocht.
Crocs Inc. (Nasdaq: CROX)
Some basic numbers:
FCF yield: 16%
EV/FCF: 7,6
P/E: 7
ROCE/ROIC: 26,8% / 25,3%
2024 zal een recordjaar* (exl. 2021 hype jaar) geweest zijn voor zowel omzet, brutomarge, FCF-marge en EPS. Het bedrijf koopt agressief eigen aandelen in en lost aan sneltempo schulden af. Hun schuld ratio is sinds Q3 gezakt tot onder hun LT target, wat zou betekenen dat ze nog agressiever aandelen gaan inkopen ten koste van schuldaflossing. Zeker aangezien het aandeel na publicatie van Q3 results 20% onderuit ging en nog steeds niet hersteld is. Aangezien ze voor hun guidance geen rekening houden met eventuele repurchases gaat Q4 (publicatie op 13 februari) sowieso een dikke EPS beat worden.
Maar, die Crocs moeten dan wel slecht verkopen als het aandeel 20% zakt zeker? Nope, niks is minder waar:
Overname HeyDude was achterlijke kapitaalallocatie en het merk draait voor geen meter. Ze spenderen sinds dit jaar significante bedragen aan SG&A (o.a. samenwerking met Sydney Sweeney) om dat merk een turnaround te geven. Ik ben er geen fan van, de markt duidelijk ook niet, maarja de opportuniteit moet ergens vandaan komen. HeyDude is ongeveer 17% vd omzet. Bijna alle cashflow komt van Crocs.Third Quarter Crocs Brand Grows 8% Constant Currency Fueled By Balanced Channel Growth. [...] Strength was led by our Crocs Brand fueled by 17% international and 8% direct-to-consumer growth."
De huidige recordmarges worden dus eigenlijk nog gedrukt door hun SG&A uitgaven voor HeyDude, dat is wat mij vooral interesseert.
2025 gaan de comparables voor HeyDude er al minder afschuwelijk uitzien aangezien 2024 al een rotslecht jaar was. De kapitaalallocatie is top: buyback yield is minstens 10% (obv tempo Q3 buybacks), waarschijnlijk eerder richting 12% of hoger. De marges zijn enorm en tot dusver geen signalen te zien van instortende verkoop, in tegendeel.
De kans op multiple expansion is véél groter dan verdere compression.
Base case scenario van totale stagnatie in FCF over 5 jaar:
$5 miljard FCF
> $1,4 miljard schuldaflossing = schuldenvrij
> $3,6 miljard buybacks = >50% vd shares outstanding aan huidige koers.
Stel 2030 nog steeds $1 miljard FCF, multiple expansion naar 10 (schuldenvrij) en 40% minder shares outstanding.
= $277 per aandeel oftewel +170%
Enige manier waarop je hier geld mee verliest in wanneer Crocs terug out of style gaan en niemand ze nog koopt. Ik zie dat niet gebeuren. Ik draag ze zelf graag, op vakantie ook overal gezien en kinderen zijn er zot van. In tegenstelling tot volwassenen groeien kindervoetjes nog en gaan dus regelmatig een maat groter kopen. Niet onbelangrijk, want Crocs verslijten dus gewoon niet.
20% positie hier en het is dat ik geen dollars meer heb of ik had al bijgekocht.
Mooie vondst, maar wat is je huidige visie voor BFIT?
De koers blijft flatline, vanuit Frankrijk komt er geen verbetering en ondertussen begint er concurrentie op te staan in België. Kunnen ze hun beloofde FCF groei wel waarmaken (in 2025)?
De koers blijft flatline, vanuit Frankrijk komt er geen verbetering en ondertussen begint er concurrentie op te staan in België. Kunnen ze hun beloofde FCF groei wel waarmaken (in 2025)?
Iemand koers kinsale capital al eens bekeken?
Zij verzekeren alles wat de gewone verzekeraar niet verzekerd.
Zij verzekeren alles wat de gewone verzekeraar niet verzekerd.
Dat zou ik ook denken met tegenwoordig de opwarming van de aarde en de vele bosbranden.
Daarentegen blijven de winsten toch jaarlijks stijgen dacht ik.
Veel van de mensen wiens huizen en bezittingen in LA in de rook zijn opgegaan waren niet verzekerd.
Bron: het internet.