nieuwe federale regering
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Het geld wordt bij een ander gezocht, dat is iets menselijk. Maar platin richt zijn pijlen (nog maar eens) op de verkeerde personen. Ik zal hem eens een beetje helpen …Popkwiskampioen schreef: ↑Vandaag 15:05En als je nu eens zelf zelfstandige werd?platin schreef: ↑Vandaag 14:31
Iedereen roept om besparingen.
Zolang het maar bij een ander is.
Geef gewoon eens een paar echte besparingen, en laat immigranten, zieken, werklozen er buiten.
Ga alvast al starten een max bedrag opleggen voor alle salaris, bedrijfswagens bij iedereen van loontrekkende tot zelfstandige.
(hoger is uit eigen portemonnee bijleggen 50.000 € alvast al een mooi max bedrag, alvast beter dan zelf zo een bedrag neer te tellen)
Iedereen die heeft verdiend aan energie premie betaald deze terug. (lees wie deze niet nodig heeft)
Waarom bvb verpleging aan huis met een X5 moet rondrijden ?
Niet direct een besparing maar alvast al wat meer rsz + belasting inkomsten, en de opbrengst zou kunnen gaan naar loon last verlaging.
Natuurlijk velen moesten eens hun status symbool afgeven.
Zal wel weer te links zijn zo een voorstel, zolang een ander er maar voor opdraait is het motto vandaag.
Zeker in Vlaanderen hebben we op het vlak van werkloosheid wel wat poortjes gesloten en we laten ook SWT, het vroegere brugpensioen, later ingaan,
maar dan zie je dat mensen een andere uitgang vinden die een stuk minder bewaakt wordt: de ziekteverzekering.”
En wie maakt er gebruik van een ander zeker.
Verdraagzaam links, mijn oor. Jaloers links ja.
Graag gedaan!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Bartje krijgt opnieuw de wind van voren.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250123_94336736
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250123_94336736
Ik ben zeker bereid om mijn energiepremies terug te betalen. Ik begrijp best dat vele langdurig in het buitenland zitten. Overwinteren in het zonnige zuiden is gezonder dan in het winterweer in Belgie. Het leven in Spanje is nog goedkoper ook voor mensen met een lage ziekteuitkering.
En als je nu eens zelf zelfstandige werd?
Verdraagzaam links, mijn oor. Jaloers links ja.
[/quote]
Iedereen
En sommigen voelen zich direct aangesproken.
Waar rook is, is er vuur.
Klagen over te klein pensioen wegens nooit iets bijgedragen.
Ondertussen huur inkomst ontvangen wegens verkregen met hard werken.
Ze moesten hun status symbool eens uit eigen portemonnee moeten betalen.
Heeft niks met jaloezie maar iedereen eerlijk bijdragen betalen.
Je moet me eens een vb van een werkman in loondienst en 3 of meer panden die worden verhuurd.
Het volgende ken ik al als zelfstandige lopen we veel risico...
Estate Guru believer.
Dus. Iemand in Belgie moet maar elke dag opstaan, door weer en wind naar zijn werk, krijgt in de wintermaanden geen daglicht te zien, betaalt de hoogste belastingen ter wereld op zijn vergoeding, en jij vindt het normaal dat die belastingen linea recta naar het buitenland gaan om ginds een verhuurder te sponsoren, de lokale handel te ondersteunen, BTW in Spanje op te brengen,...Brembos schreef: ↑Vandaag 16:07 Ik ben zeker bereid om mijn energiepremies terug te betalen. Ik begrijp best dat vele langdurig in het buitenland zitten. Overwinteren in het zonnige zuiden is gezonder dan in het winterweer in Belgie. Het leven in Spanje is nog goedkoper ook voor mensen met een lage ziekteuitkering.
En dan stom staan dat er mensen op figuren a la Trump stemmen. Shit man jij bent dom.
Bron: het internet.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik die plannen van Bartje zie, dan kan ik hem toch alleen maar een dikke NUL op de ganse lijn geven.
Na 6 MAANDEN is het beste wat hij kan realiseren een TEKORT van 3% ( wat in principe maar 2% zou mogen zijn en met deftig bestuur niets) tegen 2030 ... Dat is zo onrealistisch dat moest het niet zo serieus zijn het lachwekkend zou zijn. 1 klein tegen slagje en heel zijn Frankenstein constructie stort nog sneller in dan de snelheid van het licht ... Wie in deze man nog kan geloven, ik begrijp het niet ...
Na 6 MAANDEN is het beste wat hij kan realiseren een TEKORT van 3% ( wat in principe maar 2% zou mogen zijn en met deftig bestuur niets) tegen 2030 ... Dat is zo onrealistisch dat moest het niet zo serieus zijn het lachwekkend zou zijn. 1 klein tegen slagje en heel zijn Frankenstein constructie stort nog sneller in dan de snelheid van het licht ... Wie in deze man nog kan geloven, ik begrijp het niet ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Laat je niet opjagen door een trol! Iedereen op dit forum kent intussen Brembos.JustSpike schreef: ↑Vandaag 16:44Dus. Iemand in Belgie moet maar elke dag opstaan, door weer en wind naar zijn werk, krijgt in de wintermaanden geen daglicht te zien, betaalt de hoogste belastingen ter wereld op zijn vergoeding, en jij vindt het normaal dat die belastingen linea recta naar het buitenland gaan om ginds een verhuurder te sponsoren, de lokale handel te ondersteunen, BTW in Spanje op te brengen,...Brembos schreef: ↑Vandaag 16:07 Ik ben zeker bereid om mijn energiepremies terug te betalen. Ik begrijp best dat vele langdurig in het buitenland zitten. Overwinteren in het zonnige zuiden is gezonder dan in het winterweer in Belgie. Het leven in Spanje is nog goedkoper ook voor mensen met een lage ziekteuitkering.
En dan stom staan dat er mensen op figuren a la Trump stemmen. Shit man jij bent dom.
Probeer op de inhoud en niet op zijn trolgedrag te reageren. Of negeer gewoon zijn berichten ..
Het gaat hierom:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20250122_97422255
11.717 langdurig zieken zijn gedomicilieerd in het buitenland, N-VA eist strengere controle
Gewoon trollen en ander ongedierte op je negeerlijst zetten. Dat is beter voor je hart.JustSpike schreef: ↑Vandaag 16:44Dus. Iemand in Belgie moet maar elke dag opstaan, door weer en wind naar zijn werk, krijgt in de wintermaanden geen daglicht te zien, betaalt de hoogste belastingen ter wereld op zijn vergoeding, en jij vindt het normaal dat die belastingen linea recta naar het buitenland gaan om ginds een verhuurder te sponsoren, de lokale handel te ondersteunen, BTW in Spanje op te brengen,...Brembos schreef: ↑Vandaag 16:07 Ik ben zeker bereid om mijn energiepremies terug te betalen. Ik begrijp best dat vele langdurig in het buitenland zitten. Overwinteren in het zonnige zuiden is gezonder dan in het winterweer in Belgie. Het leven in Spanje is nog goedkoper ook voor mensen met een lage ziekteuitkering.
Jongen (14) uit Brussel opgepakt omdat hij vrijdag aanslag wilde plegen op moskee: “In zijn woning werden wapens gevonden”
https://www.hln.be/brussel/jongen-14-ui ... a7aab6e09/
Uiterst rechtse milieu....
https://www.hln.be/brussel/jongen-14-ui ... a7aab6e09/
Uiterst rechtse milieu....
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk, moest je mijn postings leest, dat je weet dat ik tegen profitariaat ben; zelf nog nooit één dag gedopt; maar ook hier vind ik dat de NVA weer veel heisa maakt om niets. Want, om als langdurig zieke in het buitenland te mogen verblijven heb je een goedkeuring van de mutualiteit nodig. Dus ofwel pak je heel het systeem van de mutualiteiten aan en schaf je deze in mijn ogen beter direct af en zet je in grotere gemeentes een kantoor van de hulpkas neer ofwel steek je je energie in een begrotingsevenwicht te maken. Maar al die kleine profilerings dossiers waar je op voorhand weet dat je de andere partijen tegen de borst mee gaat stoten en dat je toch niet kan oplossen zonder heel het probleem direct grondig aan te pakken; STOP DAARMEE !VincentVega schreef: ↑Vandaag 17:10Laat je niet opjagen door een trol! Iedereen op dit forum kent intussen Brembos.JustSpike schreef: ↑Vandaag 16:44
Dus. Iemand in Belgie moet maar elke dag opstaan, door weer en wind naar zijn werk, krijgt in de wintermaanden geen daglicht te zien, betaalt de hoogste belastingen ter wereld op zijn vergoeding, en jij vindt het normaal dat die belastingen linea recta naar het buitenland gaan om ginds een verhuurder te sponsoren, de lokale handel te ondersteunen, BTW in Spanje op te brengen,...
Probeer op de inhoud en niet op zijn trolgedrag te reageren. Of negeer gewoon zijn berichten ..
Het gaat hierom:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20250122_97422255
11.717 langdurig zieken zijn gedomicilieerd in het buitenland, N-VA eist strengere controle
De hamvraag blijft: zijn dit de oorspronkelijke voorstellen van BDW of is dit het resultaat van 3 maanden koffie slurpen aan de onderhandelingstafel? De huidige nota's zijn kouwe pap, een slag in het water. Wanneer gaat er eens iemand met de botte bijl door? Meerderheid, compromis, achterban, vakbonden,... allemaal ff opzij en bijten door die zure appel!
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Er staan toch ook een aantal zaken in die mijn goedkeuring dragen-
- het beperken van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd (zou nooit kunnen met de PS in de regering).
- het afschaffen van de Senaat (door de PS omgevormd tot een “nutteloze praatbarak tussen gemeenschappen”, kwestie van hun mandatarissen postjes te kunnen gunnen).
- het verminderen van de dotaties voor het koningshuis.
https://www.hln.be/binnenland/nog-meer- ... ~a555681b/
Nog méér besparingen in supernota: De Wever zet mes in dotaties voor koning en schaft (eindelijk) Senaat af
https://www.hln.be/binnenland/gedaan-me ... ~a3f02711/
Gedaan met werkloosheidsuitkeringen die doorlopen tot in de oneindigheid: zo willen De Wever en co ze beperken in de tijd
- het beperken van de werkloosheidsuitkeringen in de tijd (zou nooit kunnen met de PS in de regering).
- het afschaffen van de Senaat (door de PS omgevormd tot een “nutteloze praatbarak tussen gemeenschappen”, kwestie van hun mandatarissen postjes te kunnen gunnen).
Nog méér besparingen in supernota: De Wever zet mes in dotaties voor koning en schaft (eindelijk) Senaat af
Gedaan met werkloosheidsuitkeringen die doorlopen tot in de oneindigheid: zo willen De Wever en co ze beperken in de tijd
En eindelijk statiegeld op blikken en petflessen
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Op zich ben ik daar ook een sterke voorstaander van, maar net als met al de rest van zijn plannen zal dit ook grotendeels pure symboliek zijn want wat gaat men dan doen nadat de termijn voorbij is ? Mensen onder de brug laten wonen en sterven van de honger of kou of aan het ocmw-infuus hangen of in de ziekteuitkering steken zoals nu het geval is met de pensioenleeftijd te blijven verhogen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 19:08 Er staan toch ook een aantal zaken in die mijn goedkeuring dragen-
Dat hij eerst zorgt dat er terug wat job zekerheid is en een toekomst voor de bedrijven die we nog hebben en een toekomst om investeringen die jobs opleveren binnen te halen. Als hij daarin lukt, dat hij dan het echte profitariaat aanpakt maar dan met de grove bijl en direct zorgen dat er geen ander pamperbeleid in de plaats komt ! Nu gaat hij voornamelijk de iets oudere mensen treffen die heel hun leven gewerkt hebben en de pech hebben dat het ene na het andere bedrijf hier weg trekt ...
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Of het dat van hem is of het resultaat van 6 ( niet 3 ) maanden verspillen maakt eigenlijk niet uit.pukkie007 schreef: ↑Vandaag 19:05 De hamvraag blijft: zijn dit de oorspronkelijke voorstellen van BDW of is dit het resultaat van 3 maanden koffie slurpen aan de onderhandelingstafel? De huidige nota's zijn kouwe pap, een slag in het water. Wanneer gaat er eens iemand met de botte bijl door? Meerderheid, compromis, achterban, vakbonden,... allemaal ff opzij en bijten door die zure appel!
Feiten zijn dat hij er als formateur achterstaat en andere partijen niet, daarmee dat ze het lekken, maar het grootste feit is dat er niets inhoudelijk in staat om het tij te keren en onze welvaart veilig te stellen.
Ik blijf erbij, zolang onderhandelen om dan nog in 2030 met een tekort van 3% uit te komen is gewoonweg crimineel !