Cashreserve
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Cashreserve
En waarin stoppen jullie die cash dan ? in een cash fonds ? obligaties ?
Nee, want dan zou het geen cash meer zijn. Zelfs niet op een spaarrekening.JulusCesar schreef: ↑Gisteren 22:05 En waarin stoppen jullie die cash dan ? in een cash fonds ? obligaties ?
Omdat ik denk dat we aan de vooravond van een crisis(je) staan en aan het toppen zijn.
Dan kunnen zich mooie koopjes voor doen,
Verder kijk ik of er zich nog een gelegenheid voor doet om wat goud te kopen of een appartement.
Momenteel 33% in vastgoed,
42% in 0% obligatie die voor 50% aflopen in feb, en 50% in april.
2,5% in aandelen en ETF's
22,5% cash
Dat wordt over een maand 42,5% cash en over 3 maanden 64,5% cash als er zich in die tussentijd geen koopjes voor doen.
Je verwijst naar Buffett... als er één iemand flink wat cash klaar houdt is hij het natuurlijk.
Ik heb op m'n effectenrekeningen altijd geld op de cashrekeningen staan.
Die cash komt van:
- regelmatige stortingen vanuit andere inkomsten zoals loon
- ontvangen dividenden
- een sporadische verkoop, bv met een overnamebod
Die cash dient om:
- de portefeuille uit te breiden
- inspelen op opportuniteiten
Ik heb al wat crashes meegemaakt en beklaagde het me vaak dat m'n cash (te) snel opraakte (ook al ga ik dan spaarrekeningen plunderen), toch gaat dat saldo niet zo hoog omdat er uiteindelijk altijd wel opties zijn om je geld aan het werk te zetten.
Procentueel denk ik dat ik tussen de 0 en de 0,6 procent cash aanhoud, maar ik zet soms geld tijdelijk op een spaarrekening dus het is gemiddeld eerder rond de 0,5 procent.
Ik heb op m'n effectenrekeningen altijd geld op de cashrekeningen staan.
Die cash komt van:
- regelmatige stortingen vanuit andere inkomsten zoals loon
- ontvangen dividenden
- een sporadische verkoop, bv met een overnamebod
Die cash dient om:
- de portefeuille uit te breiden
- inspelen op opportuniteiten
Ik heb al wat crashes meegemaakt en beklaagde het me vaak dat m'n cash (te) snel opraakte (ook al ga ik dan spaarrekeningen plunderen), toch gaat dat saldo niet zo hoog omdat er uiteindelijk altijd wel opties zijn om je geld aan het werk te zetten.
Procentueel denk ik dat ik tussen de 0 en de 0,6 procent cash aanhoud, maar ik zet soms geld tijdelijk op een spaarrekening dus het is gemiddeld eerder rond de 0,5 procent.
-
- Full Member
- Contacteer:
Iedereen alvast bedankt voor de inzichten. Wat mij zelf wat omverblaast en waar ik zelf nog nooit bij stilgestaan heb, is dat sommigen het not done vinden om dat geld op een spaarrekening te zetten. Mag ik vragen waarom? Tenzij dat geld bij een specifieke spaarbank staat en het uren/dagen duurt om het naar jouw broker te versluizen, mag dat geld toch op een spaarrekening staan? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik snap dat je dat vreemd vindt, Echter:Pieter1985 schreef: ↑Vandaag 08:06 Iedereen alvast bedankt voor de inzichten. Wat mij zelf wat omverblaast en waar ik zelf nog nooit bij stilgestaan heb, is dat sommigen het not done vinden om dat geld op een spaarrekening te zetten. Mag ik vragen waarom? Tenzij dat geld bij een specifieke spaarbank staat en het uren/dagen duurt om het naar jouw broker te versluizen, mag dat geld toch op een spaarrekening staan? Of zie ik iets over het hoofd?
1. zonder getrouwheidspremie is de rente vrijwel nihil.
2. b.v. tijdens de crisis van 2009 kregen banken als Fortis en ABN de opdracht om grotere overmakingen onder allerlei drogredenen minimaal 14 dagen tegen te houden.
3. in sommige landen mochten er nog alleen maar mondjesmaat kleine bedragen worden overgemaakt of gepind.
-
- Full Member
- Contacteer:
Top. En wat wordt verstaan onder 'grote' en 'kleine' bedragen?
Die cashbuffer heeft te maken met de mogelijkheid dat he aandeel sterk zal verzwakken na het overlijden van Buffett zelf. In dat geval is de cashbuffer er om eigen aandelen in te kopen.
Ik hou ongeveer hetzelfde % cash aan om in te spelen op opportuniteiten en onverwachte uitgaven.NVSTR schreef: ↑Vandaag 02:36 Ik heb al wat crashes meegemaakt en beklaagde het me vaak dat m'n cash (te) snel opraakte (ook al ga ik dan spaarrekeningen plunderen), toch gaat dat saldo niet zo hoog omdat er uiteindelijk altijd wel opties zijn om je geld aan het werk te zetten.
Sommigen hier willen alles onmiddellijk beleggen en verliezen dan bij een correctie of crash een pak meer dan hetgeen ze zogezegd verliezen op een spaarrekening. De roepers hier mogen zeggen of denken wat ze willen: met op of rond het juiste moment in te stappen, maak je heel veel winst.
Bij opportuniteiten durf ik alle cash op te gebruiken, om die dan weer aan te vullen door pover presterende elementen te verkopen.
Laatst gewijzigd door AlFonds op 24 januari 2025, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Als investering is een spaarrekening verschrikkelijk. Maar als buffer is het perfect.Pieter1985 schreef: ↑Vandaag 08:06 Iedereen alvast bedankt voor de inzichten. Wat mij zelf wat omverblaast en waar ik zelf nog nooit bij stilgestaan heb, is dat sommigen het not done vinden om dat geld op een spaarrekening te zetten. Mag ik vragen waarom? Tenzij dat geld bij een specifieke spaarbank staat en het uren/dagen duurt om het naar jouw broker te versluizen, mag dat geld toch op een spaarrekening staan? Of zie ik iets over het hoofd?
-
- Full Member
- Contacteer:
0.5% cash lijkt me zo weinig in geval van een correctie of crash. Je hebt een centje achter de hand om een koopje te doen, maar het lijkt toch een beetje een druppel op een hete plaat...AlFonds schreef: ↑Vandaag 08:54Ik hou ongeveer hetzelfde % cash aan om in te spelen op opportuniteiten en onverwachte uitgaven.NVSTR schreef: ↑Vandaag 02:36 Ik heb al wat crashes meegemaakt en beklaagde het me vaak dat m'n cash (te) snel opraakte (ook al ga ik dan spaarrekeningen plunderen), toch gaat dat saldo niet zo hoog omdat er uiteindelijk altijd wel opties zijn om je geld aan het werk te zetten.
Sommigen hier willen alles onmiddellijk beleggen en verliezen dan bij een correctie of crash een pak meer dan hetgeen ze zogezegd verliezen op een spaarrekening. De roepers hier mogen zeggen of denken wat ze willen: met op of rond het juiste moment in te stappen, maak je heel veel winst.
Bij opportuniteiten durf ik alle cash op te gebruiken, om die dan weer aan te vullen door pover presterende elementen te verkopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier een 20-25% cash momenteel, eigenlijk te veel cash.
Met denken ben je niet veel natuurlijk.
Hoeveel zijn er die dachten dat in begin 2024 de beurs al te hoog stond en nog steeds zitten te wachten om dan nu hopeloos toch maar beginnen aan te kopen? (de boer en beenhouwer enkele maanden geleden)
Men denkt dat Trump met zijn invoertarieven de inflatie in de US nog gaat verhogen en net het tegengestelde gaat bereiken maar van die tarieven lijkt hij toch meer en meer terug te gaan komen.
Waarom zou er een crash komen van 20-30% en geen correctie van 10%, gaat het dan zo slecht met de economie ?
En die crash of correctie proberen te timen, veel succes zou ik zeggen.
Cash parkeer ik op een spaarrekening of in obligaties.
Het uiterste(die extra 1-2%) uit cash halen laat ik aan de slimmeriken over die weten daar wel blijf mee.
Ik snap het 'cash aanhouden' verhaal eigenlijk niet. Ja, het klinkt leuk, 5 of 10% achter de hand voor als zich koopjes voordoen.
Maar als je gelooft dat die koopjes zich gaan voordoen, dan is het beter om alles als cash te houden en dan maximaal te profiteren.
En als je gelooft dat die koopjes zich niet gaan voordoen, dan kun je beter 0% cash hebben.
Ik zie geen scenario waarin 5 of 10% cash optimaal is.
Natuurlijk heb ik ook wel eens gedacht.... 'wat een opportunteit, ik wou dat ik nog wat cash had, dan kon ik daarvan profiteren!', maar dan denk ik ook vaak: 'wel, als het zo'n opportunititeit is, verkoop dan iets anders uit je portefeuille'. En dan blijkt vaak dat ik toch meer, of evenveel geloof, in hetgeen al in mijn portefeuille zit, dan in die nieuwe opportuniteit.
Maar als je gelooft dat die koopjes zich gaan voordoen, dan is het beter om alles als cash te houden en dan maximaal te profiteren.
En als je gelooft dat die koopjes zich niet gaan voordoen, dan kun je beter 0% cash hebben.
Ik zie geen scenario waarin 5 of 10% cash optimaal is.
Natuurlijk heb ik ook wel eens gedacht.... 'wat een opportunteit, ik wou dat ik nog wat cash had, dan kon ik daarvan profiteren!', maar dan denk ik ook vaak: 'wel, als het zo'n opportunititeit is, verkoop dan iets anders uit je portefeuille'. En dan blijkt vaak dat ik toch meer, of evenveel geloof, in hetgeen al in mijn portefeuille zit, dan in die nieuwe opportuniteit.
Klein was je normale overmakingen voor energie, tv _ internet, boodschappen etc.
Maar b.v. 100.000 van mijn rekening overmaken duurde 3 weken, Steeds weer een ander excuus. Maar toen vertelde de filiaalhouder me in vertrouwen dat ze die opdracht hadden.