Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Of de toegang tot bepaalde uitkeringen laten afhangen van hoelang en/of hoeveel iemand al bijgedragen heeft …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ben het eens met je "zolang" stellingen maar wat is het alternatief voor deze samenstelling? Een regering zonder sossen en met liberalen zal misschien iets minder inzetten op extra belastingen maar echt ten gronde veranderen gaat met de katholieken aan boord ook niet lukken, ook die hebben te veel middenveld belangen en een vakbond achter zich. Het andere alternatief is een zeer linkse regering met de PS, dat zullen dan nog meer sterkste schouders taksen zijn om hun sinterklaas politiek voort te zetten. Nee, laat het maar met deze samenstelling lukken, je kunt wel eens dromen van een Javier Milei type die grote kuis houdt in het overheids apparaat maar een één-partij regering met een sterk figuur is in ons politiek stelsel met zo veel partijen en regio's totaal uitgesloten.Divi schreef: ↑27 januari 2025, 20:55 Zolang men niet de knip in die moddervette overheid zet
Zolang er niet gesnoeid wordt in die 66 miljard "onbekende" subsidies
Zolang men niet duidelijk in kaart brengt waar de overconsumptie van de sociale sector zit en geen maatregelen tegen neemt
Is er geen enkele nieuwe belasting of belastingsverhoging te rechtvaardigen noch voor de rijken ,noch voor "Jan met de pet" . We moeten ons blijven verzetten tegen zo een regering ,ongeacht welke samenstelling ze ook heeft !
Dat zou ik pas een logische vinden…VincentVega schreef: ↑28 januari 2025, 08:29 Of de toegang tot bepaalde uitkeringen laten afhangen van hoelang en/of hoeveel iemand al bijgedragen heeft …
- Vincent2018
- Full Member
De meerwaardebelasting wordt een administratieve nachtmerrie.
De fiscus krijgt inzage in uw aandelenrekening om meer- en minwaarden te bepalen.
Te veel transacties? Dit kan leiden tot een belasting van 33% als het beheer het niveau van een 'goede huisvader' overstijgt.
https://trends.levif.be/mon-argent/pour ... nistratif/
met de N-VA communisten en Vooruit krijgen we ook 300 nieuwe inspecteurs voor fraudebestrijding . N-VA ... voor wie spaart en onderneemt
De fiscus krijgt inzage in uw aandelenrekening om meer- en minwaarden te bepalen.
Te veel transacties? Dit kan leiden tot een belasting van 33% als het beheer het niveau van een 'goede huisvader' overstijgt.
met de N-VA communisten en Vooruit krijgen we ook 300 nieuwe inspecteurs voor fraudebestrijding . N-VA ... voor wie spaart en onderneemt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit op dezelfde manier als met bv. dividenden gaat gaan.Vincent2018 schreef: ↑28 januari 2025, 15:38 De fiscus krijgt inzage in uw aandelenrekening om meer- en minwaarden te bepalen.
Vincent2018 schreef: ↑28 januari 2025, 15:38 Te veel transacties? Dit kan leiden tot een belasting van 33% als het beheer het niveau van een 'goede huisvader' overstijgt.
EarthNvstr1 schreef: ↑27 januari 2025, 19:24 Wat ik mij wel afvraag is of met de intrede van die meerwaardebelasting ook het "goede huisvader" versus "speculatie" verleden tijd zal zijn.
Als m.a.w. vanaf dan meerwaarde van speculatieve beleggingen niet meer belast wordt aan 33% maar slechts aan 5%, dan is dat wel interessant.
Vooral voor de speculanten dan, voor mijzelf niet zozeer. Maar misschien ga ik mezelf dan wel een meer speculatief profiel aanmeten.
Daar vind ik nu eens niets mis mee.
Fraude moet nu éénmaal bestreden worden. Uiteraard wel kostenefficiënt.
Anders zijn het degenen die niet frauderen die het gelag betalen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
De communisten …. zijn dat niet die van de PVDA, de Partij Van De Afgunst? Zij zijn toch tegen alle privé-vermogen en zouden liever alles belasten en in handen van de staat willen zien?Vincent2018 schreef: ↑28 januari 2025, 15:38 De meerwaardebelasting wordt een administratieve nachtmerrie.
En wat is het probleem met fraudebestrijding? Ben jij soms voor fraudebestrijding????
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is het verschil nog tussen de pvda en de Nva ... Ze willen allebei roven bij de middenklasse ... Ah, toch één verschil, bij de pvda is dat een programmapunt, bij de NVA was dat een speerpunt waar ze zich met hand en tand tegen gingen verzetten ... En als je ziet met wat voor een lamlendige begroting ze afkomen is het niet om het land te redden ... Of je ze nu communisten noemt, verraders of whatever, ze staan in mijn ogen juist boven groen en dat zegt veel ...VincentVega schreef: ↑28 januari 2025, 15:59De communisten …. zijn dat niet die van de PVDA, de Partij Van De Afgunst? Zij zijn toch tegen alle privé-vermogen en zouden liever alles belasten en in handen van de staat willen zien?Vincent2018 schreef: ↑28 januari 2025, 15:38 De meerwaardebelasting wordt een administratieve nachtmerrie.
En wat is het probleem met fraudebestrijding? Ben jij soms voor fraudebestrijding????
@Vivi: je hebt duidelijk een probleem met mensen die voor fraudebestrijding zijn, of je kan niet schrijven ...
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Hero Member
- Contacteer:
1x per jaar 'winst nemen' geeft geen risico i.v.m. te frekwent handelen op de beursVincent2018 schreef: ↑28 januari 2025, 15:38 ...
...
MAAR het hele bedrag onmiddellijk opnieuw in hetzelfde herbeleggen, zou wel gezien kunnen worden als een techniek die louter om fiscale redenen opgezet is en dat is strafbaar
-
- Sr. Member
- Contacteer:
in 2020 had De Wever ook al een vermogenswinstbelasting en meerwaardebelasting op aandelen toegezegd aan Magnette
kreeg een njet van de liberalen
kreeg een njet van de liberalen
En dat laatste gaat nu natuurlijk net wel gebeuren.EarthNvstr1 schreef: ↑28 januari 2025, 15:57Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit op dezelfde manier als met bv. dividenden gaat gaan.Vincent2018 schreef: ↑28 januari 2025, 15:38 De fiscus krijgt inzage in uw aandelenrekening om meer- en minwaarden te bepalen.
Vincent2018 schreef: ↑28 januari 2025, 15:38 Te veel transacties? Dit kan leiden tot een belasting van 33% als het beheer het niveau van een 'goede huisvader' overstijgt.EarthNvstr1 schreef: ↑27 januari 2025, 19:24 Wat ik mij wel afvraag is of met de intrede van die meerwaardebelasting ook het "goede huisvader" versus "speculatie" verleden tijd zal zijn.
Als m.a.w. vanaf dan meerwaarde van speculatieve beleggingen niet meer belast wordt aan 33% maar slechts aan 5%, dan is dat wel interessant.
Vooral voor de speculanten dan, voor mijzelf niet zozeer. Maar misschien ga ik mezelf dan wel een meer speculatief profiel aanmeten.
Daar vind ik nu eens niets mis mee.
Fraude moet nu éénmaal bestreden worden. Uiteraard wel kostenefficiënt.
Anders zijn het degenen die niet frauderen die het gelag betalen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kreeg een njet van Magnette.doorwinterd schreef: ↑28 januari 2025, 17:40 in 2020 had De Wever ook al een vermogenswinstbelasting en meerwaardebelasting op aandelen toegezegd aan Magnette
-
- Sr. Member
- Contacteer:
ik bedoelde; "Geen meerwaardebelasting en zicht op de Zestien. Dat is hoe Open VLD-voorzitter Egbert Lachaert het verschil maakt met wat op tafel lag in de paars-gele deal van Bart De Wever en Paul Magnette."EarthNvstr1 schreef: ↑28 januari 2025, 17:52Kreeg een njet van Magnette.doorwinterd schreef: ↑28 januari 2025, 17:40 in 2020 had De Wever ook al een vermogenswinstbelasting en meerwaardebelasting op aandelen toegezegd aan Magnette
De Wever was bereid om ver te gaan voor wat confederalisme
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
ik bedoelde:doorwinterd schreef: ↑28 januari 2025, 18:29ik bedoelde; "Geen meerwaardebelasting en zicht op de Zestien. Dat is hoe Open VLD-voorzitter Egbert Lachaert het verschil maakt met wat op tafel lag in de paars-gele deal van Bart De Wever en Paul Magnette."
De Wever was bereid om ver te gaan voor wat confederalisme
Ja, De Wever was bereid om ver te gaan voor wat confederalisme, jammer dat hij desalniettemin een njet van Magnette kreeg.
Hoe Open VLD-voorzitter Egbert Lachaert het verschil maakte, is door Vlaanderen over te leveren aan gijzeling en dan halverwege de regeerperiode dat dan alsnog in te zien en om zijn hachje te proberen redden dan maar het zinkend schip verlaat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
volgens mij wou de ps toen helemaal niet in een regering met n-va, alleen testen hoe ver De Wever zou willen gaanEarthNvstr1 schreef: ↑28 januari 2025, 18:33 Ja, De Wever was bereid om ver te gaan voor wat confederalisme, jammer dat hij desalniettemin een njet van Magnette kreeg.
en dat bleek erg ver (in mijn ogen onverantwoord ver)