nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Als het van mij af hangt wel ja
Géén nieuwe belastingen in ieder geval, maar MINDER uitgaven.
Géén nieuwe belastingen in ieder geval, maar MINDER uitgaven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
vortex schreef: ↑Vandaag 12:56Gaat over een meerwaarden belasting op roerende inkomsten en niet over een taks op kapitaal. Op de eigen woning betalen we al een inkomsten taks, namelijk het kadastraal inkomen.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 12:26
Akkoord maar dan moeten ze ook de EIGEN WONING bijrekenen bij het totale kapitaal.
Op roerend kapitaal betalen we ook al een inkomsten taks, namelijk roerende voorheffing, TOB en erfbelasting.
Van mij daar bij verkoop ook een meerwaarden taks op komen mits de aankoopprijs geïndexeerd wordt en de investeringen mee in rekening gebracht worden.
Wordt de aankoopprijs van effecten geïndexeerd?
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 22 januari 2025, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bent alweer van alles door elkaar aan het husselen onroerende voorheffing betaal je op onroerende zaken, bv kadastraal inkomen, niet op roerend kapitaalspaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:49
Op roerend kapitaal betalen we ook al een inkomsten taks, namelijk onroerendevoorheffing, TOB en erfbelasting.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Typfoutje: ik bedoelde natuurlijk roerende voorheffing.
En wat heeft roerende voorheffing dan te maken met:
spaarfreakje schreef:Akkoord maar dan moeten ze ook de EIGEN WONING bijrekenen bij het totale kapitaal.
Je gooit gewoon van alles door elkaar, dit kan je niet goedpraten met een typfoutjevortex schreef:Op de eigen woning betalen we al een inkomsten taks, namelijk het kadastraal inkomen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet wat me te doen staat:
mijn roerend kapitaal opnieuw omzetten in eigen woonst en dus de vastgoedprijzen verder mee oppoken.
Onroerende meerwaarde creëren en verkopen binnen 10j ZONDER MEERWAARDEbelasting.
Al die tijd word ik plots niet meer als vermogend aanzien, want enkel een pensioen van 1650€.
mijn roerend kapitaal opnieuw omzetten in eigen woonst en dus de vastgoedprijzen verder mee oppoken.
Onroerende meerwaarde creëren en verkopen binnen 10j ZONDER MEERWAARDEbelasting.
Al die tijd word ik plots niet meer als vermogend aanzien, want enkel een pensioen van 1650€.
Goed nieuws! Volgens goede bron zou er geen meerwaardebelasting komen. Men zal het namelijk een "solidariteitsbijdrage" noemen.
Doet me denken aan de sketch van Gaston & Leo waarbij ze ministers spelen die de garanderen dat er zeker geen nieuwe belastingen komen, want ze hebben beslist om enkel de bestaande belastingen te verhogen.
Doet me denken aan de sketch van Gaston & Leo waarbij ze ministers spelen die de garanderen dat er zeker geen nieuwe belastingen komen, want ze hebben beslist om enkel de bestaande belastingen te verhogen.
Bron: het internet.
Uw probleem vandaag is niet uw laag pensioen maar geen eigen woning.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 16:02 Ik weet wat me te doen staat:
Natuurlijk van een erfenis kan veel huur betaald worden.
Men zou eigenlijk huur meer mogen belasten het oppoken gaat vanzelf stoppen.
Estate Guru believer.
Je bedoelt wellicht huurinkomsten. Aan wie denk je dat die zullen doorgerekend worden? En er zijn nu al veel te weinig huurwoningen.
Prettige dag nog.
Bron: het internet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En wie moet er solidair zijn?
Volgens mij wie een totaal vermogen (roerend+onroerend) bezit van meer dan 1mio en dat zijn er heel veel maar ik ni.
Volgens PvdA misschien beter de grens op 2mio leggen. Connerke denkt daar gewoon ni over na.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
1 miljoen is de modale middenklasse die spaarzaam heeft geleefd en altijd heeft gewerkt.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 17:03En wie moet er solidair zijn?
Volgens mij wie een totaal vermogen (roerend+onroerend) bezit van meer dan 1mio en dat zijn er heel veel maar ik ni.
Volgens PvdA misschien beter de grens op 2mio leggen. Connerke denkt daar gewoon ni over na.
2 miljoen zou het absolute minimum moeten zijn, maar hoe dit weer controleren is een ander verhaal ? Waarde van eigendommen en beleggingen fluctueren nu éénmaal. Iemand die 50 rolexen heeft of 200 000 spaargeld, wie gaat moeten betalen en wie niet ?
Dit is zo'n onzinnig verhaal !
Besparen, besparen en besparen, dat moeten ze doen en zorgen dat onze economie weer aantrekt en er zo extra inkomsten binnen komen !
Make Spaargids " Great Again ! "
De steenrijkoen zouden bv. een preventieve betoging in Brusselkunnen houden- zoals die van het onderwijs- dat ze naar het buitenland verhuizen als ze meer belastingen moeten betalen.
Als Bart den Bever geen Roverheid tegen 31-01 heeft, dan kunnen wij hopen dat de eerste 100 jaar er geen regering komt en is het moeilijker om de belastingen te verhogen.
Laat zoals steeds de belastingen door de ANDEREN betalen.
Als Bart den Bever geen Roverheid tegen 31-01 heeft, dan kunnen wij hopen dat de eerste 100 jaar er geen regering komt en is het moeilijker om de belastingen te verhogen.
Laat zoals steeds de belastingen door de ANDEREN betalen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Of beleggen in kunst of Rolexen. Of in het uiterste geval krasloten kopenspaarfreakje schreef: ↑Vandaag 16:02 Ik weet wat me te doen staat:
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het zal wel weer uitdraaien een hoop onsamenhangende onzin en wat prutsmaatregelen waarvan iedereen zich zal afvragen; "hebben die daar nu echt een half jaar over zitten onderhandelen". Hoe langer besprekingen en onderhandelingen duren hoe debieler het wordt, geldt ook in de politiek.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
hmmm voorlopig zie ik hier geen vermeldingen over edelmetaal en KI.